VISUEL UDDANNELSE Kan først opprioriteres, når regeringen får kendskab til fagets tidssvarende indhold og ikke længere kommer med beretninger om deres egen fortidige formningsundervisning
VISUEL UDDANNELSE I DAG – INVOLVERER FLERE PERSPEKTIVER END TIDLIGERE Kulturperspektiv –da globale billeder kommer til os som et fælles visuelt repertoire, som vi fortolker lokalt. Teknologiperspektiv–der involverer helt nye billedformer, som får os til at percipere og handle på nye måder. Faglighedsperspektiv – der er øget med inddragelse af flere billed- og visualiseringsformer, samt steder at udveksle dem
VISUEL UDDANNELSE I HELE SKOLEFORLØBET Visuel tænkning Visuel læring Visuel kommunikation Visuel demokratisk dannelse
MOD MESTRING I DE ÆLDSTE KLASSER! At udvikle viden og tænkning gennem visuelle repræsentationer At lære at bruge denne viden hensigtsmæssigt At lære at valget får betydning for den måde, der kan tales og debatteres på om en sag At syn og synsmåder skifter med tid og kultur At kunne udvikle sin tænkning og kreativitet gennem billeder At lære at visualisere klart i overensstemmelse med hensigten og en god etik At få glæde og indsigt i kunst og arkitektur