FAGLIG TRIVSELSMÅLING Om at bruge trivselsmåling som værktøj i strategisk kompetenceudvikling Oplæg ved Region Hovedstadens Uddannelseskonference Fredag.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
3. seminar om afklaring og vurdering af realkompetencer 20.maj 2010 Silkeborg Ulla Nistrup Velkommen.
Advertisements

Uddannelsesseminar 25.August 2008 Horesta – 3f DK 1 De lokale uddannelsesudvalgs arbejdsopgaver og kompetencer Bruno Clematide.
9. Laboratoriedag - eftermiddag. Fortsat udvikling ”At holde Gejsten Oppe”
Lederudvikling.
BEDRE TRIVSEL OG ARBEJDSMILJØ I REGION HOVEDSTADEN Niende Laboratorium 26. februar 2013.
Vision 2012 Hillerød Hospital 2008
Brugerinddragelse i et uddannelsesperspektiv
MIA I DAG Sekretær for MIA Projekt X Projekt Y Bar jord til bord Projekt Z Mejeriindustriens Arbejdsmiljøudvalg (MIA) Bar jord til bord.
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Trivselsundersøgelse og Ledelsesevaluering i Region Midtjylland
Hvordan sætter vi gang i talentudvikling
ORIENTERING OM LEDELSESEVALUERING – til medarbejdere
Vicedirektør Susanne Poulsen, Bornholms Hospital
LP-modellens Landskonference 2014 i Horsens
Forslag til planlægning af årets opgaver for kontaktpersonen
Susan Munch Simonsen Uddannelsesansvarlig sygeplejerske, MdE
Møde m. skolebestyrelsesformændene d. 19. januar 2011
Strategisk kompetenceudvikling
Uddannelseskonference 9. november 2012 Katja Kayser Koncerndirektør, Region Hovedstaden 9. november 2012.
Projektorganisering – hvordan og hvorfor? Hvad har vi lært?
BRO Kompetenceudvikling Brugerinddragelse, Relationelle kompetencer og Overgange Winnie Lund BRO Nord Navn (Sidehoved/fod)
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
Hvad siger medarbejderne?
Bestyrelsen som arbejdsgiver Bestyrelseskonference Lørdag d. 16. juni 2012.
Hvilke lærere vil jeg have på mit lærerværelse i morgen ?
Underlige Forsknings Ræsonnementer Pia Bramming, Ph.d. Adjunkt, Copenhagen Business School, Institut for Organisation og Arbejdssociologi.
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Lederforum Torsdag den 10. maj 2007 Dagsorden: Generel orientering Koncernmål/ servicestrategi for 2008 Opfølgning på seminar om ledelsesværdier Medarbejdertrivsel.
Opsummering af strategiske mål fra analysearbejdet Noter alle de strategiske mål, du/I er nået frem til i analysearbejdet Prioriter, sorter, saml og tilføj.
) Facilitatorordningen Store Praksisdag 3. februar 2011 Facilitatorer Bjarne Jørgensen & Tom Simonsen.
Ledelsesmæssige og kvalitets- udviklingsmæssige overvejelser Ved udarbejdelsen af Handlingsplan for øget gennemførelse 2013 på SOSU C Oplæg på orienterings-
Velkommen til inspirationsdag Kompetencestrategi – hvordan?
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Konference om efteruddannelse og kompetenceudvikling
Lærerarbejdet - i spændingsfeltet mellem intention og virkelighed Susanne Tellerup.
Tine Jerris, projektleder i Kronikerprogrammet
Kompetencestrategi med mening
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Velkommen til Temamøde i SCKK den 8. oktober 2008 Kompetencestrategi - hvordan?
Læringspunkter modul 1-5
Velkommen 2. seminar om Planlægning af realkompetencevurderinger Den 18. marts 2010 Silkeborg HS.
- Værktøjer til strategisk og systematisk kompetenceudvikling
Strategisk og systematisk kompetenceudvikling
Uddannelse af Akutsygeplejersker i Region Hovedstaden
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Kompetenceudvikling i et strategisk perspektiv Konference om nyskabelse og motivation 15. juni.
Velkommen til KIP lancering Kompetencer I Praksis.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Velkommen til SCKK til temamøde om ”Kortere uddannede og kompetencestrategier.
Trepartsmidler FTF-området. Udgangspunktet De overordnede kriterier for fordeling af midlerne Kunne vi ”booste” regionen, så vi fokuserede på et bestemt.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Titel Implementering af Fødevarestyrelsens kompetencestrategi SCKK – den 6. Februar 2008.
TRIVSELOP Handicap, 1. november 2010.
Telemedicinsk sårvurdering Region Hovedstaden Judith Lørup Rindum 1. Arbejdsgruppemøde 4. september 2013.
Drømmeskolen i fremtiden fra et lederperspektiv 10. Juni 2015 Thomas Smidt, skoleleder.
Lederskab og organisering - Om at skabe dynamiske rammer Børnechef Kirsten Pamperin.
E-læring om forflytning Ergonomiseminar maj 2012.
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
’Dialog om HR’ - sammen vi sætter HR øverst på dagsordenen Carsten Carlsen / Kontorchef Marts/April 2009.
1 Vision Region Syddanmark har en HR-funktion, som via initiativ, dialog og samarbejde understøtter forretningsområdernes behov for HR ydelser HR sætter.
Familiecentret Projekt GOD FÆLLES PRAKSIS. Familiecentret Holbæk Kommunes vision: Der er noget, vi SKAL og der er noget, vi VIL….. vi VIL…..
NÆRVÆR i arbejdet. Nærvær i arbejdet Region Midt og Region Hovedstaden 18 arbejdspladser og 2000 medarbejdere  8 somatiske afdelinger  3 psykiatriske.
Psykisk arbejdsmiljø – en styrket indsats
VELKOMMEN TIL HALVÅRSMØDET DEN 16. NOVEMBER 2016
Besøg i praksis Efterår 17.
Introduktion til det tværsektorielle samarbejde om kompetenceudvikling
Præsentation af ledelsesværktøjet
[Institution] Kompetencestrategi Formål
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Godt du kom - et Fælles Ansvar Udviklingsindsatser
Målopfølgning - Økonomi-, Erhvervs- og Planudvalget
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Konference Rådet for bedre Hygiejne september 2019
Præsentationens transcript:

