Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afGregers Christoffersen Redigeret for ca. et år siden
1
Dagsorden Kristendomskundskab / Religion
2
Censoropgave § 31. Censor skal
1) påse, at prøverne er i overensstemmelse med de mål og øvrige krav, som er fastsat i bekendtgørelser eller i henhold til bekendtgørelser, 2) medvirke til og påse, at prøverne gennemføres i overensstemmelse med de gældende regler, oghttp://
3
3) medvirke til og påse, at de studerende får en ensartet og retfærdig behandling, og at deres præstationer får en pålidelig bedømmelse, der er i overensstemmelse med reglerne om karaktergivning og øvrige regler for uddannelsen. Stk. 2. Censor og eksaminator skal gøre notater om præstationen og karakterfastsættelsen til personligt brug ved udarbejdelse af en udtalelse i en eventuel klagesag. Notaterne skal opbevares i 1 år. Stk. 3. Censorernes virksomhed er omfattet af forvaltningslovens bestemmelser om inhabilitet og tavshedspligt.
4
Velkomst og præsentationsrunde.
5
Status på læreruddannelsen
Undervisningsfag Ønske om fælles eksamensformer Status på institutionerne Resurser til eksamen
6
Censorformandskabets hjemmeside
Drøftelse af censorformandskabets censorvejledninger Kommunikationen mellem censorformandskab og censorer /censornyt
7
Generelle forhold vedr. censorarbejdet samt de nyeste erfaringer
Vi beder alle læse relevante dele i Censorformandskabets Årsberetning 2018
8
PrøvebekendtgørelseR
Hvad nyt!! BEK nr 1500 af 02/12/2016 Gældende Bekendtgørelse om prøver i erhvervsrettede videregående uddannelser LBK nr 986 af 18/08/2017 Gældende Bekendtgørelse af lov om erhvervsakademiuddannelser og professionsbacheloruddannelser BEK nr 1068 af 08/09/2015 Gældende Bekendtgørelse om uddannelsen til professionsbachelor som lærer i folkeskolen
9
Kompetencemålstænkningen
10
Modulbeskrivelser kristendomskundskab/religion
MODUL 1: Kristendomskundskab/religion med fokus på undervisningsemnet filosofi, herunder etik og ikke-religiøse livsanskuelser.
11
Kompetencemål, som indgår i modulet
Den studerende kan begrundet planlægge, gennemføre, evaluere og udvikle undervisning i filosofi, etik og ikke-religiøse livsanskuelser. begrundet planlægge, gennemføre, evaluere og udvikle religionsundervisning.
12
13. Færdighedsmål: Den studerende kan
14. Vidensmål: Den studerende har viden om give eksempler på, hvad filosofi beskæftiger sig med, filosofiens historie, forskellige traditioner og nutidige filosofiske diskussioner,
15
https://issuu.com/dafoloforlag/docs/kulturfagenes_didaktik
16
7. Karakterskala Eventuelle kommentarer og spørgsmål
17
8. Censorkurser Udvalg Censorkurser
18
9. Fordeling af censur og tildeling af censur.
Samarbejde med Censorformandskabets Sekretariat Tilmelding, antal dage Stort brug af eksterne censorer Nyt mønster i spredning af prøver, august-, januar og BA samt praktik
19
10. Censorrapporter Hvad skal der stå i censorrapporten?
Digitale rapporter Karakterstatistik
21
13. Erfaringsudveksling
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.