Konkurrenceforhold.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
EJERSKIFTE Statistik om ejerskifter i Danmark baseret på resultater fra spørgeskemaundersøgelse Okt./nov for Erhvervs- og Byggestyrelsen og INSEAD.
Advertisements

Arbejdsløs.
10 Konkurrencesituation
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Afsætning grundforløb
Præferencer på markedet.
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
Marketingplanlægning
Afsætning 2012.
Praktisk segmentering
Holmegaard en ny begyndelse.
5 Strategi Oversigt Strategisk platform Idé og mål
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Computerens anatomi.
Konkurrenceforhold Kapitel 11
Et oplæg til diskussion i plenum
Fuldkommen konkurrence
Markedsvurdering.
Afsætning – Konkurrencesituation
Det du kommer til at se og opleve i dag er en helt ny teknologi indenfor ernæring. Med denne teknologi er det muligt at opleve fordele allerede indenfor.
Hvor der er fokus på klimaet.
Hverdagens Helte i Danfoss Floor Heating
Kommunikation / it.
Monopol Erhvervsøkonomi / Managerial Economics Kjeld Tyllesen
Natur- og landbrugskommissionens workshop den 9. oktober 2012
Monopolistisk konkurrence
Fuldkommen konkurrence
Verden omkring HTH Kunder x Konkurrenter Leverandører Finanskrisen
Cykeltur ad Nordre Fasanvej til VoksenUddannelsescenter Frederiksberg: På linjen: alle mennesker spiller på musikinstrumenter fra firmaet Yamaha. Alle.
Loyalitet – hvad siger juraen?
AFSÆTNING A – Schønberg
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
AFSÆTNING B – Schønberg
[Produktnavn] Marketingplan
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
Snak med din sidemand om dette et par min.
VEJEN TIL DEN GODE LINKEDIN PROFIL
Definition af markedet Indsnævring af markedet og konkurrencesituation
VIRKSOMHEDENS KONKURRENCEFORHOLD
Af. Skafte.
Af Christine Johnsen.  Intro  Kanylemodel  Systemudviklingsmetoden  Krav  Implementering  Test  Produkt  Konklusion.
’’Hård navigation gennem en skov af kopier.’’
Abubakar Cecillie Rikke
mens animationen kører afprøve andet design
Cross Channel - Tidens største trend.
Hej her er et lille diasshow Tryk på Enter-tasten, når du vil videre!
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
Projektopgave 2016 Huskeliste – Hvad skal jeg egentlig have med i min opgave?
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
Reklametryksagens betydning for de danske forbrugere.
Lars Haugaard, Salg i praksis Lars Haugaard, PremiTech.
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
Husstandsomdelte reklamers betydning for nærbutikkerne i Udkantsdanmark.
Der startes mange nye danske virksomheder hvert år
Markedsføring og reklame
Konkurrenceforhold afsætning.
konkurrencesituation
Modul 3.3 – At arbejde med læring
Velkommen til Introdag med skills-aktiviteter!
Branding afsætning.
Lektion 5 Formålet med denne lektion er at følge op på, hvordan det går med fællesskabet og klassekulturen samt at afrunde makkerskaberne. Alle rettigheder.
Præsentation af forretningsplan
10 Konkurrencesituation
(Firmanavn) marketingplan
Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter
KUNDEFORMIDLING.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Lektion 5 Formålet med denne lektion er at følge op på, hvordan det går med fællesskabet og klassekulturen samt at afrunde makkerskaberne. Alle rettigheder.
Kald det kærlighed Omk.: Kald det kærlighed
Præsentationens transcript:

Konkurrenceforhold

Intro til konkurrenceforhold I 2011 forventer den danske detailhandel at bruge mere end 25 milliarder på reklamer. Hver uge modtager danskerne reklamer via tv, radio eller trykte tilbudsaviser fra de fleste større kæder. Konkurrencen om kunderne er hård og forventes kun at blive endnu hårdere. Den frie konkurrence, som dette er et eksempel på, er en vigtig del af det danske samfund. Det er et udtryk for en markedsøkonomi, hvor kun de stærkeste overlever.

Konkurrenceformer

Konkurrenceformer

Opdeling af markedet

Markedsandel De fleste virksomheder vil gerne vide, hvor stor en del af markedet, de har. I forhold til en analyse af virksomhedens konkurrencesituation vil dette nøgletal være vigtigt at kende. Markedsandelen fortæller altså, hvor stor en del at det effektive marked, den enkelte virksomhed har.

Bred og snæver konkurrence

Bred og snæver konkurrence

Konkurrentanalyse

Konkurrentanalyse

Markedsposition Nedenfor kan du se en model af de fire forskellige positioner, og herefter vil hver enkelt position blive gennemgået. Modellen kaldes positionskortet.

Markedsposition Markedsleder En markedsleder er nr. 1 på markedet. Det betyder, at markedslederen har den største andel af markedet og er god til at gøre opmærksom på sig selv. Næsten alle kender til de virksomheder, der er markedsleder, blandt andet fordi, de er så gode til at markedsføre sig selv. Markedsudfordrer En markedsudfordrer ligger på 2. pladsen, men vil gerne udfordre markedslederen og blive nr. 1. En markedsudfordrer udvikler nye produkter og måder at markedsføre sig på, så der konstant er en udvikling, i håbet om at overtage positionen fra markedslederen. De er skarp konkurrence med markedslederen.

Markedsposition Markedsfølger En virksomhed der følger markedet, kigger på, hvad markedslederen gør og efterligner dette. En markedsfølger prøver ikke på at blive nr. 1, men har det fint med blot at efterligne markedslederen. Derfor er det også sjældent en markedsfølger, som finder nye produkter eller anden markedsføring, det lader de markedslederen og markedsudfordreren om. Niche Når en virksomhed befinder sig på markedet som en niche, bevæger de sig lidt væk fra de andre. Den har sit eget helt unikke produkt til en lille del af markedet uden den store konkurrence. En markedsniche er derfor ofte en lille virksomhed, som specialiserer sig inden for et bestemt område.

Markedsposition