Intern mundtlig prøve Skriveperiode (synopsis) Vejledning Område, opgave, fag Dansk, engelsk, fransk/tysk/spansk Sprog, kommunikation & kultur Samfundsfag,

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Advertisements

Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Eksamensprojektet 2014 Hf-enkeltfag.
Handelsgymnasium Rønde
Hvad synopsen skal indeholde fremgår på de
Det Internationale Område Studieområde 3/
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Almen studieforberedelse
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
AT-EKSAMENSOPGAVEN 2013 februar 2013 / MG & RO. Tidsplan UgeMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 5AT-opgaven udleveres IntrolektionVejledning om valg af emne.
Velkommen til Handelsgymnasiet hhx
Almen Studieforberedelse på RG efterår Almen Studieforberedelse Oplæg til AT-forløb med emnet: Sandt-Falsk.
Retorik og eksamen - den mundtlige eksamen i samfundsfag
DEN 3-delte prøve: Den skriftlige synopsis Den mundtlige fremlæggelse
Eksamen og eksamensbilag :
Almen sTudieforberedelse - AT
Faglige mål for AT – forskellige metoder til komplekse problemer
PRAKTIK SOM GYMNASIELÆRER MIDTVEJSMØDE
Synopsis VIP3/2012.
Temadage i kulturområdet Studieområdet del 1: 3 områder: Det samfundsøkonomisk/samfundsfaglige - område Det erhvervsøkonomiske område Sprog- og kulturområdet.
Grundkursus i synopsisskrivning Stine Heger, cand.mag.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Fællesfaglig og faglig skrivning Ideer til sammenhæng Odense, oktober 2011 Birgitte Darger Det frie Gymnasium (i projekt med Ørestad Gymnasium)
En kogebog Synopseprøven i dansk.
Eksamen i AT Vejledningsplan Ma2VINTERFERIEVINTERFERIE 2Afle- vering Ti23 On32 To2223 FrSkrive -dag.
Formalia ved opgaveskrivning
Skriftlighed er bundet til arbejdet med: Genrer Formidling Læsning
Synopsis VIP13 HH3.
Eksamen psykologi synopsis synopsiseksamen 2013.
Eksamensprojektet 2015 Hf-enkeltfag.
Værkstedsundervisning
SLP foråret 2011 MedIS og Medicin Lars Peter Jensen,
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
Synopsis.
SKABELON.
KNÆK KODEN Opgave 1. Erhvervsøkonomiske område opgave 1 Med udgangspunkt i en af dig valgt virksomhed skal du udarbejde en økonomisk analyse af den valgte.
KNÆK KODEN Selvvalgt problemstilling. Tidsplan TidspunktAktivitet 25. maj (5.-8. lektion) Kursus i synopsis, knæk koden, samt vejledning efter træffetider.
METODE I SRP Oplæg 20/ PowerPointen findes her: Startside:
KNÆK KODEN. Tidsplan TidspunktAktivitet 12. april Information om intern prøve i Studieområdet Del 1 Lodtrækning om område i klasserne 29 april Valg af.
Kronik EKSAMENSGENRE I SKRIFTLIG DANSK. Genren kronik  Læs om genren her: Se også.
KNÆK KODEN SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 45.
1 FoU-projekt om studieretningsprojekt i de økonomiske fag 5. september 2007 Vejle Handelsskole.
METODE I SRP Oplæg 25/ PowerPointen findes her: Startside:
SRO SKRIV!.
KNÆK KODEN.
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
Beskrivelse af krav og procedure ved mundtlig eksamen
Sso SKRIV!.
KNÆK KODEN.
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
Skriveperiode (synopsis)
KNÆK KODEN.
Erhvervsøkonomisk område Opgave 3
Teoretisk pædagogikum
ERHVERVSCASE Generelt
Velkommen til Metode i DIO.
Naturfag.
Eksamen på B-niveau Af Signe Elise Bro, formand for Religionslærerforeningen og medlem af ministeriets læreplansudvalg.
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Infomøde om synteseopgaven
Dansk på GF2.
KNÆK KODEN.
Flerfagligt Forløb 4/SRO
SRO 2018 hHx.
Metode i SRP Billede: © Colourbox.dk Oplæg 23/
SRO SKRIV!.
Skrivedag 7: Resumé, konklusion og henvisninger
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

