Hvordan skabes sammenhæng mellem teori og praksis

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

Foreningsudviklingstesten
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Uddannelsesseminar 25.August 2008 Horesta – 3f DK 1 De lokale uddannelsesudvalgs arbejdsopgaver og kompetencer Bruno Clematide.
Faldforebyggelse for ældre – træning i naturen
Fælles kompetenceudviklingsdag 25. september 2012, CABI
Modul 3C Ideudvikling med anvendelse af principper som stimuli.
De næste 3 timer skal I Til gavn for jeres mission - beboerne
Energi- & Vandværkstedet
Hvad du har lært Dine nye mentaltræningsvaner. Du har nu lært dig selv bedre at kende som løber • Du er blevet mere bevidst om den tankevirksomhed der.
Kredsens udviklingsplan Del 1. Visionen - Vejen til nye initiativer i din kreds, og ikke mindst: Til succes!
Små åbne opgaver og projekter Hvordan er det hensigtsmæssigt at gribe arbejdet an?
Almen studieforberedelse
Opgave 1: Navision - lagerstyring
Firma / virksomheds-klasse Elever lærer af nødvendighed
Præsentation af fremtidens hold Et netværk af kompetencer.
”At finde og dyrke talenter - et opgør med Tordenskjolds soldater og opfattelsen af den erfarne, som den mest kompetente”. Talentudvikling 8.oktober 2013.
JobPAS – En gennemgang PAS-koncepter og Basiskurser v. Steen Hilling, psykolog
Alle børn skal have mindst et fornavn og et efternavn … det skal computerens ”børn” også !! Computerens ”børn” kaldes alle for filer uanset hvilke programmer.
Gruppen der har arbejdet med transfer på SSA-uddannelsen
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Karl Henrik Flyums model
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
Drejebogen til eksamen på idræt B
Programmet består af tre dele.  Capture ; at få billeder ind i maskinen  Edit; at redigere billederne  Make movie; afslutte filmen.
Inklusion i teori og praksis Inddragelse af studerende i FoU projekter
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra skolens ledelsesteams’ selvevaluering.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra kommunale repræsentanters selvevaluering.
Opgave Virksomhed d. 2. oktober 2007 Second Life Lavet af Mia, Inge, Christina og Pernille.
Læringspraktik på SSA Skoleperiode 1 Indhold og opgave
Dine karakterer Gives ud fra flere elementer. Hvilket niveau E-F, D eller C (taksonomi) Indhold af det der står skrevet holdt op imod det som der forventes.
Subjektivitet, Teknologi Samfund P ROBLEMFORMULERING 2. Ø VELSESGANG.
DREJEBOG: Titel på drejebog skrives her
It-medie linje Skolecenteret Jetsmark årgang.
BrittL Lind Myrup, UKK, nefrologisk afdeling Sygeplejesymposiet 2010 Nefrologisk efteruddannelse – et regionalt samarbejde Hvordan ser vi et udbytte i.
Profilfag Julemarked Alle er på padlet i gruppen og har materialet fra de forrige gange. Jeg mangler fra nogle stykker stadigvæk Alles padlet skal I dag.
Profilfag Julemarked Alle er på padlet i gruppen og har materialet fra sidste gang Alles padlet skal I dag kl indeholde: 1. Det der mangler fra.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Profilfag Julemarked Alle er på padlet i gruppen og har materialet fra sidste gang Alles padlet skal I dag kl indeholde: 1. Det der mangler fra.
Profilfag Julemarked Helt på plads med samarbejdsbutikker I. Virksomhedsbeskrivelse I. Navn, Adresse, mail, telefonnr, kontaktperson II. Profil, Målgruppe,
Profilfag Julemarked Helt på plads med samarbejdsbutikker
Videoredigering Filmen skal være færdig den 17. oktober klokken Du er velkommen til at lave noget den mellemliggende periode. Alle filmene bliver.
Stopmotion film Monsteret der ønskede sig en ven til jul.
Glogster Nu er det muligt at udskifte plancher og andre præsentationer i undervisningen med en digital præsentation, der kan kombinere tekst, lyd, billeder.
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Tema A – et fagligt løft af folkeskolen. Formål Udarbejde konkrete modeller for hvordan skoledagens rammer bliver for eleverne og medarbejderne efter.
Kerneopgaven i forandring XX arbejdspladse – den xx.xx.201x.
Stress Billedkilde: stress/?lang=da.
Organisation & Kultur SOL3 september 2015 Elsebet Gjetting Cand.comm., konsulent.
Kurser der virker Akademimøde 26. oktober Hjemmeopgaven: Hvad er det vi vil have ud af kurset TRANSFER.
VI VIL GENBRUGEVI VIL DELEVÆRKTØJER Undersøg, hvad der skal testes Planlæg og udfør testen Del indsigter fra den nye test Find ud af, om noget skal tilpasses.
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
OPLÆG TIL PRAKTIKVEJLEDERTRÆF SOSU NORD, EFTERÅR 2016.
John Hattie.
Velkommen til undervisning af arbejdsmiljøgrupper
TEMA 6 Præsentation: Sælg idéen
Uge 12: Prøve på grundforløbsprøven
Bilag 2: Oversigt over forløbet
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
Video club – med fokus på autonomi Motivation i praksis And
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Velkommen Robusthed basiskursus
WORKSHOP 2, Gribskov Kommune, 2017
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
BADMINTON Netværksmøde foråret
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Simulering af binomialforsøg
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Præsentationens transcript:

Hvordan skabes sammenhæng mellem teori og praksis Transfer Hvordan skabes sammenhæng mellem teori og praksis

Transfer Forskere peger på, at transfer(i forbindelse med problemløsning) ofte vil være blokeret, hvis man mangler viden om problemfeltet. Det er derfor vigtigt, at man er villig og har evne til at indhente den manglende viden.

Træning i transfer Man lærer gennem konkrete og varierede eksempler Rollespil med at skabe tættere relation til den konkrete virkelighed Træne problemløsning gennem at løse problemer Vilje til at tænke nyt Efterspørge den relevante og nødvendige viden for at kunne løse nye problemer Samarbejde i grupper giver mulighed for øget transfer ift problemløsning

How to Make a Sick Mountain Bike Edit http://vimeo.com/91496760 Dette filmklip viser alle de elementer der skal være tilstede I et godt videoklip. Derfor skal I nu to sammen se klippen igennem én gang. Derefter ser i det igennem og stopper hver gang de siger eller skriver hvad der skal med. Dvs. der skal stoppes og skrives ned rigtig mange gange… Dette tager det meste af dette modul. I renskriver alle de gode elementer/ideer i har fået fra filmen og deler på jeres padlet. Denne video har mtb som eksempel. Dette skal i kunne sætte jer ind i og kunne overføre til, når I skal lave andre videoer. Fx til julemarkedet.

Opgave Til jeres julemarked skal I lave en præsentation af jer og jeres butik. Målgruppen er kommende elever/brobyggere. Gå nu i gang med at udvælge de elementer der skal med i jeres filmklip. I skal mindst have ti med. Udarbejde derefter et storyboard. Storyboard indeholder: Tema Scener Stikord til hvad der skal foregå i de forskellige scener AIDA modellen opbygning