Udviklingen i virksomhedens omverden Kapitel 7

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Advertisements

Logistik Mål og strategier
PEST Analyse værktøj.
HHX - Lene Baake Afsætning 2012.
Undervisningsplanlægning
Marketingplanlægning
Faglighed og omgangsform
9 Købsadfærd på konsumentmarkedet
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
IT og virksomheden Organisationsteori.
Konkurrenceforhold Kapitel 11
Virksomheder – Leavitt’s model
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
16.5 Årsregnskabets formål
IS-Strategi.
Verden omkring HTH Kunder x Konkurrenter Leverandører Finanskrisen
Salg og service Dag 1.
6. Virksomhedens indtægter
Følgende temaer går som en rød tråd gennem målene og de strategier, der knyttes til dem: det multisektorielle ansvar for sundhed sundhed gennem hele livet.
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
AFSÆTNING B – Schønberg
Introkursus Køn og ligestilling i udviklingsarbejdet OPFRISKNING AF BEGREBER FRA DAG 1 August 2011.
Synopsis: Klima Hvilke former for politisk deltagelse har den største indflydelse på folks holdning til klimaspørgsmål?
[Produktnavn] Marketingplan
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Kap 10 Målgrupper Kapitel 10.
3.Virksomhedens afsætningsforhold
Lene Baake1 Afsætning grundforløb
Afsætning grundforløb
Fra sanseindtryk til fagudtryk
3 Eksterne forhold Eksterne forhold er forhold i virksomhedens omverden, som påvirker virksomheden. Eksterne forhold opdeles i: Den afhængige omverden/nærmiljøet.
Carsten Lindorf Lean - kompetenceudvikling Ledelsen.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Udviklingen i salgs- og servicesektoren
Kap 17 Distribution Kapitel 17.
Samfundsfaglig metode – kapitel 25 Samfundsfagsbogen Kureer, 2012
Kap 2 Forbrugernes behov og købemotiver Kapitel 2.
Bog & idé Af: Gruppe 4.
Side Driftsøkonomi Kapitel 19 Produktion under miljø- og ressourcehensyn.
Afsætning grundforløb
Kapacitetsstyringens beskrivelsesmetoder
4.lektion: Det økonomiske kredsløb og de økonomiske konjunkturer
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
6. Virksomhedens indtægter
Introduktion til afsætning
Introkursus Køn og ligestilling i udviklingsarbejdet BEGREBER TIL HATTETRÆK-ØVELSE Juni 2011.
Samfundsøkonomi-4 Uge 12 gv
25.2 Efterspørgsel 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for.
Forskellige slags svingninger
Kapitel 30 Debitor-, kreditor- og lagermodul. Kap. 30: Debitor-, kreditor- og lagermodul Økonomistyringssystemer FordeleUlemper Indtastning af bilag er.
Økonomisk virksomhedsbeskrivelse Kapitel 1
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse. 1. Virksomheden Virksomhedstyper - Produktionsvirksomheder - Handelsvirksomheder - Servicevirksomheder.
Kapitel 30 Debitor-, kreditor- og lagermodul.
Kap Målgrupper Spørgsmål: Hvad er konsument-enheden? Svar: Alle der har teknisk og fysisk mulighed for at bruge produktet.
Målgrupper og segmentering
Virksomhedens omverden
Funktioner og arbejdsdeling
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
Pris som handlingsparameter
Idegrundlag og målsætninger
Leavitts model.
Indflydelsescirklen Vi beslutter selv…
D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017.
Leavitts model.
6. Virksomhedens indtægter
Leavitt’s model Modellen er en oversigt over de dynamiske,
Hvem er Lyngby-Taarbæk borgerne?
ikek 6 Markedskommunikation
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
6. Virksomhedens indtægter
Præsentationens transcript:

Udviklingen i virksomhedens omverden Kapitel 7

Virksomhedens omverden Kap 7 Virksomhedens omverden Virksomhedens om-verden er i konstant forandring. Følger den ikke med tiden, kan den ende med at bukke under.

Nærmiljø Til en butiks nærmiljø regnes: Kunder Leverandører Kap 7 Nærmiljø En virksomheds nærmiljø er de grupper, som virksom- heden ofte er i kontakt med og som den i et vist omfang er i stand til at påvirke Til en butiks nærmiljø regnes: Kunder Leverandører Konkurrenter

Fjernmiljø En virksomheds fjernmiljø omfatter: Befolkning Økonomi Kap 7 Fjernmiljø Virksomhedens fjernmiljø er en række samfundsmæssige faktorer, der kan have indflydelse på virksomhedens salg. Faktorer den ikke kan ændre, men som den må tilpasse sig En virksomheds fjernmiljø omfatter: Befolkning Økonomi Teknologi Kultur Tidsmæssige svingninger

Befolkning En ændring i befolkningens sammensætning kan give Kap 7 Befolkning En ændring i befolkningens sammensætning kan give anledning til overvejelser i en virksomheds strategi.

Teknologisk udvikling Kap 7 Økonomi/Indkomst Forbrugernes købelyst hænger sammen med deres økonomi. Det vil sige udviklingen i deres indkomst. Teknologisk udvikling Den teknologiske udvikling har været med til at skabe et behov for nye produkter: f.eks. iPod, mobiltelefoner og fladskærme mv. - men også problemer, idet andre produkter forsvinder f.eks. drejeskivetelefonen

Kultur Når kulturværdierne ændres påvirkes vores livsstil og Kap 7 Kultur Ved kultur forstås en persons livsmønster, der bl.a. kommer til udtryk i aktiviteter, interesser, omgangsformer og holdninger. Disse forhold giver tilsammen en bestemt livsstil Når kulturværdierne ændres påvirkes vores livsstil og dermed også forbrugsvanerne. Man taler om: Livsstilsbetinget forbrug Den politiske forbruger Sundhedsbevidsthed Miljøbevidsthed

Tidsmæssige svingninger Kap 7 Tidsmæssige svingninger Virksomhederne kan også påvirkes af tidsmæssige svingninger. Disse svingninger kommer ofte fra ydre påvirkninger, som virksomhederne så må reagere på. Det er: Modesvingninger Sæsonsvingninger Konjunktursvingninger