Industrien som karrierevej -Et tre-årigt tværfagligt projekt i Herning Kommune -Industrifremmende loge 12. december 2014.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Et metodeudviklingsprojekt i UU DANMARK UU Vestsjælland
V./ Leif Tøfting Kongsgaard, Væksthuset
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
AT AFSKAFFE MEDLØBERKULTUREN
At forholde sig professionelt Anne Skov
TPG handleplans-skema
Fælles kompetenceudviklingsdag 25. september 2012, CABI
A RBEJDSPAPIR, ALMENNETVÆRKSMØDE 12. SEPTEMBER Nu får du travlt!
Prioritering.
Workshop almene boligdage
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
AT AFSKAFFE MEDLØBERKULTUREN MOBNING SLADREHANK MEDLØBER DUKS TRUSLER.
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Temperatur på unges motivation Oplæg på CeFu-konference
Evaluerings-, erfa og udviklingsmøde Studiepraktik 2012.
Fra en børneforkæmpers perspektiv. Børns sorg er et voksent ansvar OmSorg.
Indsamlingsmetoder.
Netværksgrupper for 7.–9. kl. i UU Skive •Den politiske målsætning er at 95% af en ungdomsårgang gennemfører en ungdomsuddannelse. •De unges muligheder.
Arbejdspladsudvikling
En bedre proces til videndeling på afdelingsmødet
Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til PowerPoint.
Præsentation af resultater fra Elevtrivselsundersøgelse Hvad stiller man op? Erfaringer fra år 1 på Fredericia Gymnasium – hvor langt er FG?
Velkommen til workshoppen ”Fornyelse af aftenskolen”
Skolebestyrelsens årsberetning 2012
Taktil – Røre børnene Jeg er god til at huske noget, hvis jeg tegner, mens jeg får det forklaret Jeg er god til at lytte, hvis jeg må pille ved noget imens.
Team 9 gruppe eksamen, evalueringsproces
Realisering af skolereformen i Gladsaxe
Kommunikation i samarbejdet mellem Mentor og Mentee
Gruppeudvikler konceptet v/ Thea Björklund Larsen.
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
En fejl af stor betydning...
En tidlig morgen i februar dag var vi i piareersarfik og spurgte elever om hvad de synes om at gå i piareesarfik. Så her er deres svar:
Invitation til skolebestyrelserne
En ambition for skolerne i Hillerød SB formændene i Hillerød Materiale fra mødet
18. April 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
- Hvad kan I forvente som forældre?
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
Oplæg til workshop i forbindelse med ITIF-satsningen Oversigt over kommunale initiativer og erfaringer, visioner og udfordringer i forhold til implementering.
- Dagtilbuddets Fællesskaber
Læring i et vejledningsperspektiv
Omgangstone og kollegialitet
Vejlederens kommunikation
Boligsocialt arbejde hos Boligkontoret Danmarks medlemmer Et kig på de største udfordringer Katja Lindblad, udviklingschef
Det vi skal på dette møde Tale om de nye input til principperne for skole-hjem samarbejde, som I, bestyrelse og elevråd fandt frem til for nogle uger siden.
Formålet med mødet Gennemgå og samle de input vi fik fra møderne
SEMINAR I NUUK OKT 2014 FAMILIERÅDSLAGNING LIS HELBO.
Fra barneliv til elevliv impulsivt normforvirret egocentrisk ”snakkende” målrettet normsikkert arbejdsmoral lyttende socialt forpligtet interesse for.
Lærerprofessionen.
Industrien som karrierevej og entreprenørskab som indsats.
Skoleledelse og skoleudvikling i dag
Årsplan – en kort en lang
MEDLEMSTILGANG – hvordan? NØRRE-SNEDE ROTARY KLUB
Det politiske arbejde med udvikling af folkeskolen i Esbjerg kommune
Det vi skal de næste tre kvarter Tale om hvorfor vi i ledelsen foreslår, at vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet Tale om den tidsplan vi foreslår.
Læringsorienteret feedback og Den dynamiske årsplan
Dagens program Gennemgang af dagens/ugens program Oprettelse af blog
Kære forældre i de nye 0.-klasser! Velkommen til skolen til jer og jeres børn. Velkommen til en snak om samarbejde.
”Supervision og feedback” Skoletjenesten Den 10. september 2015.
Indsæt hjælpelinjer til placering af objekter 1. Højre klik udenfor slidet og vælg ’Gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis tegne- hjælpelinjer på.
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
Implementering af PALS
- Kom tættere på dit barns skolegang
Åbent hus Skolens navn Dato.
Forløbet: Unge – identitet, socialisering og sociale medier
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Rammesætning Aftaler om indhold Jeg taler ud fra en faglig position
Præsentationens transcript:

Industrien som karrierevej -Et tre-årigt tværfagligt projekt i Herning Kommune -Industrifremmende loge 12. december 2014

Dagsorden Emne 12. december ) Siden sidst Hands on - on tour Politisk følgegruppe Kommunikation Brobygning og overgange 2) Jeres rolle herfra i den videre planlægning. Jeres rolle som skoleledere Jeres lærerteams' mulige rolle Elevråd - en mulighed for projektet og for demokratisk læring Skolebestyrelsen - hvordan kommer vi hjem til spisebordet? 3) Invitation til to konkrete initiativer Samarbejde med lokale virksomheder Erhvervsfag - fra løsrevet event til integreret folkeskoledisciplin

Sidst vi sås ……Industrien som Karrierevej Emne 12. december 2014

Emne 12. december 2014 Nikkede vi alle til, at vi gerne ville det her Var vi enige om, at projektet stadig er i udviklingsfasen, og at I er meget centrale i udviklingen af projektet Synes vi alle, at der er nogle muligheder her Sagde jeg, det næste der skete var I blev kontaktet igen enten af Thomas eller mig Og det blev tæt på at holde stik… Sidst vi sås…..

Emne 12. december 2014 Siden sidst - vi planlægger og udfører simultant!

Jeres rolle I den videre planlægning Emne 12. december 2014 Som skoleledere tegner I skolens profil I kan indtage en generalist position i forhold til elevernes og lærernes behov Første 9 – 12 workshop i januar med de to andre. Støtte og opmuntre jeres overbygningslærerer til at være med Fortælle dem, at projektet åbner døre og skaber veje Fortælle mig hvad I har brug for, og hvad der ikke virker for jer.

Jeres lærerteams mulige rolle i den fremtidige proces Emne 12. december 2014 Jeres lærere har den tætte daglige kontakt med eleverne De indtager en specialist-funktion i forhold til elevernes og egne behov Har nøglen til alt det der ikke er eventbetonet. Team-møde om Industrien som Karrierevej på en virksomhed? Workshops for jer – I hvilke initiativer kan lærerne selv gå ind?

Elevråd og Skolebestyrelser Emne 12. december 2014 Mulighed for at nå dem det i virkeligheden handler om Hvad motiverer og inspirerer de unge? En demokratisk opdragelse Skolebestyrelserne, kan vi få ”mor” i tale Et arrangement for elevrødderne i overbygningen Et oplæg til skolebestyrelsesmøderne – måske en gæst?

Emne 12. december 2014 To konkrete initiativer - Hvad skal jeg bruge det til? - Erhvervsfag, fra løsrevet event til integreret folkeskoledisciplin

Overskrift Emne 12. december 2014

Overskrift Emne 12. december 2014