Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afAlexander Michelsen Redigeret for ca. et år siden
1
Nyt om test og prøver Matematik i marts Sorø Den 26. marts 2015 Marts 2015 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen UCSJ 1
2
Marts 2015 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen UCSJ 2
3
Nationale test Nye regler – En test varer 45 minutter – der er mulighed for at give ekstra tid – Hjælpemidler i matematik – begrænsning! Marts 2015 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen UCSJ 3
4
Kriteriebaserede tilbagemeldinger Marts 2015 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen UCSJ 4
5
Kriterier Tal og algebra 3. klasse Marts 2015 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen UCSJ 5
6
Marts 2015 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen UCSJ 6
7
Marts 2015 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen UCSJ 7
8
Tommelfingerregler Ved en ”Fremragende præstation” eller en ”Rigtig god præstation”, forholder det sig almindeligvis sådan, at undervisningen skal stille eleven overfor større udfordringer end de, der er i den undervisning, eleven hidtil har modtaget Ved en ”God præstation” eller en ”Jævn præstation”, forholder det sig almindeligvis sådan, at den hyppigst forekommende undervisning vil tilgodese eleven, hvis den suppleres med aktiviteter, der understøtter de områder, som volder eleven særlige problemer Ved en ”Mangelfuld præstation” eller en ”Ikke tilstrækkelig præstation”, betyder almindeligvis, at elevens aktuelle udviklingszone (det/de områder, som eleven behersker) ligger niveauer under det, som den daglige undervisning befinder sig på. Marts 2015 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen UCSJ 8
9
Lidt om fremtiden 3 Profilområder -Tal og algebra -Geometri (og måling) -Statistik og sandsynlighed (nyt) -Matematik i anvendelse (yt) Marts 2015 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen UCSJ 9
10
Obligatoriske test og prøve i matematik 3. klasse – nt (2017) 5. klasse – nt (2017) 7. klasse – nt (2017) Folkeskolens afsluttende prøver 9. og 10. klasse - nt Marts 2015 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen UCSJ 10
11
Marts 2015 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen UCSJ 11
12
Initiativ 3 – forsøg med matematisk problemløsning med inddragelse af it- værktøjer I perioden 2015-2017 iværksættes et toårigt forsøg, hvor prøven i matematisk problemløsning i 9. og 10. klasse aflægges med inddragelse af en række matematikfaglige it- værktøjer. Formålet er at fremme elevernes anvendelse af flere it-værktøjer ud over regneark til matematiske undersøgelser og avanceret problemløsning – fx dynamiske geometriprogrammer og CAS-programmer (computer algebra system). Marts 2015 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen UCSJ 12
13
Udmøntning Indledende udredning i foråret 2015 med henblik på afklaring af prøvens udformning Igangsættelse af forsøget i skoleåret 2015/2016 Videreførelse af forsøget i skoleåret 2016/2017 Evaluering af forsøget i skoleåret 2017/2018 Marts 2015 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen UCSJ 13
14
Den mundtlige prøve Mundtlig udtræksprøve i matematik fra skoleåret 2013/2014 Marts 2015 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen UCSJ 14
15
Marts 2015 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen UCSJ 15
16
Marts 2015 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen UCSJ 16
17
Brug rapporten i fagteamet Marts 2015 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen UCSJ 17
18
De skriftlige prøver Marts 2015 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen UCSJ 18
19
Nye navne Marts 2015 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen UCSJ 19
20
Tak for opmærksomheden! Marts 2015 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen UCSJ 20
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.