The publisher/developer relationship – or how to make money off those whiny bastards.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
OMRÅDESELVRANSAGELSE OG PLANLÆGNING
Advertisements

Hvordan bruger jeg MinInstitution?
PengeSpillet.
Game Maker 7. Sådan ser Game Maker ud når det startes op.
Indhold Problemstilling Virkemidler Hvem stoler vi på?
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Køb af andelsbolig - hvorfor man altid skal tænke sig om, når man køber bolig – også når der er tale om en andelsbolig!
Af Andreas og Marlene. Spørgsmål. • Hvornår lavede i en internetshop? • Hvorfor valgte i at lave en internetshop? • Hvordan fik i lavet jeres hjemmeside.
KEA – Københavns Erhvervsakademi
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Prøv det nye the mysterious wold game, test din viden om verden og få et godt grin med dine bekendte, vi vil garanter du vil synes om det og lære noget.
Projektledelse IT-projektledelse (ITP) Projektledelse og Produktion af Digitalt Indhold (DPI) Projektledelse IT-projektledelse (ITP) Projektledelse og.
Udvikling – del II.
Program Velkomst og intro! Opdeling i arbejdsgrupper.
Virksomheder - definition
Nu er vi ved DEL 2 Modeller … er svaret vi laver modeller af hvordan vi tror information behandles ud fra hvad vi ved om virkningerne, dvs hvordan vi ved.
Værdistrøms-analyse (Vejledning)
Obligatorisk projekt 5: ERP-systemer
Projektledelse IT-projektledelse (ITP) Projektledelse IT-projektledelse (ITP) Lektion september 2004 Peter Olaf Looms.
Brug af IT redskaber og -systemer i den administrative stilling
[Produktnavn] Marketingplan
3.3 Arbejdsdeling Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
Business planning 2: Budgettering
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Kristine Kousholt, post doc, ph.d.
30%... Vi forbereder os på DDB E-materialer set fra Silkeborg Toke Leth Laursen Silkeborg Bibliotekerne.
NB! Husk at anvende VERSALER (store bogstaver) i overskrifter. Tip: klik på A-knappen i KromannReumert DesignToolbar for at ændre alle dias overskrifter.
Etablering af virksomhed
Af Christine Johnsen.  Intro  Kanylemodel  Systemudviklingsmetoden  Krav  Implementering  Test  Produkt  Konklusion.
Af: Jonatan W & Line Stryander
Når der er givet en projektbevilling…. Opfølgning på projekter med tilskud fra Udviklingspuljen for folke- og skolebiblioteker.
ESRB og marketing –Salg og damage control. ESRBs historie ESRB er etableret af spilindustrien ligesom MPAA for filmindustrien ESA blev skabt efter Mortal.
1 QA and user research
Virksomhedens informationsbehandling
Forbrugernes Needs Selv at kunne sammensætte sine tv-pakker Selv at kunne sammensætte sine tv-pakker At kunne betale efter behov (dvs. Man ikke skal betale.
1 Game Industry Economics
Designoplæg Skabe opmærksomhed omkring bibliotekets arbejde med digitale ressourcer Info-søjlen.
Info-søjlen. Indledning Hvem er vi? To multimediestuderende, en arkitektstuderende og en datalog Dette oplæg skal fortælle om: Formål Prototypen Konstruktionen.
FISA – BATIBOUW Mia, Michelle, Pernille & Sofie CASE.
Kom godt i gang med dit EU- projekt. Step 1: Lav en projektskitse Step 2: Undersøg støttemulighederne Step 3: Læs program-dokumenterne +tidl. støttede.
Undervisningsmaterialet er udarbejdet af Danmarks Matematiklærerforening for Finansrådet. OPLÆG TIL GÆSTEUNDERVISNING 2016 LØN, LÅN OG OPSPARING (Til arbejdshæftet.
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
NY ORGANISATIONSSTRATEGI Generalforsamling 23. marts.
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
Bæredygtighed i tjenesten Hvordan bevare passion og motivation som børneleder på den lange bane?
Presentasjon SEROS faglunsj 27. marts Læring fra operative indsatser – et sociokulturelt perspektiv på hverdagens indsatsledelse.
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
E-handel ER DET VEJEN TIL RIGDOM …. ELLER VORES UNDERGANG ?
Integrationsnet Målafklaring; med coaching og ressourcetænkning som referenceramme.
Lokale arbejdstidsaftaler
Virksomhedens omverden
Supply Chain management SCM
Nationalstater i opbrud? (refleksioner over social sammenhængskraft)
Kommunernes økonomistyring
IC Companys Distributionskæde Varens vej til butikken
Backgammon Formål: Du skal primært øve dig i brug af figurer i PowerPoint. Opgave: Lav et backgammon vha. figurer. Find et billede på Internettet af det.
Software Testing Software testing.
MaaS i Europe Rasmus Lindholm.
Effektiv kommunikation med virksomheder - hvordan?
An IP Strategy comprises
Design Thinking Consultant Agnete Design Thinking Consultant
Handels- og procentregning
PengeSpillet 2018 #Pengeuge Til arbejdshæftet "Viden om penge"
Introduktion Økonomiudvalget 23. januar 2018
Saga er et internationalt digital-forlag med en bred udgivelsesprofil
Hvor bevæger digital handel sig hen? Videncenter for Digital Handel
Høring af forslag til Budget
OMRÅDESELVRANSAGELSE OG PLANLÆGNING
Jeg er ved at lære, at få overblik over nogle særligt vigtige dele af orienteringsløbet der gør, at alle er med, og alle lærer noget. - for når alle kan.
Præsentationens transcript:

