Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Kap 2 Forbrugernes behov og købemotiver Kapitel 2.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Kap 2 Forbrugernes behov og købemotiver Kapitel 2."— Præsentationens transcript:

1 Kap 2 Forbrugernes behov og købemotiver Kapitel 2

2 Kap 2 Behov Kapitel 2

3 Maslows behovspyramide
Bestemt behovsrækkefølge Ofte dækkes flere behov samtidigt Konsekvenser for virksomhedernes markedsføring

4 Maslows behovspyramide
Kap 2 Maslows behovspyramide Fysiske behov Tryghedsbehov Sociale behov Ego behov Behov for selvrealisering

5 Kap 2 Behov Medfødte behov Kulturbestemte behov

6 Effektive behov Latente behov
Kap 2 Behov Effektive behov Latente behov

7 Fire årsager til latente behov
Kap 2 Fire årsager til latente behov Behovet er dækket Økonomiske årsager Teknisk, juridiske eller fysiske årsager Behovet er ukendt

8 Kap 2 Købemotiver Det rationelle købemotiv De sociale købemotiver

9 Fire sociale købemotiver
Kap 2 Fire sociale købemotiver Bandwaggon Snob Veblen Thrifty

10 Fire sociale købemotiver
Kap 2

11 Forbrugernes købeevne
Kap 2 Forbrugernes købeevne Indkomst Disponibel indkomst Rådighedsbeløb

12 Forbrugsvaner Hvilke varer købes der? Hvornår bruges varerne?
Kap 2 Forbrugsvaner Hvilke varer købes der? Hvornår bruges varerne? Hvor ofte bruges de? Hvordan bruges de? - Forbrugsmønstret ændrer sig med alderen


Download ppt "Kap 2 Forbrugernes behov og købemotiver Kapitel 2."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google