Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Coaching …en introduktion

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Coaching …en introduktion"— Præsentationens transcript:

1 Coaching …en introduktion
For lederne i Din Organisation A/S Ved chefkonsulent og coach Morten Fogelstrøm, Dedicated People

2 Dagsorden Myte eller fakta om coaching
Rollen som coach: Hvad er coaching? Fordele ved coaching? Hvordan coacher man? – Spørgsmålets kraft! Kan alle lære at coache? Muligheder for coaching i Vordingborg Køkkenet Hvordan kommer vi videre, hvis vi vil coache?

3 Myte eller fakta om coaching?
”Er coaching ikke bare et nyt modeord som fx værdibaseret ledelse eller situationsbestemt ledelse” ”Bruges coaching ikke ofte i flæng om roller som burde hedde træning eller rådgivning?” ”Er coaching ikke det som NLP er blevet brugt til i mange år?” ”Hvis man efterspørger coaching er man svag – gode ledere kan selv” ”Coaching er en slags tilladt terapi” ”Coaching er kun til mentaltræning af olympiske mestre i roning”

4 Rollen som coach? Mentor Coach Træner Facilitator Jeg er ekspert
Klassisk mesterlære – Lære andre op Coach Støtte andre til selv at finde løsninger og fjerne andres begrænsninger Træner Undervise, formidle idéer og træne team Støtte teamets processer Facilitator Jeg er ekspert Jeg er ikke ekspert Jeg leder én Jeg leder flere

5 Fordele ved coaching Lederen udvikler og fastholder medarbejdernes toppræstationer Lederen kan uddelegere ansvar – og medarbejderen vokser med ansvaret Lederen udvikler medarbejderens selvtillid – ved selv at finde løsninger Øger medarbejderens ejerskab for mål og midler –målene opleves som egne mål og midler Lederen får medarbejdere der lærer af dit eksempel – de bliver selv mere lyttende og coachende. En kompetence de også tager med sig i privatlivet. Afvæbner konflikter – afdækker muligheder Lederen udviser tillid til din medarbejders evner – det skaber loyalitet Lederen viser interesse for medarbejderen som menneske – det understøtter det grundlæggende selvværd – det er befriende når nogen tager sig tid til at forstå

6 Hvordan coacher man? Du bruger spørgsmålets kraft. Du får medarbejderen til at ”gå meta” (reflektere). Du opnår ”Double loop-learning”. Hvordan skal man spørge? Hvordan sikrer man at det fører til noget? En coaching-session kan fx ske via GROW-modellen (Goals-Reality-Options-Wrap up). Hvordan kommer man i gang med at coache?

7 Kan alle lære at coache? Ja, men det kræver som al ledelse at man er
Motiveret for at lære håndværket Vil træne på at blive bedre At man interesserer sig for mennesker Ja, og man kan med fordel træne teknikker og modtage supervision af en erfaren coach eller leder

8 Muligheder for coaching i Din Organisation A/S
Når vi ønsker at perfektionere vores salgs- og serviceindsats Når vi vil evaluere hinanden og vores samarbejde fx ved medarbejderudviklingssamtaler Når vi ønsker at de næstbedste medarbejdere skal lære de bedstes gode tricks Når konflikter eller svære samtaler skal være en uviklingsmulighed frem for ”en stinker” som vi helst undgår

9 Videre med coaching? Du kan som leder selv modtage coaching
Du kan som leder lære selv at coache Du kan som leder lære andre at coache Dedicated People yder en gratis første coaching-session på indtil 2 timer Dedicated People tilbyder et introducende foredrag om coaching til dine ledergruppe Dedicated People kan levere en action-learning baseret coachinguddannelse til en attraktiv pris

10 Videre med coaching? Kontakt: Chefkonsulent og coach Morten Fogelstrøm
Dedicated People Kongevejen 69 2800 Kgs. Lyngby


Download ppt "Coaching …en introduktion"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google