Udviklingen i salgs- og servicesektoren

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Logistik Mål og strategier
Advertisements

8 Segmentering på producentmarkedet
TV- og filmreklamer.
11 Produkt Oversigt Klassifikation af produkter Emballage
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
Network Marketing En 2 til 5-års Plan Fremtidens Virksomhed
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
13. Arbejdsdeling i en virksomhed funktioner
AFSÆTNING A – Schønberg
Kapitel 6: Nye produkter.
Kap 4 Personligt salg og kundebetjening Kapitel 4.
Gruppe 1 Mathias Hasselstrøm Rasmus Schnefeld Mikkel Larsen
14 Distribution Oversigt Opgaver i distributionskæden
1.1 Virksomhedstyper Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
Velkommen Kommunikationschef Henrik Theil, FDIH Food Online Danmark på nettet i en global verden 8. oktober 2009.
Ill. 16.1: Distributionskanalernes værdiskabelse
Natur- og landbrugskommissionens workshop den 9. oktober 2012
26.2 Kapacitetsomkostninger
26.3 Variable omkostninger
Salg og service Dag 1.
6. Virksomhedens indtægter
Hotellets koncept.
Forretningsmodel.
7.1 Momssystemet Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Kap 10 Målgrupper Kapitel 10.
3.3 Arbejdsdeling Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
Copyright NetBooster 2013 Detailhandlens digitale muligheder.
Udviklingen i virksomhedens omverden Kapitel 7
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Kap 17 Distribution Kapitel 17.
Kap 2 Forbrugernes behov og købemotiver Kapitel 2.
HTS – Handel, Transport og Serviceerhvervene Serviceydelser til medlemmer Arbejdsgiverorganisation Interesseorganisation.
Marlene og Nichlas.  Reklameformer  Sales promotion  Salgsarbejdet.
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
7. Virksomhedens omkostninger
Hvilke krav stiller Foderhygiejneforordningen til din virksomhed. v
Kapacitetsstyringens beskrivelsesmetoder
Business to Business På den JYSKe måde…...
24. Logistik Logistikbegrebet - Kort definition:
Ill. 2.1: Omverdensmodellen
7. Virksomhedens omkostninger
Red Bull Jonas Jørgensen.  Red Bull er et kortvarigt produkt  Forbruges samtidig med det anvendes. Klassifikation.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
30.3 Funktionsopdeling af omkostninger
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
Kap 21 Lovgivning Kapitel 21. Kap 21 6 vigtige love om aftaler og handel Købeloven (kap. 6) Aftaleloven Dørsalgsloven Markedsføringsloven Lukkeloven Loven.
Gruppe 10 Cathrine Tavs Andersen Peter Elm Bech Jensen Malene Mandrup Therkelsen Jeppe Wittus.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse. 1. Virksomheden Virksomhedstyper - Produktionsvirksomheder - Handelsvirksomheder - Servicevirksomheder.
Koncepter og butikskæder
Målgrupper og segmentering
Parametermix - distribution
Virksomhedens omkostninger
Funktioner og arbejdsdeling
Supply Chain management SCM
IC Companys Distributionskæde Varens vej til butikken
Kapitel 27 Nulpunktsberegninger.
Kapitel 8 Vareregnskabet Vareforbrug.
Regnskab for produktionsvirksomhed
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Salgets forudsætninger
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
Hvorfor ser en butik ud som den gør?
Virksomhedstyper og ejerforhold
Salgets forudsætninger
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Virksomheden Virksomhedsøkonomi Samfundsmæssige forhold Makroniveau
Ill. 2.1: Omverdensmodellen
Præsentationens transcript:

Udviklingen i salgs- og servicesektoren Kap 8 Udviklingen i salgs- og servicesektoren Kapitel 8

Handelsvirksomheder og servicevirksomheder Kap 8 Handelsvirksomheder og servicevirksomheder En handelsvirksomhed er en virksomhed, der videresælger producenternes varer til andre virksomheder eller forbrugerne. Handelsvirksomheder kan opdeles i to grupper: Engroshandelsvirksomheder Detailhandelsvirksomheder

Distributionskæden Varens vej fra producent til forbruger kaldes for Kap 8 Distributionskæden Varens vej fra producent til forbruger kaldes for distributionskæden.

Engroshandel Grossistens ydelser til detailhandlere: Kap 8 Engroshandel Grossistens ydelser til detailhandlere: Sammensætning af et sortiment, der er rettet mod en bestemt gruppe detailhandlere. Markedsføring af dette sortiment mod detailhandelen. Fysisk distribution til en bestemt gruppe detailhandlere. Lagerføring. Kreditgivning over for detailhandelen.

Kap 8 Engros- handel

Detailhandel Detailhandelens ydelser: Kap 8 Detailhandel Detailhandelens ydelser: Sammensætning af et sortiment, der er rettet mod en bestemt gruppe brugere. Sikre at der er lagre af de nødvendige varer. Fysisk distribution til slutbruger. Gennemføre reklameindsats i form af reklameaviser, annoncer og butiksaktiviteter. Finansiere varerne indtil slutbrugerne køber dem. Behandle reklamationer.

Kap 8 Servicevirksomhed

Udviklingen i engroshandel Kap 8 Udviklingen i engroshandel De mange detailhandelskæder, der er kommet til i de seneste 15-20 år, har opbygget deres egne grossistvirksomheder. Et stigende antal producenter mener, at de med fordel kan levere direkte til butikkerne, og derfor ønsker at ”springe grossisten over”.

Udviklingen i detailhandelen Kap 8 Udviklingen i detailhandelen Nye kæder Brancheglidning i detailhandelen Nye butikstyper

Udviklingen i servicevirksomheder Kap 8 Udviklingen i servicevirksomheder Vækst i forbrugernes behov og ønsker for serviceprodukter Mange nye jobs inden for servicesektoren (eks. IT) Effektivisering af produktionen (eks. Home banking)

Udviklingen i oplevelsesindustrien Kap 8 Udviklingen i oplevelsesindustrien