Download præsentationen
Offentliggjort afSimon Brodersen Redigeret for ca. et år siden
1
Kap 2 Forbrugernes behov og købemotiver Kapitel 2
2
Kap 2 Behov Kapitel 2
3
Maslows behovspyramide
Bestemt behovsrækkefølge Ofte dækkes flere behov samtidigt Konsekvenser for virksomhedernes markedsføring
4
Maslows behovspyramide
Kap 2 Maslows behovspyramide Fysiske behov Tryghedsbehov Sociale behov Ego behov Behov for selvrealisering
5
Kap 2 Behov Medfødte behov Kulturbestemte behov
6
Effektive behov Latente behov
Kap 2 Behov Effektive behov Latente behov
7
Fire årsager til latente behov
Kap 2 Fire årsager til latente behov Behovet er dækket Økonomiske årsager Teknisk, juridiske eller fysiske årsager Behovet er ukendt
8
Kap 2 Købemotiver Det rationelle købemotiv De sociale købemotiver
9
Fire sociale købemotiver
Kap 2 Fire sociale købemotiver Bandwaggon Snob Veblen Thrifty
10
Fire sociale købemotiver
Kap 2
11
Forbrugernes købeevne
Kap 2 Forbrugernes købeevne Indkomst Disponibel indkomst Rådighedsbeløb
12
Forbrugsvaner Hvilke varer købes der? Hvornår bruges varerne?
Kap 2 Forbrugsvaner Hvilke varer købes der? Hvornår bruges varerne? Hvor ofte bruges de? Hvordan bruges de? - Forbrugsmønstret ændrer sig med alderen
Lignende præsentationer
© 2023 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.