Projektledelse Projektledelse og Produktion af Digitalt Indhold (PDI) Projektledelse Projektledelse og Produktion af Digitalt Indhold (PDI) Lektion 10.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

PRAKTIKDOKUMENTET CUPP –PROJEKT
IPad, en naturlig del af lege- og læringsmiljøet i Daginstitutionen Mariehønen i Jelling  Mariehønen i Jelling er en aldersintegreret Daginstitution med.
V./ Leif Tøfting Kongsgaard, Væksthuset
Overordnet målsætning:
Program – 10.00: opsamling på cases og innovationsdage - hvor er vi med vores cases? - hvad mangler vi for at komme videre? – 11.00: Innovation.
Professionsuddannelserne - De studerendes vurdering af studiemiljø, studieformer og motivation for at gennemføre oplæg med fokus på bioanalytikeruddannelsen.
Hvordan bruger jeg MinInstitution?
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Kompetenceudvikling gennem SPIDO-konceptet
EN HELHEDSORIENTERET UNGEINDSATS? ERFARINGER FRA NULPUNKTSANALYSEN AF ROUTE 25 V/ANNE MØLGAARD, RAMBØLL Alternative title slide.
Tid Til Dansk Tid Til Dansk er et komplet dansksystem for klasse.
Real Kompetence Vurdering
Almen studieforberedelse
1. Individuel start 3.1 Det bør være muligt at starte på kursus, når man har behov, uden at skulle vente til næste opstart.
Dogmegruppe – 10.30Kaffe samt highlights fra fokusgrupper / Karin – 11.30Observation af undervisning med iPads – 12.00Frokost.
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Udviklingsplaner Sønderborg
3-timersmøde 2010 Børneafdelingen Hvad gør vi godt: •Feedback og supervision i Børnemodtagelsen og Børneambulatoriet. •Enkelte yngre læger er kontaktpersoner.
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 4. undervisningsgang
Klasseledelse og cooperativ learning
Mindre grimt, tak.
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Problemløsningsheuristik I.1 Hvordan besvarer man sin problemstilling? I.Forstå problemstillingen 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved.
Usability på Her fungerer det godt 1.Sitet imødekommer ifølge vores testpersoner et informationsbehov hos målgruppen. 2.Sprogbrug.
Gennem vores undersøgelser af zoo.dk har vi fundet ud af sitets tre største usability problemer:
P0 erfaringsopsamling Program 8.15: Introduktion
Gymnasietid Lektielæsning Læringsstile. Lektielæsning Hvad er god lektielæsning? ◦ Man når at lave det, man har planlagt (realistisk planlægning) ◦ Man.
Mere end blot forberedelsen til en fest En intro til en temadag & en undersøgelse.
Eksamen i KS -praktiske og gode råd samt eksempler på eksamensbilag
Læsegruppel ederen. Kursets ethos  Den ethos som kendetegner Læseforeningens aktiviteter er, at litteraturen kan blive genstand for menneskelig erkendelse,
Fagets Informations Teknologi Introduktion til Programmering i Java For Industri, Global Forretningsudvikling, samt fri studie aktivitet ved Bent Thomsen.
Målet for os i dag ”At lære jer en simpel model, der sætter jer i stand til, at opbygge en argumentation, der giver jeg gennemslagskraft”
Virtuelle verdener og rum Lisbeth Klastrup og Troels Degn Johansson IT-højskolen I København F-2002, Design, Kommunikation & Medier.
 Arbejder i Vallensbæk Kommune  Udviklingskonsulent med fokus på IT  IT-vejleder på Pilehaveskolen  Dansklærer i en 6. klasse.
UGE PLAN Mandag 07/10 Tirsdag 08/10 Onsdag 09/10 Torsdag 10/10
Opfølgning på trivselsundersøgelsen
DATO: NAVN: INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK AARHUS UNIVERSITET * Teori og praksis i pædagoguddannelsen ›V. Lene Storgaard Brok, UCC og Lisbeth Haastrup,
Læse/studiegrupper.
Eksamen.
Dine karakterer Gives ud fra flere elementer. Hvilket niveau E-F, D eller C (taksonomi) Indhold af det der står skrevet holdt op imod det som der forventes.
P0 erfaringsopsamling Program 9.15: Introduktion
Digital aflevering? Elektronisk eksamensforløb?.
Erfaringer i arbejdet med social arv, udsatte børn i en daginstitution. Præsentation af mig og institutionen.
Introduktion til 6. semesters temakurser Ved Studievejledningen og undervisere Sådan ændres nummeret for det samlede antal dias i præsentationen: 1.Gå.
The KaosPilots August Arne Kleven og & friends Opgaven Introduktion til analysen Praktisk gennemførsel - personlig tilbagemelding.
P0 erfaringsopsamling Program 8.15: Introduktion
Robin Cheesman Hvad er fleksibel uddannelse? Overblik over undervisningsformer Fleksibel Uddannelse på Bornholm Bornholms Akademi 20. januar 2003.
Velkommen til Green Field. Hvad er Green Field? På Green Field er alting muligt: Her er ingen restriktioner Her kan man udfolde sig Her er alle imødekommende.
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
Historien om de gode venner.
LINK Camp 2012 Helle Karina Pedersen Uddannelseschef EAL.
- Et samarbejdsprojekt om praksislæring
SLP foråret 2011 MedIS og Medicin Lars Peter Jensen,
MEDIER OG KOMMUNIKATION, F2004 FORMÅL FORVENTNINGER FORMALIA 6/
Regnskabsanalyse HA 5. semester.
Øvelser Samlet rapport.
Problemløsningsheuristik I.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Problemløsningsheuristik A.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Kursus i Målgruppeanalyse
Designoplæg Skabe opmærksomhed omkring bibliotekets arbejde med digitale ressourcer Info-søjlen.
Evaluering af undervisningen: samfundsfag Vi skal i dag evaluere (bedømme) undervisningen ift. disse emner: Planlægning Fagligt udbytte Arbejdsformer Lektiemængden.
Kompetenceudvikling for pædagogmedhjælpere FØR. Indledende samtaleguide - kursisten Indledende samtaleguide - lederen UNDER. Kursistportfolio og underviserportfolio.
Scandic Silkeborg, 23. marts 2012 Ved direktør Hans Bach Indsatsen for jobklare ledige mellem 25 og 29 år i Beskæftigelsesregion Midtjylland Kvalitativ.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
”Global sundhed, civilsamfundsstøtte og bæredygtig udvikling”
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
”Global sundhed, civilsamfundsstøtte og bæredygtig udvikling”
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Præsentationens transcript:

