Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

[Produktnavn] Marketingplan

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "[Produktnavn] Marketingplan"— Præsentationens transcript:

1 [Produktnavn] Marketingplan

2 Oversigt over markedet
Markedet før, nu og fremover Gennemgå ændringer i markedsandele, markedsledere, omkostninger, priser, konkurrenter og forandringer i markedet Massemarked/ efterfølgere Antal kunder De første forbru- gere/pionerer Produktdød Tid

3 Definition af produktet
Beskriv produktet eller tjenesteydelsen, der skal markedsføres

4 Konkurrence Oversigt over konkurrencen
Giv en oversigt over konkurrerende produkter og deres stærke og svage sider Sammenhold hvert enkelt konkurrerende produkt med det nye produkt A B Pris D C Markedsandel

5 Positionering Positionering af produktet eller tjenesteydelsen
En erklæring, som klart definerer produktet i forhold til markedet og konkurrencen i tidsmæssigt perspektiv Forbrugermuligheder En udtalelse, der opsummerer produktets eller tjenesteydelsens fordele for forbrugeren

6 Kommunikationsstrategi
Formidling i forhold til målgruppe Statistiske oplysninger om målgruppen

7 Pakning og udførelse Pakning af produktet Produktionspriser
Diskuter form, pris, design og strategi Diskuter levering af elementer, som ikke leveres direkte sammen med produktet Produktionspriser Fortæl om produktionspris og stykliste

8 Strategi for offentliggørelse
Plan for offentliggørelse hvis produktet annonceres Budget for reklamekampagne Vis yderligere materiale med detaljerede budgetoplysninger til gennemsyn Fase 1 Fase 2 Fase 3 Jan Feb Mar Apr Maj Jun Jul Sep Okt Nov Dec Aug

9 PR Strategi og udførelse Strategier for PR Oversigt over PR-plan
Sørg for at have en reserveplan for PR. Planen skal indeholde udgivelsesdatoer, PR-arrangementer, konferenceplaner osv.

10 Annoncering Strategi og udførelse Oversigt over strategi
Oversigt over medier og timing Oversigt over annonceringsudgifter

11 Anden reklame Direct marketing Tredjepartsmarketing
Oversigt over strategi, medier og timing Oversigt over målgrupper, målsætning og budget Tredjepartsmarketing Samarbejde om marketing med andre firmaer Marketingprogrammer Andre reklamekampagner

12 Priser Priser Strategier Fortæl om bestemte priser og prisstrategier
Sammenlign med lignende produkter Strategier Gennemgå den strategi, som er relevant for forståelsen af centrale prisforhold

13 Distribution Distributionsstrategi Distributionskanaler
Gennemgå distributionskanaler Distribution pr. kanal Vis en oversigt over, hvor mange procent af distributionen der skal ske via hver enkelt kanal. Et cirkeldiagram kan være nyttigt her

14 Vertikale markeder/segmenter
Muligheder på vertikale markeder Diskuter muligheder på bestemte markedssegmenter Fortæl om distributionsstrategier for disse markeder eller segmenter Fortæl om brugen af tredjeparter til distribution på vertikale markeder

15 Internationalt International distribution International prisstrategi
Fortæl om distributionsstrategier Diskuter emner, som specielt gælder for international distribution International prisstrategi Problemer med lokalisering Fremhæv krav til lokale variationer af produktet

16 Mål for succes Målsætning for første år Målsætning for de næste år
Mål for succes/fiasko Krav for at få succes

17 Tidsplan Oversigt over en 18-måneders plan Timing
Isoler kritiske, tidsafhængige faktorer Opgave 1 Milepæl Opgave 2 Opgave 3 Opgave 4 Jan Feb Mar Apr Maj Jun Jul Sep Okt Nov Dec Aug


Download ppt "[Produktnavn] Marketingplan"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google