FAGLIG TRIVSELSMÅLING Om at bruge trivselsmåling som værktøj i strategisk kompetenceudvikling Oplæg ved Region Hovedstadens Uddannelseskonference Fredag 9. november 2012 Projektleder Pia Orloff, Hillerød Hospital, HR-Udvikling og Arbejdsmiljø telefon

Faglig Trivselsmåling Om at bruge trivselsmåling som værktøj i strategisk kompetenceudvikling En medarbejdertilfredshedsundersøgelse, som har til formål at understøtte en arbejdspladskultur og et læringsmiljø, hvor medarbejdere har gode vilkår for at bruge og udvikle de kompetencer, der kræves i arbejdet.

Kerneydelse VISION: Medarbejdere Faglig Trivselsmåling Om at bruge trivselsmåling som værktøj i strategisk kompetenceudvikling

KerneydelseKvalitetskrav3 kvalitetsparametre VISION: Medarbejdere Faglig Trivselsmåling Om at bruge trivselsmåling som værktøj i strategisk kompetenceudvikling

KerneydelseKvalitetskrav3 kvalitetsparametre VISION: Medarbejdere Faglig Trivselsmåling Om at bruge trivselsmåling som værktøj i strategisk kompetenceudvikling

KerneydelseKvalitetskrav3 kvalitetsparametre VISION: MedarbejdereLærings- & Udd.miljø4 kernekompetencer Faglig Trivselsmåling Om at bruge trivselsmåling som værktøj i strategisk kompetenceudvikling

KerneydelseKvalitetskrav3 kvalitetsparametre VISION: MedarbejdereLærings- & Udd.miljø4 kernekompetencer Faglig Trivselsmåling Om at bruge trivselsmåling som værktøj i strategisk kompetenceudvikling

KerneydelseKvalitetskrav3 kvalitetsparametre VISION: MedarbejdereLærings- & Udd.miljø4 kernekompetencer Faglig Trivselsmåling Om at bruge trivselsmåling som værktøj i strategisk kompetenceudvikling. KOMPETENCESTRATEGI:. KOMPETENCESTRATEGI: Komp.planlægning Kompetencetænkning Kurser, uddannelse, opdatering Læring i, om og af praksis