Intern mundtlig prøve Skriveperiode (synopsis) Vejledning Område, opgave, fag Dansk, engelsk, fransk/tysk/spansk Sprog, kommunikation & kultur Samfundsfag, international økonomi, matematik Samfundsfaglig område Afsætning, virksomhedsøkonomi, matematik Erhvervsøkonomisk område INTERN PRØVE I STUDIEOMRÅDET DEL 1 (SO1) SYNOPSISKURSUS

SYNOPSIS BETYDER ’SAMLET SYN’ ELLER ’OVERBLIK ’

SYNOPSIS + MUNDTLIG FREMLÆGGELSE = EKSAMENSGRUNDLAG EKSAMEN PÅ BAGGRUND AF SYNOPSIS SKRIFTLIG DELMUNDTLIG DEL SYNOPSIS (SKRIFTLIGT OPLÆG) MUNDTLIG FREMSTILLING UDDYBER OG SUPPLERER DET SKRIFTLIGE OPLÆG DIALOG/ DISKUSSION (EKSAMINATION)

SYNOPSIS + MUNDTLIG FREMLÆGGELSE = EKSAMENSGRUNDLAG DEN SKRIFTLIGE OG DEN MUNDTLIGE DEL SUPPLERER HINANDEN OG SKAL TILSAMMEN UDGØRE EN HELHED. I DEN MUNDTLIGE FREMSTILLING SKAL DU TRÆKKE TRÅDE TILBAGE TIL SYNOPSEN OG LÆGGE OP TIL EFTERFØLGENDE DIALOG/DISKUSSION

DET VIL SIGE, AT DU HAR MULIGHED FOR AT PLANLÆGGE HVILKE EMNER, DU GERNE VIL UDDYBE UNDER DEN EFTERFØLGENDE DISKUSSION/DIALOG! DE 3 P’er: PLANLÆGNING, PLANLÆGNING, PLANLÆGNING Ved grundig planlægning kan du minimere risikoen for uforudsete spørgsmål

LIGHEDER MELLEM RAPPORT OG SYNOPSIS  BEGGE INDEHOLDER NEDENSTÅENDE… Kilde: Beck, S et. al. Studiebogen til HHX  … MEN PRÆSENTATIONEN ER FORSKELLIG! ANALYSE OG FORTOLKNING KONKLUSION OG PERSPEKTIVER TEORIOGMETODE PROBLEM- FORMU- LERING INDLEDNING

FORSKELLE MELLEM RAPPORT OG SYNOPSIS RAPPORTSYNOPSIS  B ASERER SIG ALENE PÅ SKRIFTLIG KOMMUNIKATION  ALLE ’MELLEMREGNINGER’ OG DELRESULTATER ER BESKREVET FOR LÆSEREN  EKSEMPEL: SRP  KORT SKRIFTLIGT OPLÆG TIL MUNDTLIG FREMLÆGGELSE OG DISKUSSION  IKKE ET FÆRDIGT PRODUKT!  INDEHOLDER OVERSIGT SOM SÆTTER LÆSEREN IND I UNDERSØGELSENS INDHOLD OG LÆGGER OP TIL UDDYBNING VED DEN MUNDTLIGE FREMLÆGGELSE

VIGTIGT!

FORMELLE KRAV TIL SYNOPSIS

OPGAVEFORMULERING  HER SKRIVER DU BLOT DEN OPGAVEFORMULERING, DU HAR VALGT

METODE OG KILDEKRITIK H ER SKAL DU REDEGØR FOR, OG KRITISK REFLEKTERE OVER, DE METODER OG KILDER, SOM DU ANVENDER : H VILKE METODER OG KILDER ANVENDER DU ? H VORFOR HAR DU VALGT DE METODER OG KILDER, SOM DU HAR ? H VORFOR HAR DU EVENTUELT FRAVALGT ANDRE METODER OG KILDER ? H VAD VAR DINE OVERVEJELSER / KRITERIER, DA DU VALGTE METODER OG KILDER ? H VILKE EVT. VANSKELIGHEDER HAVDE DU MED AT SKAFFE KILDER / INFORMATIONER ?

HOVEDAFSNIT: KONCENTRAT AF BEHANDLINGEN AF FAGLIGE PROBLEMSTILLINGER  K UN DE ALLERVIGTIGSTE RESULTATER PRÆSENTERES  A LLE ELEMENTER I OPGAVEFORMULERES BEHANDLES  L ÆG OP TIL VIDERE UNDERSØGELSE / DISKUSSION VED DEN MUNDTLIGE EVALUERING.

KONKLUSION

BEDØMMELSESKRITERIER VED MUNDTLIG EVALUERING

 BRUG DE 4 BEDØMMELSESKRITERIER SOM CHECKLISTE!