Reklame & Markedsføring

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Advertisements

Din markedsføring på sociale medier
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
Mund-til-mund markedsføring
Sociale Medier Booster bundlinjen AF Bjarke Larsen.
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
SALG – ERFARINGER – BEHOV Nordjyske Medier 21. okt. 2009
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Af Andreas og Marlene. Spørgsmål. • Hvornår lavede i en internetshop? • Hvorfor valgte i at lave en internetshop? • Hvordan fik i lavet jeres hjemmeside.
Online annoncer og bannerreklamer
Synlig ledelse i krisetid
Fremtidens markedsføringsplatform
Rationel Farmakoterapi og offentligheden…. Kvalitetsudvikling i Almen Praksis 2-3. Maj 2003 Marianne Møller, farmaceut.
Kapitel 5 Den kreative strategi
Prøv det nye the mysterious wold game, test din viden om verden og få et godt grin med dine bekendte, vi vil garanter du vil synes om det og lære noget.
S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen
6. Virksomhedens indtægter
Markedskommunikation - del 1
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
1 Kursus i BL: Beboerinformation – medievalg og kanaler oktober 2010 Paul R. Metelmann Havdrupvej 114b, 2720 Vanløse
Valg af parametre.
Reklamemidler og -medier
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Snak med din sidemand om dette et par min.
Today everybody’s the media Agenda: Mig, mig og mig De unge og den verden, der omgiver dem Medier og kommunikation Push og pull Projekter og receptioner.
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
ADVOKATFIRMAET HENRIK CHRISTENSEN & PARTNERE Salg - markedsføring Advokat Jakob Kirkegaard Kortbæk Partner.
Kristoffer Hamborg Undervisningsleder på IAA Digital Diploma
Bestyrelsesdag Middelfart Opmærksomhed.
Bestyrelsesdag Middelfart Generationsskifte i korpsene - fornyende organisation.
Marlene og Nichlas.  Reklameformer  Sales promotion  Salgsarbejdet.
Bog & idé Af: Gruppe 4.
Kommunikationsparametrene Kap. 5
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Køb spillet her:. Buy the game here: AIDAAIDA Attention: Det der fanger øjet Billedet i venstre hjørne er blikfanget. Interest: Den del der får læseren.
- Liv Andersen, Line Stiller, Maria Borup & Anja Winther
Billeder.
Profilfag Julemarked Alle er på padlet i gruppen og har materialet fra sidste gang Alles padlet skal I dag kl indeholde: 1. Det der mangler fra.
MEDIESTRATEGI OVERSIGT: Facebook Website Trykte medier Viraler
Business to Business På den JYSKe måde…...
6. Virksomhedens indtægter
15 Promotion Oversigt Promotionformer Kommunikationsmodel
mens animationen kører afprøve andet design
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
OPRETTELSE AF FACEBOOK-SIDE REGION SYDDANMARKS LOKALKOMITEER Helle Andersen PR & kommunikation hos Colliers International Cand.merc(stud), Copenhagen Business.
Full-service kommunikation Prolog Reklamebureau A/S Knudtzon´s Bogtrykkeri A/S v/ Henrik Juul Kühn, Key Account Manager.
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
Midttrafik Forsøg med nye takst initiativer Projektet omfatter 3 initiativer. Formål: Afprøve en mere markeds- og tilbudsorienteret takstpolitik. Flere.
Projektopgave 2016 Huskeliste – Hvad skal jeg egentlig have med i min opgave?
Relationsbaseret markedsføring og Facebook Annoncering Anders Sevelsted | Aditup.dk | Havneparken 2 | | #AndersSevelsted.
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
Strategi, kreativitet og neutral medieplanlægning.
KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN I FORM PÅ VEJEN – DET SUNDE BUSSTOPPESTED Forbedring af livskvaliteten ved at skabe bedre adgang.
+ Hjemmesider Kommunikation Opbygning Sprog. + Kommunikation på hjemmesider.
Husstandsomdelte reklamers betydning for nærbutikkerne i Udkantsdanmark.
Parametermix - promotion
Kap Målgrupper Spørgsmål: Hvad er konsument-enheden? Svar: Alle der har teknisk og fysisk mulighed for at bruge produktet.
markedsføringsplaner
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Markedsføring og reklame
Udarbejdet af Stine H, Simone L, Daniel P og Daniel H
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
konkurrencesituation
noRA, LARS, HAJAL,SIMONE,ISMAIL team 4
(Firmanavn) marketingplan
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter
6. Virksomhedens indtægter
Hvorfor ser en butik ud som den gør?
Præsentationens transcript:

