Bedre faglig læsning og skrivning i den faglige undervisning Ansøger EUC Nord og EUC Nordvest Har gennemført tiltag i den faglige undervisning for implementering af læsehandlingsplanen Har endnu ikke opnået den tilsigtede virkning Derfor ansøgning
Bedre faglig læsning og skrivning i den faglige undervisning Hvad gør vi: Læsevejleder tilbyder hjælp til udarbejdelse af undervisningsmaterialer Der er åben i lektiecafè hvor elever kan komme frit Elever kan henvises af øvrige undervisere Der er for få der benytter sig af tilbuddet
Fremadrettet Afdække hvilke barriere der kan være for at involvere sig i læsehandlingsplanens indsatser Relancering af læsehandlingsplanen Inddrage relevante lærere som kan synliggøre det gode eksempel overfor kolleger Anvende system til at beskrive opgaver på tre niveauer, som også bliver anvendt i dag Inddrage ledelsen i større omfang
Aktiviteter Udvikle undervisningsmateriale for undervisere Gennemføre undervisning for undervisere Udvikling af læsevejlederfunktionen Udvikling af aktiviteterne i lektiecafe/studieværksted Anvendelse af evaluering med fokus på progressivitet i bedre forståelse af undervisningsmaterialet
Resultater Flere elever gennemfører Flere elever forstår undervisningen bedre Mere viden om betydningen af undervisningsmaterialets sproglige udformning Undervisere får et ekstra værktøj til udformning af deres undervisningsmaterialer Flere elever oplever at de får flere tilbud om hjælp