Tove Laasholdt Censorrollen Bioanalytikerunderviser

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Når uddannelse, udvikling og god sygepleje går hånd i hånd.
Advertisements

Kandidatuddannelsen i Sygepleje
BIOANALYTIKERES KERNEFAGLIGHED OG PROFESSIONSIDENTITET
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Undervisningsplanlægning
Netværksgrupper for 7.–9. kl. i UU Skive •Den politiske målsætning er at 95% af en ungdomsårgang gennemfører en ungdomsuddannelse. •De unges muligheder.
Censorformandskabets møde 25. oktober 2012
Caseeksamen – ny grundfagsbekendtgørelse PowerPoint til elever Casevirksomhed HTH
Prøveformer og evaluering af kompetencer i biologi
HISTORIE Den mundtlige prøve
Retorik og eksamen - den mundtlige eksamen i samfundsfag
Geografi BeskriveJorden. Geografi SamfundsfagFysikGeologiBiologiMatematikKemiHistorie.
1. november 2012Erling Birkemose Eksaminators rolle Censormøde 1. november 2012.
Carl-Johan Dalgaard (
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Kulturforståelse niveau C
Velkommen til Bacheloropgaven! Dagens korte program: 1.Valg af linjefag og linjefagsvejleder 2.Opgavens rammer og prøveform 3.Temaer v. plenumkonferencer.
Velkommen til nye censorer
Vejledning i projektarbejde
CUPP konference Roskilde 9. november 2010 Sundhedsuddannelserne Campus Næstved.
Læsegruppel ederen. Kursets ethos  Den ethos som kendetegner Læseforeningens aktiviteter er, at litteraturen kan blive genstand for menneskelig erkendelse,
BA projekt: Makro 10. Februar 2005 Carl-Johan Dalgaard (
Introduktion til vejledning i projektarbejde Anette Kolmos og Søren Hansen 30/8 og 20/
Videoundervisning i klinisk mikrobiologi
Idrætseksamen 2006 Indledning Valg af emne, problemformulering..
PRAKTIK SOM GYMNASIELÆRER MIDTVEJSMØDE
Informationsmøde 13. april Informationsmøde 12. april 2011 Studenterforskning Århus: København: Odense:
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
Faglærersamling oktober 2013 Orientering om anbefalingerne vedr. AEU-studieordningen 1.
Odense Universitetshospital Kvalitetskoordinator Bodil Harder Afdeling for Klinisk Patologi.
Mundtlig eksamen Mat B Spørgsmålene til den mundtlige prøve skal offentliggøres i god tid inden prøven Eksaminationstiden er 30 minutter pr. eksaminand.
Prøvebeskrivelse Bedømmelsesdokument
Formalia ved opgaveskrivning
Eksamen.
Præsentation 28: Eksamen Objektorienteret Middleware.
Digital aflevering? Elektronisk eksamensforløb?.
DUN-konferencen 2008, Hanne Nexø Jensen, IFS, 20. juni 2008 Dias 1 BA-projekt intro, 26. nov v/ HNJInstitut for StatskundskabInstitut for Statskundskab.
Eksamen psykologi synopsis synopsiseksamen 2013.
God læring God undervisning
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Integration af undervisning om kliniske retningslinjer i professionsbacheloruddannelsen - ideer og tanker Lea D. Nielsen, Cand. Cur, Adjunkt, UC Syddanmark,
Jesper Lundh1 Implementering Det at bringe ny viden og færdigheder tilbage til praksis.
Mød Aalborg Universitet
Mundtlig matematik eksamen
Teori-praksis i sygeplejerskeuddannelsen
BA projekt: Makro December 2007 Carl-Johan Dalgaard, Claus Thustrup Kreiner og Peter Birch Sørensen.
Studiestartsprøve 2014 d. 18 September 2014.
EKSAMEN OG PRØVER.
Medier og kommunikation IX Eksamen :o)=. Eksamensform Intern censur, 13-skala, B4: Mundtlig eksamen med skriftlige arbejder men uden forberedelsestid.
Proces Ministeren beslutter, hvilke anbefalinger der skal følges, og hvordan de skal følges Lovgivning Forligskreds.
 Karakterfastsættelsen sker på baggrund af en samlet vurdering af, i hvilken grad præstationen eller standpunktet opfylder de mål, som skal.
Censormøde i Odense tirsdag den 29
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Institut for Socialt Arbejde, onsdag den 6. maj 2015
KNÆK KODEN Opgave 1. Erhvervsøkonomiske område opgave 1 Med udgangspunkt i en af dig valgt virksomhed skal du udarbejde en økonomisk analyse af den valgte.
Præsentation af Akademiuddannelsen i Løn- og personaleadministration
Eksamensorientering S16 Marselisborg Gymnasium Else Marie Gejl Hans Christian Hulvej.
N-SN Diplomingeniør i Bæredygtig Energiteknik Studinævn for Energi N-SN
INFORMATIONSMØDE OM 4. SEMESTER PÅ SIV Forår
Michael Svendsen Pedersen Lektor emeritus
EETEQ power Quality / El –kvalitet Björn Andresen
Eksamen er den flittige elevs fest… ER IKKE EN TEST AF JER..
Teoretisk pædagogikum
Naturfag.
Mundtlig prøve og mindstekrav på matematik B
Praktik. Censorformand: Niels Tange Lokaler: Århus: D2.02 Kbh: K5.18
Bachelorprojekt Forår og efterår2016
Dagsorden Kristendomskundskab / Religion
HAVET- livgivende, dødbringende, legendeskabende AT-eksamen 2019
Præsentationens transcript:

Tove Laasholdt Censorrollen Bioanalytikerunderviser Klinisk biokemisk afdeling Roskilde Sygehus

Censorrollen Erfaring: U-uddannelsen (1996) Semester uddannelsen (2001) Modul uddannelsen (2008)

Censorrollen Nuværende Modul 4: Praktisk / teoretisk eksamen Modul 7: Skriftlig eksamen Modul 10: Skriftlig eksamen (Ikke prøvet) Modul 14: Bacheloreksamen Intern censor på en del skriftlige eksamener

Censorrollen Modul 4 Praktisk / teoretisk eksamen Sikre sig at formalier er i orden i henhold til eksamensbekendtgørelsen, studieordningen og prøvebeskrivelsen Modul 4 Praktisk / teoretisk eksamen Dejligt at komme ud på laboratorierne og se de studerende praktiske færdigheder og koblingen med teorien Odense modellen med video Modul 7 Skriftlig eksamen At få indblik i den teoretiske undervisning på skolen og hvilke krav der stilles og på hvilke niveau

Censorrollen Modul 14 Bacheloreksamen Forberedelse : Det tage lang tid at forberede sig på en bacheloreksamen, men det skylder man den studerende Rapporten, artikler og litteratur Oplagt / anden relevant litteratur

Censorrollen Selve eksaminationen Pædagogisk og faglig udfordring Sikre ensartethed og retfærdig behandling Før eksaminationen aftaler censor og eksaminator hvilke emner/hvilke fokus, der ønskes belyst. Formen: Samtale eller enkelte spørgsmål fra censor Notat pligt Medvirke til en god atmosfære Holde øje med tiden

Censorrollen Personlig udbytte: Ingen økonomisk gulerod (Ekstern/Intern) Jeg glæder mig altid til at skulle være censor, det er en faglig udfordring både med skriftlig og mundtlig eksamen Jeg er ofte kommet hjem med nye ideer, både i forhold til nye opgaver til de studerende og ideer til laboratoriet Netværk med undervisere rundt i landet og tættere samarbejde med skolens lærere.