Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Den sproglige forståelse bag tallene i erhvervsøkonomi på HG  Den dobbelte udfordring i faget Erhvervsøkonomi ◦ At få eleverne til at knække debet/kredit-

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Den sproglige forståelse bag tallene i erhvervsøkonomi på HG  Den dobbelte udfordring i faget Erhvervsøkonomi ◦ At få eleverne til at knække debet/kredit-"— Præsentationens transcript:

1 Den sproglige forståelse bag tallene i erhvervsøkonomi på HG  Den dobbelte udfordring i faget Erhvervsøkonomi ◦ At få eleverne til at knække debet/kredit- koden ◦ At fagets terminologi spærre ben for eleverne

2 Den sproglige forståelse bag tallene i erhvervsøkonomi på HG  Formål ◦ …at nedbryde de sproglige barrierer i faget Erhvervsøkonomi, således at eleverne får mere overskud til at tilegne sig den bogføringsmæssige / regnskabsmæssige forståelse

3 Den sproglige forståelse bag tallene i erhvervsøkonomi på HG  Hvem deltager? ◦ Tietgen HG i samarbejde med Roskilde Handelsskole. IBC Fredericia er sparringspartner ◦ Målgruppen er HG-elever  Hvilke faglige aktører er involveret? ◦ Læsevejleder ◦ Faggruppen for økonomiske fag ◦ Ekstern produktudvikler

4 Den sproglige forståelse bag tallene i erhvervsøkonomi på HG  Kort om nuværende praksis med læsevejledning ◦ Screening af klasser ◦ Læsevejleder knyttet til vores læringscenter på HG ◦ Er på besøg i alle nye HG1 klasser ◦ Fra august: Oprettelse af ordblindeklasse  Målet med projektet ◦ En multimodal app, som eleverne kan bruge i forbindelse med selvstændigt arbejde i faget Erhvervsøkonomi

5 Den sproglige forståelse bag tallene i erhvervsøkonomi på HG  Hvilke arbejdsmetoder vil vi bruge? ◦ Inddragelse af viden fra faggruppen for økonomiske fag ◦ Tæt samarbejde med Roskilde Handelsskole ◦ Anvendelse af ekstern aktør til den tekniske side ◦ Praktisk anvendelse og tilretning af produkt

6 Den sproglige forståelse bag tallene i erhvervsøkonomi på HG  Hvad vil vi opnå? ◦ At langt flere elever får en god oplevelse med faget Erhvervsøkonomi, ved at de får et redskab, som kan hjælpe dem videre, når de støder på problemer ◦ At få skabt et produkt, som kan udvides til andre fag ◦ At få skabt grundlag for fagligt samarbejde på tværs af handelsskoler  Hvordan vi vil forankre resultaterne efter projektet i daglig drift? ◦ Ved at skabe et produkt, som giver god mening at bruge


Download ppt "Den sproglige forståelse bag tallene i erhvervsøkonomi på HG  Den dobbelte udfordring i faget Erhvervsøkonomi ◦ At få eleverne til at knække debet/kredit-"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google