”Morten vil til demonstration” Morten bor på det bosted, hvor I arbejder. Gennem lang tid har I forsøgt at motivere Morten til at komme lidt ud og deltage.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Lovlig sagsbehandling
Advertisements

Trivsel - et fokusområde
PPR og Samarbejdet om børn som mistrives
IPad, en naturlig del af lege- og læringsmiljøet i Daginstitutionen Mariehønen i Jelling  Mariehønen i Jelling er en aldersintegreret Daginstitution med.
Informationsmøde på Lindebjergskolen
Samtaler i hverdagen & Understøttende sprogstrategier
Børns udvikling – et fokus på børn og sprog
Processuelle netværksmøder – et psykologisk perspektiv på samarbejde i praksis Af Rikke Kann, cand. psych. Speciale ved Institut for Psykologi, Københavns.
Social kreativitet 10 billeder Dømmekraft Midtens fylde Balancegang
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Projekt 5 i 12 Laboratorium 9: 26. februar 2013 ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag” ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag”
Forædremøde den
God trivsel = God læring
Den urolige chef kigger på uret,
Forældreindflydelse ift. børn med psykiatriske vanskeligheder
Omsorg sundhed eller samvær? Rehne Christensen filosofisk firma
Styrket kundebetjening gennem et kompetent arbejdsfællesskab
Socialpædagogisk praksis i demensomsorg - SPiDO
Tofthøjskolen nu og i fremtiden Skoleplanarbejde 2011.
Inddrag nu kredsformandsmøde den 8 marts 2011
 Gauerslund Skole Projekt ”Skolen”. Magnus te Pas 36 År, far til 3 børn Læreruddannet fra ÅDAS 2000 Arbejdet som lærer på Gjellerupskolen, Damhavensskole.
Den anerkendende tilgang fra ord til handling
Kognitiv Ressourcefokuseret Anerkendende Pædagogik
Ledelse og menneskesyn
Dansk 1. klasse.
Del projekt i Inklusionsprojektet Aktivitetscenter Kernen Projektet er gennemført i samarbejde mellem: Helene Hansen (pædagog) Kernen Jeanette Sanderhoff.
Ledelse Samarbejde Motivation
Mad, Måltider og Pædagogik
Hvilke rusmidler appellerer til de unge?
Står i stedet for et navn
I-Space Niels Henrik Helms, Knowledge Lab SDU. Projektet: Udfordringer i forhold til velfærdsteknologi: Hvordan skaber vi løsninger som både giver mening.
Astrup Skole 1. august 2014 Fritidsmodul – frivillig og gratis undervisning Alle skoledage kl
Stor betydning for patienter, - at der foretages randomiserede kontrollerede undersøgelser!
Geriatri med fokus på funktionsevne
Pædagogisk forebyggelse og sundhedsfremme
Løjtegårdsskolen tirsdag d. 12. januar 2010
Folkeskolereformen på vores skole
UUO – dialogmøde 10. januar 2012 Skole- og dagtilbudschef Esben Krægpøth UUO Dialogmøde den 10. Januar 2012.
Rosborg Sciencegymnasium Danske Sciencegymnasier 10. marts 2006.
Forstærkningssystemer i institutionsarbejdet V/ Sine Møller Psykolog og faglig leder af Kvalitetssikringsteam MultifunC.
Nærvær og engagement som brændstof for læring - og hvordan Kulturtjenesten medvirker til at skabe kvalitet og udvikling.
Forældresamarbejde/fællesskaber
Pædagogik & kompetenceudvikling i SPIDO-forløbene Knud Erik Jensen, konsulent og underviser på SPIDO
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Temadag distrikt 3, Ældre Sagen, d
Projekt It for alle Projektets deltagere: Hanne Bjørn, Roskilde Bibliotekerne Susanne Kierkegaard, Roskilde Bibliotekerne Kirsten Syska, Roskilde Bibliotekerne.
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Måleovervejelser Overvejelser inden I beslutter jer for en måletype Præsentation af hovedmåletyper Oplæg til.
Dialogmøde om socialt netværk og handicap Silkeborg 4. november 2009 Velkommen Servicestyrelsen byder velkommen til dialogmøde om socialt netværk og handicap.
De socialt udsatte, match 4 og 5 Ingen uddannelse Lidt eller ingen arbejdsmarkedserfaring Mangelfuld skolegang Kriminalitet Dårlige boligforhold – eller.
Handel med korn mellem landmænd
Hovedudfordringer Fravær og frafald er en hovedpine. ”Second chance-kursister” er ofte utrænede i forhold til god skolegang, døjer med mistrivsel osv.
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.
Projekt ”forebyggelse af genindlæggelse – en fælles indsats” Et samarbejde mellem Gladsaxe kommune og Psykiatrisk Center Ballerup Eva Tangdal Ledende.
Velkommen til Regnbuen Her finder du kort fortalt lidt om institutionen.
DET GRÆNSELØSE ARBEJDSLIV 7 MINUTTER OM GRÆNSELØSHED.
Kvinders Valgret.
UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT & HIOA Ida Schwartz, lektor, cand. psych., ph.d. Bosat udenfor eget hjem Børn og unges skolegang og fritidsliv – set fra børnenes.
1 Faglige udfordringer og kommende initiativer på dagtilbudsområdet Ny Dagtilbudslov Læring, udvikling, omsorg og dannelse Pædagogiske læreplaner Krav.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
KAB’s målsætningsprogram 2015 – en støtte til jeres lokale arbejde.
Sanne Lorentzen Status, NLS Lederforum Folkeskolereformen Flere undervisningstimer i skolen Mindre tid i fritidstilbud Pædagoger deltage i undervisningen.
- Med fokus på konkrete eksempler fra arbejdet i FU
At motivere til forandring
Arbejdspladsernes Motionsdag, Formandsmøde 2018
Metoden brugerstyret behandling
Efterbyggelse.
SFO- og daginstitutionslederkursus
Ansvar og forandring frihed.
Ansvar og forandring frihed.
Præsentationens transcript:

”Morten vil til demonstration” Morten bor på det bosted, hvor I arbejder. Gennem lang tid har I forsøgt at motivere Morten til at komme lidt ud og deltage i nogle aktiviteter – indtil videre uden held. Morten har nu besluttet sig for, at han gerne vil deltage i en demonstration. Men Morten er ikke tryg ved at tage af sted alene, og han vil derfor gerne følges af en medarbejder. Demonstrationen er arrangeret af det danske nazistparti og er til fordel for nazismen. Hvad gør I?

a b D x a, b, c… n c 012(3) HKV

Demonstration Blive hjemme Dilemma: ”Morten vil til demonstration” En pædagogisk handling der understøtter Mortens initiativ. – en handling der er det vellykkede resultat af en stor pædagogisk indsats. En pædagogisk handling der ikke understøtter Mortens initiativ. – en handling med risiko for at bremse og/ eller ødelægge en stor pædagogisk indsats.

Demonstration Blive hjemme Dilemma: ”Morten vil til demonstration” Pædagogens pligt. Mortens ret til selvbestemmelse. Pædagogens personlige overbevisning. Mortens personlige interesse/overbevisning. Pædagogens pligt. Mortens ret til selvbestemmelse. Pædagogens personlige overbevisning. Mortens personlige interesse/overbevisning.

Demonstration Blive hjemme Dilemma: ”Morten vil til demonstration” Pædagogens pligt. Mortens selvbestemmelse. Pædagogens overbevisning. Mortens interesse/overbevisning. Pædagogens pligt. Mortens selvbestemmelse. Pædagogens overbevisning. Mortens interesse/overbevisning. ”Demonstration” Pædagogens pligt. Mortens selvbestemmelse. Pædagogens overbevisning. Mortens interesse/overbevisning