Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afGerda Carlsen Redigeret for ca. et år siden
2
Fra barneliv til elevliv impulsivt normforvirret egocentrisk ”snakkende” målrettet normsikkert arbejdsmoral lyttende socialt forpligtet interesse for læring
3
Barnet skal kunne Være en del af en gruppe, det ikke selv har valgt Fastholdes i en bunden proces Lege forskellige roller Være motiveret for læring
4
Bruger eller Borger Bruger:Borger: - individuelle behov- aktiv -passiv- ansvarlig -klager- kompetent -ingen pligter, intet medskaber i fht. medansvar i fht. helheden helheden -ingen kompetence i fht. beslutningsprocessen
5
samarbejde
6
åbenhed/rummelighed
7
kommunikation
8
tryghed
9
loyalitet
10
Trivsel spørge ind til de positive ting – hvad er der lykkedes ikke bore i småkonflikter, men spørg, hvad barnet kan gøre for at undgå det en anden gang brug hinanden (forældrene) til at få talt ud
11
traditioner Generelle Skolebestyrelsen / arbejdsgruppen Elevråd / eleverne Forældrene Skolen
12
Hvordan – struktur 3 grupper – varierer hvert år 3 arrangementer 3 møder i trivselsgrupper (min.) 3 møder med klasselærer/skolepædagog Dagsorden: arrangement og klassens trivsel
14
TRIVSELSMODELLEN barnet loyalitet samarbejde åbenhed tryghedkommunikation / information barnet tillid rummelighed respekt
15
Fortæl mig – Jeg glemmer Vis mig – Jeg husker Involver mig – Jeg forstår
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.