Ed - fasen Lokal Politiet EN BESKRIVELSE AF PROBLEMET (f.eks. Belyse problemets karakter, og omfang,. Undersøge hvem der er/ kan være medinteressenter.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PPR og Samarbejdet om børn som mistrives
Advertisements

[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Bekendtgørelse om samarbejde om sikkerhed og sundhed
Roskilde Handelsskoles APV-procedure
Den 16.august 2010 Regionsgården
Kompetenceudvikling gennem SPIDO-konceptet
Nye samarbejdspartnere – nye udfordringer
Ved psykolog Lena Højgård Isager Psykologhuset Kognitivt Fokus
Små åbne opgaver og projekter Hvordan er det hensigtsmæssigt at gribe arbejdet an?
Evalueringspolitik Bornholms Vækstforum 24. september 2012.
Arbejdsmiljøcertificering
Evaluering.
Energiledelse Energiledelse betyder, at virksomheden gennemfører en systematisk, løbende indsats for at bruge energien bedre og derigennem øge virksomhedens.
Innovative Værksteder til udvikling af Akademiuddannelserne IVA
Hændelsesanalyse - kort beskrivelse af metoden
Udviklingsplaner Sønderborg
Visioner og strategier for Mariagerfjord Idrætsråd ??
Kompetenceevaluering Forelæser: Hanne Kathrine Krogstrup
Baggrund Natura 2000: fuglebeskyttelsesdirektiv 1979 og habitatdirektiv 1992 Vandrammedirektiv Miljømålslov: Målsætning, Indsatsprogram & Køreplan.
IT i undervisningen.
Hans Jørgen Limborg & Hans Hvenegaard
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Forbedringstavlen – er et must
Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases.
Grundlæggende projektledelse og –styring Leder Delux Søndag d. 1. marts 2009 V. Stine Røn Christensen Red Barnet Ungdom Rosenørns Allé 12, 5. sal 1634.
Formål med projektet At I kommer i dybden med de faglige emner: virksomhedsforståelse, krav, design og implementering. At I lærer at arbejde i grupper.
Den Kreative arbejdsform
DUBU oplæg til Interessentanalyse Kommunikationsplan
VELTEK medlemsmøde 22. januar 2008 DS Certificering A/S VA-godkendelser – nu og i fremtiden.
Workshop plan Virkningsevaluering, VIA UC, Hedeager 2, 8200 Aarhus N.
Dansk kvalitetsmodel på det sociale område.
Struktur og processer Faseopdelt innovationsproces.
Efter konsensus. Det er spild af tid at gennemføre en selvevaluering uden at følge den op med klare forbedringsprojekter! Prioritering Alle forbedringsområderne.
▪ Dansk kvalitetsmodel på det sociale område Forberedende møder august 2008.
1 COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 ARBEJDSMILJØLEDELSE OHSAS Seminar 1 Arbejdsmiljøledelse OHSAS
Den Regionale LEAN Enhed
Kerneårsagsanalyser Kortere undervisningsoplæg eller indlæg på fx et personalemøde (30–45 minutter) DREJEBOG 2.
”Kriminalitetsforebyggende samarbejde i lokalområdet”
Etablering af virksomhed
Green Network BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR SEMINAR 1 Seminar 2Tirsdag 8. marts Seminar 3Onsdag 6. april.
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
Januar 2011 Trivselsmøder.
September 20031KUP - Projektstyring Formålet med projektstyring Formålet med projektstyring er at planlægge og styre et udviklingsprojekt, således at projektet.
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Seminar 6 – Arbejdsmiljøledelse
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
Formål med at deltage i netværket Sparring og kompetenceudvikling af tovholderen i forhold til at gennemføre en selvevalueringsproces optimalt Støtte og.
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.
Korte (max. ½ time) ugentlige dialog møder i teamet/afdelingen. Stående omkring tavlen. Ledes af nærmeste daglige leder. Dialog omkring: Handlingsplanen.
Forundersøgelse Fornyelsesfasen: Visionsudvikling.
Datalogi - 1. modul - systemudvikling - LCK 1 Håndtering af systemudvikling! Efterår 2000 Datalogi LCK.
Om indsatsteori.
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING At evaluere læring.
STATENS PERSONALE- OG LEDELSESPOLITIK – SAT I SPIL.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Helle Anttila Arbejdsmarkedsafdelingen Frederiksberg kommune Mål og delmål i rehabiliteringsindsatsen.
Evaluering.
Kort gennemgang – der kommer en nærmere beskrivelse på modul 3
Dokumentation, evaluering og evidens
Evalueringsspørgsmålene fra udgivelsen: Styrk jeres realkompetencevurderinger - En guide til selvevaluering.
SUF - gevinstrealisering
Idegrundlag og målsætninger
Hvordan møder praksis de nye lærere?
Evalueringsspørgsmålene fra udgivelsen: Styrk jeres realkompetencevurderinger - En guide til selvevaluering.
Vidensbaseret praksis i botilbud
Risikovurdering Livet Forstås Baglæns - men må leves forlæns.
SMTTE-Modellen Sammenhæng Evaluering Mål Tiltag Tegn Hvad vil vi?
Den generiske kompetenceprofil
Gevinstforløb SBSYS – Forandringsteam BKF
APV - Arbejdspladsvurdering
Præsentationens transcript:

ed - fasen Lokal Politiet EN BESKRIVELSE AF PROBLEMET (f.eks. Belyse problemets karakter, og omfang,. Undersøge hvem der er/ kan være medinteressenter og konfliktinteressenter. INDSAMLING AF RELEVANTE DATA (f.eks. er området specielt interessant, eller nemt tilgængeligt. Hvordan er situationen i lignende områder. UDARBEJDELSE AF KRIMINALITETSANALYSE - Hvad sker - Hvor sker det - Hvornår sker det - Hvorfor sker det - Hvem gør det UDARBEJDELSE AF ET MÅL, DER ER EN MÅLBAR OG OBJEKTIV BESKRIVELSE AF DEN ØNSKEDE TILSTAND

ed - fasen Lokal Politiet C hecklisten Er problemet beskrevet som en nuværende tilstand og med objektive begrundelser ? Er målet for problembehandlingen beskrevet i målelige, forståelige og accepterede vendinger ? Er problemet blevet tilstrækkeligt begrænset i sit omfang ? Er problemet inden for nærpolitiets kompetence, kontrol og indflydelse ? Er de relevante interessenter indraget i løsningen af problemet ?

an - - fasen Lokal P olitiet AT DER GENNEM EN KREATIV ARBEJDSPROCES Er beskrevet en lang række ideer til handlinger, der formentlig kan anvendes ved løsning af problemet AT DE KREATIVE IDEER Er blevet afgrænset til de ideer, der i situationen anses for at være realistiske og mulige at gennemføre AT DE HANDLINGER, DER BÅDE ER REALISTISKE OG ØNSKELIGE Er prioriteret f.eks. I forhold til: -Mulige gevinster og omkostninger -Risici og barrierer for gennemførelsen -Tidshorisont for gennemførelsen

an - fasen Lokal Politiet C hecklisten Har vi fået alle ideerne ”på bordet”, og har vi fastholdt dem ? Bør vi have flere ideer og/eller forslag fra andre mulige ressourcepersoner i politikredsen eller fra eksterne interessenter ? Er ideerne sorteret ud fra en vurdering af det realistiske og det mulige ? Er der en fælles forståelse for prioritering af de foreslåede løsninger? Vil de væsentligste interessenter have en forståelse for de foreslåede løsninger ?

il - fasen LokalP olitiet AT DER ER FORETAGET ET VALG af en eller flere af de ønskede og prioriterede handlinger fra ”Kan-fasen” AT DER ER UDARBEJDET en færdig plan for gennemførelsen af de valgte handlinger AT DER ER UDARBEJDET en plan for evalueringen af resultatet i relation til ”Målet”, der blev opstillet i ” Ved-fasen”

il - fasen Lokal Politiet C hecklisten Undersøgte vi divergerende meninger tilstrækkeligt ? Indeholder handlingsplanen en liste, der beskriver de aktiviteter, som vi har besluttet at gennemføre, og indeholder listen som minimum følgende oplysninger: Hvem der har ansvaret for den enkelte aktivitet. Hvornår den enkelte aktivitet skal være gennemført. Er der foretaget en budgettering af personalebehovet for at kunne gennemføre indsatsen ? 1.

il - fasen Lokal Politiet C hecklisten Har vi taget hensyn til andre, der vil blive påvirket af gennemførelsen af vores plan ? Har vi udarbejdet en evalueringsplan med målelige kriterier for, om vores ”mål” er nået ? Indeholder evalueringsplanen som minimum følgende. Hvordan der skal evalueres. Hvad der skal evalueres. Hvem har ansvaret. Hvornår evalueringen skal gennemføres. 2.

ør - fasen LokalP olitiet GENNEMFØRELSE AF DEN FASTLAGTE PLAN GENNEMFØRELSE AF EN FORLØBS- OG PROCESKONTROL på en sådan måde, at det er muligt at fastholde læring og erfaring GENNEMFØRELSE AF EVALUERINGEN i overensstemmelse med planen samt opfølgning af resultaterne

ør - fasen Lokal Politiet C hecklisten Er der udarbejdet en kriminalitetsanalyse, der gør det muligt at vurdere målopfyldelsen ? Blev handleplanen fulgt ? Er eventuelle modificeringer af planen gennemført i overensstemmelse med målet for problemløsningen ? Var der hændelser, der ikke var taget højde for i planen ? Forløb gennemførelsen tilfredsstillende ? Er målet nået og problemet løst ?

PROBLEMDEFINITION MÅLET FOR LØSNINGEN INFORMATION OG DATASAMLING ALLE MULIGHEDER REALISTISKE OG ØNSKELIGE MULIGHEDER PRIORITERING VALG AF HANDLING PLAN FOR GENNEMFØRELSE PLAN FOR EVALUERING GENNEMFØRELSE FORLØBSKONTROL EVALUERING 1. VED 2. KAN3. VIL 4. GØR