Projektledelse Projektledelse og Produktion af Digitalt Indhold (PDI) Projektledelse Projektledelse og Produktion af Digitalt Indhold (PDI) Lektion april 2005 Peter Olaf Looms

- 2 - PDI-F2005 Projektledelse og Produktion af Digitalt Indhold Peter Olaf Looms Dagens program ”medieforskning og kvalificering af nye medier projekter” 9:00-12:00 12:00-13:00 13: :00 Johan Winbladh, medieforsker (powerpoint lægges ud UDEN link. Skriv denne sti i din browser for at downloade den: Frokost Tilbagemelding om kursusevaluering (10 minutter) UDSAT TIL 20. APRIL KL. 9.00

- 3 - PDI-F2005 Projektledelse og Produktion af Digitalt Indhold Peter Olaf Looms Gode ting ved kurset PDI F2005 bem : Det er fedt med en ekstern underviser der ved hvad han snakker om og har nogle gode eksempler med fra "det virkelige liv". bem : Faget giver et godt indblik i projektledelse. bem : Det er super godt at der er planlagt forelæsninger hele vejen frem til d. 27.4, og at disse ikke stopper bare fordi vi laver cases ved siden af, som det er tilfældet i mange andre fag. Vi får virkelig noget for pengene :) bem : Brugen af delvist fiktive cases fungere godt. Dette skyldes at det er relevante cases der har en højrealitets grad. bem : Den udvalgte litteratur er velvalgt og giver et godt indblik i de forskellige aktiviter man kommer omkring i et projektledelses forløb. bem : De slides der anvendes er gode bem : God blanding af teori og cases fra erhvervslivet bem : Godt med små øvelsesopgaver indlagt i undervisningen. bem : Godt med 2 cases der laves løbende frem for et miniprojekt. bem : Arbejdsbyrden er fordelt fint ift aflevering af cases/eksamensopgaver bem : Praktisk orienteret uden nødvendigvis at skulle bruge tid på at finde virksomhed til gennemførelse af praktisk projekt. bem : Interessant og relevant undervisning bem : Det giver et godt kendskab til metoder og praksis indenfor projektledelse bem : Har en god top-down approach bem : Det er let bem : Det er meget praktisk orienteret bem : Grundbogen er god og let tilgængelig bem : Spændende forelæsninger ud fra teori, som bliver anvendt i praksis. bem : Relevant og gennemskueligt grundbog og pensum. bem : Det er godt at arbejde med cases - og godt at de skal afleveres spredt henover semesteret. (Se dog forbedringer punkt 2) bem : Jeg synes det fungerer godt at vi arbejder i grupper men afleverer og eksamineres individuelt.