Reklame & Markedsføring Medier & Midler

Planlægning af reklamekampagne Fastlæggelse af målgruppe ↓ Mål for kampagne (Budgetlægning) Formulering af budskab Valg af reklamemiddel og medie (ud fra målgruppe/budget) (Opfølgning og kontrol)

Fastlæggelse af målgruppe Man skal kende sin målgruppe! Markedsføring er meget dyrt! God reklame/kommunikation er målrettet Tal om det, dine kunder går op i og gerne vil høre om Målgrupper afgrænses i segmenter Alder, køn, geografi, civilstatus, vaner, interesser, osv. Skriv evt. en personkarakteristik af en typisk kunde

Fastlæggelse af kampagnemål Hvad vil man opnå med kampagnen? Øget salg Øge kendskabsgraden Forbedre image/brand Ændre vaner hos målgruppen Andet? Alle kampagner sigter i sidste ende mod at ændre målgruppens adfærd

Fastlæggelse af kampagnebudskab Kender man sin målgruppe & sit mål? Tid til at finde et kernebudskab! Den vinkel man tror bedst kan ændre målgruppens adfærd Telefon: Fx: Tekniske specifikationer, batteritid, ‘vær altid online’, ‘vær smart og moderne’, store knapper

Fastlæggelse af kampagnebudskab Eksempel: Vi vil sælge boremaskiner til håndværkere Håndværkere går mere op i kvalitet end pris Kernebudskab: ”Når du køber vores boremaskine får du den bedste boremaskine på markedet”

Valg af medier & midler Definition: Reklamemiddel: Reklamemedie: Hvilken reklameform vil man anvende? (Annonce, radiospot, tv-reklame, etc.) -> HVAD? Reklamemedie: Hvor skal reklamen anbringes? (avis, TV, radio, etc.) -> HVOR?

Valg af medier & midler Midler Medier Annoncer Tryksager Outdoor Radio & TV Posters & Billboard Elektronisk Medier Aviser, ugeblade, magasiner, fagblade Tilbudsavis, katalog, brochure, flyer Stationære: busskure, stationer, facader, stilladser, etc. Mobile: Bus, tog, taxi, bycykler TV2, TV3, radiokanaler Butikker, stormagasiner Internet (e-mails, pop-ups, chat, blogs, youtube, bannere) & mobil (sms, mms, push-meddelelser, apps)

Valg af medier & midler Valg af midler og medier hænger sammen med målgruppe & budget: Hvilke midler og medier kommer din målgruppe i kontakt med? Læser de avis, hører de radio (og hvilken), hvad ser de på TV, hvor stor Hvor stort er dit markedsføringsbudget? TV-tid er dyrt!

Planlægning af reklamekampagne Fastlæggelse af målgruppe ↓ Mål for kampagne (Budgetlægning) Formulering af budskab Valg af reklamemiddel og medie (ud fra målgruppe/budget) (Opfølgning og kontrol)

Typer af markedsføring Traditionel Reklame Annoncer i dagblade, ugeblade etc… Brochurer TV-spots Plakater Outdoor (buslæskure, reklamestand) Online markedsføring E-mail Bannerreklamer (grafisk felt på hjemmeside med logo) og pop-ups Viral markedsføring (’tip en ven’, virus) SMS, MMS, chatrooms Sales promotion Konkurrencer Loyalitetsprogrammer (rabat til tilbagevendende) Vareprøver og reklamegaver Messer og udstillinger PR (Public Relations) – (Ikke-betalt markedsføring) Pressemeddelelser Sponsoring Legater og gaver Product placement (skjult reklame i film eller TV-udsendelser)