VISUEL UDDANNELSE Kan først opprioriteres, når regeringen får kendskab til fagets tidssvarende indhold og ikke længere kommer med beretninger om deres.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Finsenscentret den 25. marts 2014
Svend Gønge-skolens værdier...
Momenter i livet   Der er øjeblikke i livet hvor du savner nogen så meget at du bare ønsker at tage dem ud af dine drømme og kramme dem rigtigt!
Mennesker gør det rigtige – Hvis de kan!!
Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
Klasseledelses- og relationskompetence
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Den 16.august 2010 Regionsgården
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
5 IT-didaktiske principper
Kristendom på stx og hf Christina Egholm og Helle Dreyer Møller.
Inklusion – et fælles anliggende Daugaard
Hvordan kan du arbejde med meningsfuldhed?
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Lærerprofessionen.
Final take - Værdigrundlag Maj 2007
Kids n’ Tweens, Leg og læring
Internationalisering UNDERVISNINGSPLAN. Navigation BAGGRUND Folkeskoleloven og Fælles Mål MÅL – og vision RAMMERUNDERVISNINGSPLAN Eleverne - aktive deltagere.
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
Fremtidens skole Gruppe 5.
- fortsat midt i en flekstid?
International? Ja tak! Skolelederkursus Herning, 21. September 2005
UDGANGSPUNKT 25. April Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
UDGANGSPUNKT 7. Maj UDGANGSPUNKT •It som begreb er forældet og favner ikke udviklingen •Brug for et nyt udsigtspunkt og ny begrebsbrug •Fokus på.
Fagets formål, fokus og fagmål
Fuld fart frem… anderledes måde.. Hvorfor skal vi være innovative/entreprenante? Den globale udfordring Vi skal konkurrere på produkter og services.
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Patientsikkerhed
Historier fra et demonstrationsprojekt
Landdistriktsudvikling •Det afgørende er hvad man gør lokalt Hanne W. Tanvig, Seniorrådgiver KVL.
Bedste praksis i vandplanarbejdet Irene Wiborg Projektchef Det siger EU – Guideline nr. 8 om involvering.
Bedre offentlige løsninger – motivation med borgeren i centrum
Livsmod - tematimer om digital mobning
Mad, Måltider og Pædagogik
Den professionelles 3 handlingsdomæner Humberto Maturana
Psykoedukation for patienter med skizofreni
Vicedirektør Susanne Poulsen, Bornholms Hospital
Kontaktforældremøde 20. marts maj 2012OS - Kontaktforældremøde: Støtte læring2 Mål og agenda Mål Kontaktforældrerne har opdateret viden og forståelse.
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Instituttet for Fremtidsforskning Er en privat og uafhængig tænketank Er grundlagt i 1970 af Thorkil Kristensen Inspirerer og rådgiver virksomheder, organisationer.
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Metoder til involvering af børn og unge ved anbringelser
Folkebiblioteket i folkeskolen Nedslag i gode eksempler….. Se mere på db.dk/folkeskoledb.dk/folkeskole Michel Steen-Hansen db.dkdb.dk Danmarks Biblioteksforening.
Hvad vej skal vi?. Unge Med Anden Etnisk Baggrund End Dansk UMAEBED.
Du ønskes en rigtig glædelig jul
DET GODE UNDEVISNINGSMILJØ Al magt til eleverne. Undervisningen Indflydelse Store rammer Den enkelte elev - fællesskabet Indlæringsformer Boglig - erhvervsfaglig.
Lærerprofessionen.
Hva er god klasseledelse ?
Læring og viden Pædagogik og pædagogisk innovation (1)
Guldet i nabolaget – om læring og fællesskab i lokalsamfundet Børne- og Kulturchefforeningen.
Den nationale faggruppe Fagmoduler til yngste. Faggruppens overvejelser og principper Arbejdet blev som sagt skudt i gang ultimo november 14. december.
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Skrivning i de store formater
Velkommen Inddragelse af barnets udtalelse i analysen.
Sociale og kulturelle forhold. Socialisering, kultur og identitet
Faglige kompetencer I det følgende oplæg, vil jeg først fremhæve særlige aspekter af udviklingen af faglige kompetencer i psykologi og derefter give.
Kære forældre i de nye 0.-klasser! Velkommen til skolen til jer og jeres børn. Velkommen til en snak om samarbejde.
Vision mission værdier handleplaner
Spiseforstyrrelse og krop Psykoedukation. Erfaring har lært os, at der er en vis sammenhæng mellem følelser og kropslige udtryk Hoppe og danse af sorg?
At blive forvandlet? Beth Juncker Professor Københavns Universitet.
Ranum Efterskole College – rejser med privat indkvartering til et udviklingsland.
”Filmen er et af vor tids vigtigste kulturelle udtryk
Faglig udvikling i praksis 2017
Gymnasiernes samarbejde med eksterne læringsmiljøer
Innovation i Naturfaglige fag
Innovation i Naturfaglige fag
Inspirationsworkshop med fokus på
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Præsentationens transcript:

VISUEL UDDANNELSE Kan først opprioriteres, når regeringen får kendskab til fagets tidssvarende indhold og ikke længere kommer med beretninger om deres egen fortidige formningsundervisning

VISUEL UDDANNELSE I DAG – INVOLVERER FLERE PERSPEKTIVER END TIDLIGERE Kulturperspektiv –da globale billeder kommer til os som et fælles visuelt repertoire, som vi fortolker lokalt. Teknologiperspektiv–der involverer helt nye billedformer, som får os til at percipere og handle på nye måder. Faglighedsperspektiv – der er øget med inddragelse af flere billed- og visualiseringsformer, samt steder at udveksle dem

VISUEL UDDANNELSE I HELE SKOLEFORLØBET Visuel tænkning Visuel læring Visuel kommunikation Visuel demokratisk dannelse

MOD MESTRING I DE ÆLDSTE KLASSER! At udvikle viden og tænkning gennem visuelle repræsentationer At lære at bruge denne viden hensigtsmæssigt At lære at valget får betydning for den måde, der kan tales og debatteres på om en sag At syn og synsmåder skifter med tid og kultur At kunne udvikle sin tænkning og kreativitet gennem billeder At lære at visualisere klart i overensstemmelse med hensigten og en god etik At få glæde og indsigt i kunst og arkitektur