Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Den individuelle evaluering.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
3-timersmødet 2013 TEMA: Samarbejde i teams og om patientforløb • Tankegangen bag den forløbsorienterede organisationen (FLO) er, at patienten og patientforløbet.
Advertisements

Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Læringsstile og lektier
Ankestyrelsen - en styrelse under Socialministeriet •Ankeinstans på arbejdsskadeområdet •Afgørelser i principielle sager truffet af kommunerne på det sociale.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Den Kommunale Kvalitetsmodel
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Efter selvevalueringen Tovholderens rolle og opgaver 22. august 2007.
Digital jobklub Velkommen til Digital Jobklub 2. dag.
Team 9 gruppe eksamen, evalueringsproces
Plan 2015 Vision: Y`s Men International Region Danmark er i 2015 en bevægelse, som lokalt, nationalt, internationalt og organisatorisk er klar til at engagere.
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
Konsensusprocessen.
Den Kommunale Kvalitetsmodel
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg for selvevalueringsgruppen.
Skolebestyrelsens årsberetning 2014 Skolebestyrelsen Hvem er vi? Hvad skal vi? Hvad har vi foretaget os? Hvad sigter vi efter? Nu og fremad Trørødskolen.
Præsentation af PUC TÅRNBY KOMMUNE
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
VELKOMMEN til Pædagogisk IT-vejledning efter din skolekultur IT-Vejlederens rolle ændrer sig!
TEMA: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer. Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges større.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Værktøjer i KVIK og opsamling på forbedringsprojekter Hvordan foregår en KVIK-selvevaluering?
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg for ledelsen m.fl.
Den anerkendende interviewform
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004
Medalje til Høje-Taastrup
Det vi skal på dette møde Tale om de nye input til principperne for skole-hjem samarbejde, som I, bestyrelse og elevråd fandt frem til for nogle uger siden.
Efter konsensus. Det er spild af tid at gennemføre en selvevaluering uden at følge den op med klare forbedringsprojekter! Prioritering Alle forbedringsområderne.
v/ Mads Biering-Sørensen, SCKK
Velkommen til inspirationsdag Kompetencestrategi – hvordan?
Introduktion til KVIK - selvevaluering fra start til slut Temamøde 24
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Konsensusprocessen.
Læring, kommunikation og samarbejde
Det gode selvevalueringsforløb Oplæg i Committed Netværket 2006 Torsdag den 12. oktober Hvilke overvejelser bør man gøres sig før man begynder?
Konference om efteruddannelse og kompetenceudvikling
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Workshop for forsvaret Kompetenceudvikling og samarbejde i lokalområdet – fra ord til handling.
Individuel selvevaluering. Øvelse Hvad tror du ville være en udfordring for dig ved at gennemføre den individuelle selvevaluering? - diskuter gerne med.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Velkommen til Temamøde i SCKK den 8. oktober 2008 Kompetencestrategi - hvordan?
Status for arbejdet med KVIK Tal og fakta Hvad viser evalueringen af KVIK projektet og hvad siger I selv om arbejdet med KVIK? Hvad kan vi så lære af det?
Introduktion af forløbet. Forløbet sættes i gang gennem kickstart. Kickstart arbejder med de to første faser. De sidste to faser arbejder hver enkelt.
Refleksion før kurset Skal du i gang med et projekt?
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Kompetenceudvikling i et strategisk perspektiv Konference om nyskabelse og motivation 15. juni.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
KVIK KvalitetsVærktøj til udvikling af Innovation og Kompetence
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Konsensusprocessen.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Kvalitetssikring og SCKK på Nørre G ved Marc Hammer.
©SCKK 2005 Excellence Netværk 2004/2005 KVIK vs. Excellence – kan de kombineres og hvordan?
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Design af KVIK-selvevaluering Tovholderens rolle og opgaver 17. januar 2007.
Samarbejde, læring og projektstyring (SLP)
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
KVIK Værktøjer SCKK har udviklet en række værktøjer, som støtter op undervejs i selvevalueringsprocessen: KVIK Selvevalueringsvideo – er til alle, der.
Erfaringer med at gennemføre en KVIK selvevaluering på SBi Susanne Tang Merit Statens Byggeforskningsinstitut.
Formål med at deltage i netværket Sparring og kompetenceudvikling af tovholderen i forhold til at gennemføre en selvevalueringsproces optimalt Støtte og.
TEMA 2014: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Introduktion til KVIK Selvevaluering fra start til slut 27. september 2007 SCKK temadag.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Værktøjer i KVIK Tovholderens rolle og opgaver 17. januar 2007.
Lejrskole Afgørelse ved faglig voldgift lige før sommerferien Lov 409 siger 14 timer pr. døgn – uanset om læreren arbejder mere end 14 timer! Konkret arbejdstid.
KVIK erfa-dag 22. Maj 2006 Hvorfor gør det en forskel at blive ved med at selvevaluere?
Vejlederportfolio – en arbejdsform til udvikling af vejlederpraksis. Nu med praksiseksempler Efterskolernes vejledertræf 2011 Olav Nielsen, Margrethe Brunsbjerg,
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Introduktionsperioden 1.
Skole- og praktiksamarbejdets betydning for elevens læring - i skolen og i praktikken SUSANNE KAJBERG – TEAMLEDER SOSU FYN REILA FROST – UDDANNELSESKOORDINATOR.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Kort gennemgang – der kommer en nærmere beskrivelse på modul 3
Den fælles prøve med *Center for Læring i Natur, Teknik og Sundhed.
Instruktion til mødeledere
Gevinstforløb SBSYS – Forandringsteam BKF
Læringsmål og niveaubeskrivelser
Jeg er ved at lære, at få overblik over nogle særligt vigtige dele af orienteringsløbet der gør, at alle er med, og alle lærer noget. - for når alle kan.
Præsentationens transcript:

Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Den individuelle evaluering

Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Individuel selvevaluering Tovholderens rolle er at: At klæde teamet på til at gennemføre den individuelle selvevaluering At planlægge en evt. arbejdsdeling i teamet At gennemføre egen selvevaluering At samle alle individuelle selvevalueringer og sende dem til teamet forud for konsensus-processen (bruttolisten)

Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Forberedelse til den individuelle selvevalueringen Giv en kort introduktion til KVIK modellen – 9 temaer og 28 emner Fortæl om at selvevaluere – fokus på styrker og forbedringsområder Instruer i at pointgive og pointenes rolle Skab overblik over relevante dokumenter til selvevalueringen Vis og forklar, hvordan man bruger det elektroniske værktøj

Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK 6 gode råd, når du selvevaluerer individuelt 1.Afsæt 1 – 2 arbejdsdage og skab ro om dig 2.Sørg for, at du har KVIK vejledningen foran dig, at du kan logge på og at du har den relevante dokumentation 3.Det er OK ikke at have viden om et emne 4.Koncentrer dig om at formulere styrker og forbedringsområder i hele sætninger og brug ikke for meget tid på pointgivningen 5.Spørg tovholderen, hvis du er i tvivl om noget 6.Husk, at det er din mening, der skal formuleres – lad være med at spørge andre! Forslag til en OH om at selv- evaluere

Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Dokumentation Tovholderen er ansvarlig for: At der bliver skabt et overblik over hvilke dokumenter, der er væsentlige for selvevalueringen. Hvad er væsentlige dokumenter? Nyere dato Hent inspiration i vejledningens spørgsmål og eksempler

Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Eksempel på dokumentationsliste Tema/Emner Tema 2: Strategi og planl æ gning Relevant dokumentation: 2.1 Indsamle information om interessenternes nuv æ rende og fremtidige behov Interessentanalyse og ” diamanten ” fra 2002 Brugersegmentering 2004 Kompetenceunders ø gelser 2001 og 2004 Kvalitetsunders ø gelser 2000 og 2004 Brugertilfredshedsm å linger 2003 og 2004 Brugerh ø ringer 4 ” f ø dselsdagsinterviews ” 2.2 Udvikle, evaluere og revidere strategi og handleplaner Resultatkontrakter Bestyrelses og udvalgs inddragelse i strategier og resultatkontrakter Å rshjul (fra Kvalitetsrejsen 2002) 2.3 Gennemf ø re strategi og planl æ gning i hele organisationen Medarbejderseminarer/tirsdagsm ø der/faglige konsulentm ø der Projekter/arbejdsomr å ders bidrag til resultat-kontrakt MIO

Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Gennemgang af Husk, det er tovholderens opgave at melde teamet til Først tilmeldes tovholderen som administrator Så skal han tilmelde sig som tovholder og oprette alle brugere i sit selvevalueringsteam Husk, at så snart brugerne er oprettet modtager de en mail med login og password, så det er en god idé at forberede dem på det Husk at sætte en realistisk dato for, hvornår de individuelle selvevalueringer skal være færdige

Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Plan for eventuel arbejdsdeling Tema/Emner Tema 2: Strategi og planlægning Primært ansvar for at læse dokumentation og/eller for selvevaluering Relevant dokumentation/tænk på: 2.1 Indsamle information om interessenternes nuværende og fremtidige behov Henrik, DortheInteressentanalyse og ”diamanten” fra 2002 Brugersegmentering 2004 Kompetenceundersøgelser 2001 og 2004 Kvalitetsundersøgelser 2000 og 2004 Brugertilfredshedsmålinger 2003 og 2004 Brugerhøringer 4 ”fødselsdagsinterviews” 2.2 Udvikle, evaluere og revidere strategi og handleplaner Henrik, Dorthe, FinnResultatkontrakter Bestyrelses og udvalgs inddragelse i strategier og resultatkontrakter Årshjul (fra Kvalitetsrejsen 2002) 2.3 Gennemføre strategi og planlægning i hele organisationen Henrik, Dorthe, Bent F, AnneMedarbejderseminarer/tirsdagsmøder/faglige konsulentmøder Projekter/arbejdsområders bidrag til resultatkontrakt MIO

Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Efter den individuelle selvevaluering Tovholderen samler et bruttodokument, når tidsfristen for selvevaluering er udløbet Dokumentet videreformidles til hele selvevalueringsgruppen, så de kan læse det forud for konsensusprocessen.