Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Kommunikationsparametrene Kap. 5

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Kommunikationsparametrene Kap. 5"— Præsentationens transcript:

1 Kommunikationsparametrene Kap. 5
Some are born great, some achieve greatness, and some hire public relations officers (Daniel J. Boorstein)

2 Public relations og pressekontakt
Positivt omdømme som en konkurrence-parameter Et godt image skaber WoM (word of mouth) Public Relations er et redskab til at få indflydelse på mængden og indholdet af WoM reklame

3 Public Relations - PR Velorganiseret PR arbejde kan resultere i goodwill – som kan have høj reklameværdi PR er ikkebetalte relationer til omverden Et supplement og ikke en erstatning for reklame og marketing

4 Midler i PR-arbejdet Pressesamarbejde Goodwillskabende annoncer
Sponsorering Men også Random Acts of Kindness Twitter Flashmobs

5 Nye aktiviteter i PR sammenhænge
De sociale medier har haft en stor indflydelse på PR Virksomhederne kan ikke adskille disciplinerne i en skarp opdeling, da der opstår en integration af traditionelle og digitale marketing discipliner

6 Således skaber Heineken omtale i medierne
Søg på ” Heineken Commercial The Entrance” på Youtube.com

7 Anthon Bergs bud på at skabe medieomtale

8 Reflektioner – 2 og 2 Hvorfor fungerer det hos Heineken
Hvorfor lykkedes det ikke for Anthon Berg?

9 Pressesamarbejde Kriterier vi skal forholde os til
Informationen skal: Være relevant Appellere rent interessemæssigt til en bred del af mediets publikum Målrettes så den rammer plet Udformes kort og præcist Enten udsendes som pressemeddelelse eller præsenteres på et pressemøde Publicity

10 Pressemeddelelse Pressemeddelelse Personlig kontakt
En skrivelse udarbejdet af virksomheden selv Igen et supplement til virksomhedens øvrige annoncering Luder-PR giver både virksomhed og medie et troværdighedsproblem Personlig kontakt Mellem virksomhedens informationsmedarbejdere og pressen

11 Eksempel på en pressemeddelelse

12 Goodwillskabere Goodwillskabende annoncer Goodwillskabende aktiviteter
Annoncer hvis budskab kan have en goodwillskabende effekt samtidig med vi positionerer produktet/virksomheden Goodwillskabende aktiviteter Aktiviteter som ikke har et decideret kommercielt fokus, men som skaber goodwill gennem et godt formål

13 Sales Promotion Salgsfremmende aktiviteter Trade promotion
Trade promotion vs. Consumer promotion Trade promotion Tilskud til markedsføring Materialer til butikken Konkurrencer Kurser og konferencer til uddannelse af butikkernes personale Merchandising (smagsprøver, produktdemo)

14 Sales Promotion Consumer promotion Præmiekonkurrencer
Kuponer og sampakker Samlemærker Kundeevents Merchandise (self-liquidators)


Download ppt "Kommunikationsparametrene Kap. 5"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google