- Understøtter den øvrige undervisning. Dansk niveau C på SSA - Understøtter den øvrige undervisning.
1.1 Social- og sundhedsassistentens rolle indenfor det psykiatriske arbejdsområde - og 2.2 Den psykiatriske patient/borger Nonfiktion/tema etik Artikler om: Magtanvendelse Normalitetsbegrebet Hvordan samfundet ser på psykiske syge? Fokus: Analyse, påstande, argumenter, kritisk stillingtagen, troværdighed, sprog, præcision, etik. Oplæg om nonfiktion Analyseværksted, artikler Intro til portfolioopgave pædagogisk handleplan
Pædagogisk handleplan Dokumentation, fokus: Sprog, præcision, etik. 2.3 Den psykiatriske patient/borger med affektive lidelser – hvor dokumentation indgår. Portfolioopgave: Pædagogisk handleplan Dokumentation, fokus: Sprog, præcision, etik. Sygeplejeprocessen Ud fra de cases, eleverne arbejder med i områdefagene
Tema: normalitet/sygdom Fiktion. 2.3 – 2.4 Den psykiatriske patient/borger med personlighedsforstyrrelse. Tema: normalitet/sygdom Fiktion. Oplæg om fiktion – indlevelse , empati Noveller, analyseværksted Portfolioopgave: Helhedsbeskrivelse ud fra en af novellerne. Fokus: Analyse, indlevelse, empati, sprog, etik, præcision.
2.6 Projekt Portfolioopgave: Perspektivering Fokus: Sprog, opgavens røde tråd, at udbrede det specifikke til det generelle, læsning faglitteratur, kritisk analyse og vurdering af eget projekt og problemstilling. Evaluering
3. skoleperiode Lodtrækning: Eksamen i naturfag eller dansk Hvis ikke danskeksamen: Skrive en refleksion. Fokus: understøtte refleksionen på avanceret niveau, når eleverne skal i den sidste praktik. Fokus: refleksion, sprog, præcision, argumentation. Evaluering
Grundfagsprøve dansk Portfoliotekster, Handleplan, helhedsbeskrivelse og perspektivering. Argumenterer for sprog, opbygning, layout, etik – hvordan er indholdet er præcist tilpasset modtageren/e Ukendt tekst. Artikel (faglig), novelle. Fokus: Analyse, indlevelse, faglig argumentation, kritisk stillingtagen.