Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Effektiv kommunikation med virksomheder - hvordan?

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Effektiv kommunikation med virksomheder - hvordan?"— Præsentationens transcript:

1 Effektiv kommunikation med virksomheder - hvordan?
En End-to-end case Slet dette og andre eksempel dias, du ikke har brug for. Zoom ud for at kunne læse vejledningerne til venstre for dias. Det er muligt at ændre tekst i sidefod: Klik på fanen ’Indsæt'. Klik på 'Sidehoved og Sidefod‘ Skriv herefter din tekst i feltet 'Sidefod’ Klik ‘Anvend på alle'

2 Casen! En sagsbehandler i et jobcenter skal have en dagpengemodtager i spil til et praktikophold i en bestemt afdeling i en bestemt butik i et bestemt firma via Digital Post -hvordan kan det gøres?

3 CVR# ? Firmanavn ? Adresse ?
Sagsbehandleren skriver et brev i sit fagsystem. Og sender det til Digital Post. Hvad er kendt? CVR# ? Firmanavn ? Adresse ? Afdeling?

4 Men det er måske en adresse eller navnet på virksomheden.
Telefonisk aftalt forslag Sagsbehandleren vil typisk ikke kende CVR-nummer, som er den eneste entydige identifikation. P-nummer er heller ikke gængs sagsbehandler-viden Adresse Weidekampsgade Men det er måske en adresse eller navnet på virksomheden. Så med en eller flere af dem i hånden, skal man kunne finde de oplysninger virksomheden skal bruge ved modtagelse.

5 Grafisk – MYNDIGHED TIL VIRKSOMHED
kommune

6 Grafisk – MYNDIGHED TIL VIRKSOMHED CVR
kommune CVR-nummeret er under alle omstændigheder nøglen til Digital Post – fundet eksternt eller internt. Virksomheder arbejder sjældent med P-nummer, og anvender ikke et Sagsbegreb

7 Grafisk – MYNDIGHED TIL VIRKSOMHED CVR
kommune Relevante Attention data skal enten tastes ind, eller kunne slåes op i et register. Dette register skal afspejle ”modtagerens sprog”. Myndigheder kan ikke tvinge eget sprog på virksomheder.

8 Attention formatet består af disse felter,
den sidste del – objektsamlingen – kan gentages Men indholdet skal aftales mellem parterne

9 Her søger vi på Virksomhedsnavn – og får 2 hit
En søgning skal så foretages i et lokalt eller centralt register over ”attentions-data” – medmindre sagbehandleren skal huske informationer selv eller kan finde dem et sted. Her søger vi på Virksomhedsnavn – og får 2 hit

10 Den mest relevante række vælges
(sagsbehandleren ved f.eks afdelingslederen hedder Charlie) - og hele attention indholdet findes - Men sagsbehandleren behøver ikke interessere sig for det 

11 Hvad så hos virksomheden?
Først skal Automatisk Videresendelse aktiveres Sagsrelateret Cvr-nr s/MIME eller PUSH webservice Kommunal Forvaltning attention Virksomheds IT-system(er) -typisk et ”ERP” Cvr-nr Kommunal Funktion attention Virksomhed Digital Post (virk.dk) Enterprise resource planning er betegnelsen for et softwareprogram, der håndterer størstedelen af en virksomheds funktionelle områder. ERP integrerer alle virksomhedens funktioner så som ordrebehandling, salg, indkøb, lagestyring og økonomisystem. ERP bygger oftest på én fælles database for hele virksomheden. Cvr-nr Kommunal …. attention

12 Dernæst skal virksomhedens Input Management system
fordele på baggrund af metadata Sagsrelateret Cvr-nr s/MIME eller PUSH webservice Kommunal Forvaltning Input management til 3. partssystem -Mail -ERP Cvr-nr Kommunal Funktion Virksomhed Digital Post (virk.dk) attention Cvr-nr Kommunal …. Afdeling Funktion Person

13 Opsamlende… Metadata-brug med ”attention” er mulig nu. Modtageren bør definere egne behov (eget sprog) - Virksomheder bør selv opdatere egne data - Kommuner bør selv opdatere egne data Bilaterale aftaler sikrer smidighed, men ”Vejledning i god brug af attention” er nødvendig

14 Opsamlende… Metadata-brug med ”attention” er mulig nu.
Modtageren bør definere egne behov - Virksomheder bør selv opdatere egne data - Kommuner bør selv opdatere egne data Bilaterale aftaler sikrer smidighed, men ”Vejledning i god brug af attention” og hjælp til god aftale skik til sådanne aftaler med virksomheder er nødvendig


Download ppt "Effektiv kommunikation med virksomheder - hvordan?"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google