- 4 - PDI-F2005 Projektledelse og Produktion af Digitalt Indhold Peter Olaf Looms Ting der skal forbedres ved kurset PDI F2005 bem : Forelæsningerne skal være mindre overfladiske og opgaverne til forelæsningerne bør ikke fylde så meget. Der er alt for megen unødig snak om ting der ikke har med faget at gøre. Faget vil i forvejen meget på alt for kort tid, så det ville være en forbedring hvis man kommer til sagen med det samme. bem : Opgaverne bør formuleres bedre. Case 1 var dårlig formuleret. Det var ikke klart hvad det var vi skulle og hvad der blev forventet. Det bør helt klart forbedres, da det var meget frustrerende. bem : I case 1 var der alt for meget konceptudvikling. Det tog megen fokus væk fra hvad vi reelt skal kunne i dette fag. Konceptet burde være lavet og fokus burde så være på selve "for-forprojektet". bem : Kurset første 7-8 undervisningsgange forløber samme med kurset porjektledelse af software produktion. Dette fungere efter min mening ikke optimalt. bem : Der kunne med fordel inddrages gæste forlæsere til speciffike områder. bem : svært at overfører teori til praksis, med mindre man besidder en projektledelse stilling. bem : Mange gæstestuderende - fremmer ikke "holdånden" på kurset bem : Svært at gennemskue hvad casen om et oplæg til ledelsen skulle indeholde. bem : Jeg har været mindre tilfreds med supplerende underviser, FriisSeeberg - jeg mener han mangler praktisk og teoretisk indsigt, men er en meget rar underviser. bem : Større gennemsigtighed i forhold til stukturen af kurset. Det er ikke helt klart, hvor man er i forhold til det store billede. Enig Uenig ?

- 5 - PDI-F2005 Projektledelse og Produktion af Digitalt Indhold Peter Olaf Looms Ting der skal forbedres ved kurset PDI F2005 bem : Mere sparring med underviser - evt vha hjælpelærer bem : Der bør tages udgangspunkt i konkrete data og eksempler. Som det er nu digter vi selv dataen og det er for åndsvagt. bem : Ikke specielt glad for bogen, mangler en mere metodisk tilgang til emnet bem : Case-opgaverne burde lægges sammen til en gennemgående opgave som vi arbejder med igennem semesteret. bem : Når vi nu alligevel arbejder i grupper ville det være logiks at vi kom sammen til eksamen som en gruppe. bem : Cases er en god ide, men kravene er for høje. I den første case skulle vi løse opgaver, vi ikke havde ordentlige forudsætninger for at løse, hvilket betød, at resultatet var delvis utilfredsstillende bem : Jeg savner et mere teoretisk grundlag. Det er fint med de praktiske værktøjer, men jeg savner alligevel noget teori, så jeg kan reflektere bedre over praksis. Et kompendium med forskellige teorier ville være godt udover grundbogen (der i øvrigt er hurtigt læst). bem : Den første case bruger for meget krudt på konceptudvikling. Jeg ville foretrække en case hvor konceptet lå fast (evt. at man kunne vælge mellem nogle koncepter). Det kan godt være, at det ikke modsvarer virkeligheden, men vi er også stadig på skolebænken, og faget giver kun værktøjer til projektledelse - ikke til konceptudvikling. Det kan man så lære andetsteds.