Coaching teorier – fire veje

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
LØFT Løsningsfokuseret Tilgang
Advertisements

Definition på evaluering
Sprogpakkens 6-dages kursus
Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Fordybelsesdag med fokus på konflikter
Hvilken forskel gør spørgsmål?
Smas’hit En succes. Adfærdsdelen har med udgangspunkt i interviewunder- søgelsen og spørgeskemaundersøgelsen belyst, at brugerne af Hashfacts og Restart.
Mennesker gør det rigtige – Hvis de kan!!
Refleksion i kommunikationen
Introduktion til deltagere i ledercoaching
Skolebiblioteket indgår som en central del af skolens læringsmiljø og fungerer som skolens innovative, formidlende og pædagogiske læringscenter. Skolebiblioteket.
Divergent og Konvergent
Coaching …en introduktion
De næste 3 timer skal I Til gavn for jeres mission - beboerne
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Coaching som et offensivt ledelsesredskab Bibliotekarforbundets Lederseminar 2006 Synergi HRM Rosenkvist Consult.
Medborgerskab – på sporet
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende coachingforløb.
Kommunikation og relationer 9. januar v. Gitte Schrøder
Velkommen til Campus Roskilde
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Jespersen & Laursen Erhvervs- og organisationspsykologer Spørgsmål du kan overveje  Hvordan bliver du inspireret i dit arbejde?
Jespersen & Laursen Erhvervs- og organisationspsykologer Modul II: Forandring og implementering Modul III: Formidling, feedback, forankring Reception Erfaringsudveksling.
Konsulentroller Etablerer og Katalysator vedligeholder netværk
Darum skole 4. november 2013.
Kommunikation og vejledning
Det bevidste Menneske! Bevidst Lederskab Velkommen til:
at arbejde med ledernes psykiske arbejdsmiljø?
Netværksmødet Professionelle relationer i tværfagligt samarbejde med kvalitet og effektivitet 2012.
Overvej spørgsmålet. Interview en makker
Sprogpakken Praksisopgaven.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Læring i et vejledningsperspektiv
Vejlederens kommunikation
Opgaver Forventninger og vejledningsstrategier 1.
Karl Tomms Spørgsmålstyper Coaching øvelse Frokost
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
VELKOMMEN At gå fra Individuel-grupper-kompetencer-udvikling-dynamik- roller-refleksion-ansvar-bevidsthed-selvindsigt-anerkendelse- selvværd-netværk-nye.
Kompetencer i det første ingeniørjob Aftagerseminar på DTU Byg tirsdag den 26. maj 2009 Jesper Gath.
STUDIETEKNIK EUX - REBSLAGERVEJ.
Fagligt Landsmøde 2005Karin Madsen Coaching er velegnet – når Fokuspersonen har brug for at styrke sin bevidsthed og evne til selviagttagelse og selvregulering.
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder.
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende Coachingforløb.
Forudsætninger for en god samtale
Hvordan spørger man anerkendende?
Ledelse i forskellige retninger
Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende forløb for ledere, beslutningstagere og konsulenter Opnå mere succes & øget livskvalitet!
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Rammesætning Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Per Møller Janniche Mobil
Hvad er coaching? Synergi HRM & Rosenkvist Consult
Hvilken indflydelse har forældre på elevernes trivsel og læring?
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende coachingforløb.
Kompetenceudvikling og Teamsamarbejde Projekt ”Fælles Værdier – Fælles Fodslaw” - når vejen dertil er gennem vores pædagogiske praksis.
Del 2:Rammer for en professionel samtale med en patient ETABLERE EN RELATION, ANERKEND E OG SKABE TRYGHED 2 LEDE OG SKABE STRUKTUR 1 Indlede samtalen,
Birthe Hansen, Danmarks Lærerforening Ledelsesbaseret coaching Ilulissat den 12. februar 2016.
Jespersen & Laursen1 Hvad er coaching? Hvad kan det bruges til? Hvad skal der til for at det virker? Relationen skal være i orden Respekt og tillid så.
Lav din egen funktionskæde Fokuser først på et væsentligt indsatsområde som du er med til at realisere i dit daglige arbejde Nævn de 3 vigtigste interessenter.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
 Siden sidst – gennemgang af erfaringer fra første møder med lærerne, de første observationer,  Opgave: drøftelse og afprøvning af gruppevejledning med.
Målrettet kommunikation
Implementering af PALS
Interview-teknik.
Matematikvejlederens virke Matematikvejlederuddannelsen ved UCSYD Modulet: ”Elever med særlige behov”
Vi ønsker god ledelse – og derigennem attraktive arbejdspladser.
RELATIONS KOMPETENCE SOM LEDELSESGREB I BØRNEFORTÆLLINGEN
Anerkendende tilgang Organisationer er levende systemer, og ledelse er en relation Ledelse handler om relationer og sociale systemer Vi kan ikke ændre.
Præsentationens transcript:

Coaching teorier – fire veje Psykodynamisk Systemisk Coachens fokus: Relationer i sociale systemer, sprog, nuet, forskellige perspektiver Coachens rolle: Neutral, ikke styrende, anerkendende, undersøgende Coachens fokus: Roller, gruppeprocesser, autoritet, projektioner Coachens rolle: Autoritet, styrende, fortolker, objektiv Kognitiv Eksistentialistisk Coachens fokus: Dilemmaer og valg, væren, værdier Coachens rolle: Dialogpartner, ligeværdig, erfaring - formidler Coachens fokus: Tænkning, erkendelse, handling Coachens rolle: Asymmetri, ekspert, formidler, styrende Denne præsentation giver nogle eksempler på, hvad der kan arbejdes med i en coaching. Der findes mange flere eksempler, og sikker mange flere måder coachen kan støtte lederen på. Det er en inspirationsliste.

En coachingsamtale Denne præsentation giver nogle eksempler på, hvad der kan arbejdes med i en coaching. Der findes mange flere eksempler, og sikker mange flere måder coachen kan støtte lederen på. Det er en inspirationsliste.

Facilitator som ”kollegial coach” Etabler en platform og medvirk til at sætte et mål Definer din rolle Hold fokus, lyt, lyt Helikopterperspektiv Nysgerrig og opmuntrende Skift om nødvendigt perspektiv Opsummer Fokusperson Forbered dig? Hvad er dit mål? Dine udfordringer, behov og ønsker Hvad vil du gøre/ændre? Fremtid – handling? Hvordan kan du fungere som ”kollegial coach” i ledergruppen? Hvad er du ”klædt på” til?