KRAV VILKÅR KerneydelseKvalitetskrav3 kvalitetsparametre VISION: MedarbejdereLærings- & Udd.miljø4 kernekompetencer Faglig Trivselsmåling Om at bruge trivselsmåling som værktøj i strategisk kompetenceudvikling. KOMPETENCESTRATEGI:. KOMPETENCESTRATEGI: Komp.planlægning Kompetencetænkning Kurser, uddannelse, opdatering Læring i, om og af praksis Kendskab til lokale krav til kvalitet og hospitalets kernekompetencer Lokal specifikation af strategiske krav til kvalitet og kompetencer

KerneydelseKvalitetskrav3 kvalitetsparametre VISION: MedarbejdereLærings- & Udd.miljø4 kernekompetencer Faglig Trivselsmåling Om at bruge trivselsmåling som værktøj i strategisk kompetenceudvikling. KOMPETENCESTRATEGI:. KOMPETENCESTRATEGI: Komp.planlægning Kompetencetænkning Kurser, uddannelse, opdatering Læring i, om og af praksis KRAV VILKÅR Kendskab til lokale krav til kvalitet og hospitalets kernekompetencer Lokal specifikation af strategiske krav til kvalitet og kompetencer

KerneydelseKvalitetskrav3 kvalitetsparametre VISION: MedarbejdereLærings- & Udd.miljø4 kernekompetencer Faglig Trivselsmåling Om at bruge trivselsmåling som værktøj i strategisk kompetenceudvikling. KOMPETENCESTRATEGI:. KOMPETENCESTRATEGI: Komp.planlægning Kompetencetænkning Kurser, uddannelse, opdatering Læring i, om og af praksis KRAV VILKÅR Kendskab til lokale krav til kvalitet og hospitalets kernekompetencer Lokal specifikation af strategiske krav til kvalitet og kompetencer

KerneydelseKvalitetskrav3 kvalitetsparametre VISION: MedarbejdereLærings- & Udd.miljø4 kernekompetencer Faglig Trivselsmåling Om at bruge trivselsmåling som værktøj i strategisk kompetenceudvikling. KOMPETENCESTRATEGI:. KOMPETENCESTRATEGI: Komp.planlægning Kompetencetænkning Kurser, uddannelse, opdatering Læring i, om og af praksis KRAV VILKÅR Kendskab til lokale krav til kvalitet og hospitalets kernekompetencer Lokal specifikation af strategiske krav til kvalitet og kompetencer Kompetence-evalueringKompetence-evaluering Faglig Trivsels- spørgeskema spørgeskema - Vilkår for at bruge og.. udvikle kompetencer - Løsningsfokus - Handlefokus - Ansvar selv / andre - Komp.niveau ift krav. i egne opgaver - Overskudsområder - Udviklingsområder - Udviklingsmål MUS Udviklingsplan Opgaver Vilkår

Navn (Sidehoved/fod) Kapitel. 1: Stolthed og arb.glæde Kapitel. 1: Stolthed og arb.glæde Kapitel 3: Vilkår for at indfri krav Kapitel 3: Vilkår for at indfri krav Kapitel 2 Kendskab til krav Kapitel 2 Kendskab til krav

Faglig Trivselsmåling Om at bruge trivselsmåling som værktøj i strategisk kompetenceudvikling Faglig Trivselsmåling er: En medarbejdertilfredshedsundersøgelse, som har til formål at fremme en arbejdspladskultur og et læringsmiljø, hvor medarbejdere har gode vilkår for at bruge og udvikle de kompetencer, der kræves i arbejdet. Består af: strategisk afklaring af lokale krav til kvalitet og kompetencer ikke-anonym spørgeskemaundersøgelse til vilkår opfølgende dialog i MUS lederudvikling i forhold til involvering og dialogarbejde Beror på: konstruktionistisk tilgang til videnskab og viden-skabelse, ud fra ønsker om: at fremstille kontektstbestemt viden om, i og via organisationen at understøtte implementering af hospitalets vision Konceptet er udviklet på Hillerød Hospital og i drift siden