The publisher/developer relationship – or how to make money off those whiny bastards

Økonomiske sammenhænge Det er givtigt at kigge på en værdikæde for industrien DeveloperPublisherPlatformManufacturerRetail $3,4$50$32,5$27,5$18,5

Forhandlere Forhandlerne modtager en stor del af pengene De fleste publishere aftaler hvilke titler som skal promoveres på bestemte tidspunkter. Derfor er projektet sidste deadline så vigtig. Selvom mange taler om digital distribution, så betyder supermarkeder stadig meget for salget. Ovenstående er også vigtigt for et spils ESRB-rating fordi f.eks. Wal-Mart ikke sælger Mature

Platformudviklere Der er stor forskel på PC og konsolmarkedet: PC-fabrikanterne giver hjælp gennem tilgængelige API Konsollerne sælger deres SDK til udviklere/publishere

Publishere “In it for the money” Der er mange udgifter knyttet til publishing. En publisher skal forhandle aftaler til en bestemt deadline og hyldeplads. Dette er igen vigtigt i forhold til supermarkedkæder.

Udviklere Størstedelen af projekterne kører på ikke-original IP Hvis spillet bliver et hit, så skal der stadig sælges mange kopier for at udviklerne ser flere penge Publishere giver ofte en større udbetaling på Gold Master’en De $3,4 udviklerne får går også til middleware, mo- cap og animation

Publisher/developer relationship -The Pitch Indeholder: –Prototype –Pitch –Outline –Technical spec. –Schedule + Budget Tvivl hos publisheren dræber et muligt samarbejde: Lav contingencies for projektet og referer til lignende produktioner. HUSK: PUBLISHERE ER IKKE FJENDEN!

Publisher/developer relationship -The Deal En aftale skal være skudsikker:Ingen uklare formuleringer. Er publisheren passende til projektet? IP-rettigheder? Ports og franchises? Der er mange catch-22’s når man forhandler nye aftaler.

Publisher/developer relationship -The Project Et budget og game design skal altid være skalerbart. Vær altid realistisk omkring tidslinien. Klar definition af milestones Ved afslutning skal firmaet have 1-2 måneders “burn” “Step-up rate” betaling. De vigtigste stadier: Alpha, QA og Beta

Liv uden publishere? Hvilke metoder kan man forestille sig i fremtiden for at gå uden om publishere? Uden om retail? Er det realistisk? Hvilke begivenheder tyder på denne bevægelse

Integration Horizontal integration Vertikal integration

City states EA’s nye developer strategi. Tror man på den? Giver den økonomisk mening? Under hvilke omstændigheder.