Katastrofen – årsager og konsekvenser

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Advertisements

Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Eksamensprojektet 2014 Hf-enkeltfag.
Hvad synopsen skal indeholde fremgår på de
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Katastrofen – årsager og konsekvenser
SRP på Faaborg Gymnasium 2013
Det Internationale Område Studieområde 3/
Almen studieforberedelse
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
AT-EKSAMENSOPGAVEN 2013 februar 2013 / MG & RO. Tidsplan UgeMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 5AT-opgaven udleveres IntrolektionVejledning om valg af emne.
Almen studieforberedelse
Almen Studieforberedelse på RG efterår Almen Studieforberedelse Oplæg til AT-forløb med emnet: Sandt-Falsk.
En vigtig eksamen Tidsplan Valg af sag og fag Blanket Synopsis Pjece
Det Internationale Område
Retorik og eksamen - den mundtlige eksamen i samfundsfag
AT efteråret 2012 / MG & RO. Overordnet emne Katastrofen - årsager og konsekvenser.
AT Opgaven  Du skal ud fra de overordnede problemstillinger for emnet Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger udforme.
Almen sTudieforberedelse - AT
Katastrofen – årsager og konsekvenser
- Formål - Emne & produktkrav - Tidspunkt - Aflevering - Sygdom & snyd.
Faglige mål for AT – forskellige metoder til komplekse problemer
Synopsis VIP3/2012.
Intro og Problemformulering
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
En kogebog Synopseprøven i dansk.
Eksamen i AT Vejledningsplan Ma2VINTERFERIEVINTERFERIE 2Afle- vering Ti23 On32 To2223 FrSkrive -dag.
Generel introduktion til EC
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Formalia ved opgaveskrivning
Eksamen.
Synopsis VIP13 HH3.
 1. lektion › Oplæg om synopsis › Oplæg om den individuelle fremlæggelse, vejledning og godkendelse af problemformulering i uge 6  2. lektion › Oplæg.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Eksamen psykologi synopsis synopsiseksamen 2013.
Det Internationale Område
AT-årsprøve 2.g.
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Almen studieforberedelse
Eksamensprojektet 2015 Hf-enkeltfag.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Obligatorisk selvvalgt opgave
Orientering om bachelorprojekt 2015
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
Almen Studieforberedelse Orientering mandag den 31. januar 2011.
AT-EKSAMENSOPGAVEN 2012 februar 2012 / MG & RO. Tidsplan UgeMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 5AT-opgaven udleveres Introlektion 6Vejledning om valg af.
KNÆK KODEN Opgave 1. Erhvervsøkonomiske område opgave 1 Med udgangspunkt i en af dig valgt virksomhed skal du udarbejde en økonomisk analyse af den valgte.
AT-eksamen Ressourcerummet Du finder ressourcerummet som et link på forsiden, når du logger på Lectio. Foretrækker du et usb-stick, kan du få det.
Det afsluttende AT-projekt udarbejdes i 2 fag. Der vælges blandt alle fag eleven har eller har haft. Faget indgår på det højeste niveau. Man kan ikke kombinere.
STUDIERETNINGSPROJEKTET 2016 Marselisborg Gymnasium.
Orientering om Større Skriftlig Opgave 2017
AT-eksamen 2017.
Almen sTudieforberedelse 2017
KNÆK KODEN.
Større skriftlig opgave i 2.hf
Teoretisk pædagogikum
SSO - Større skriftlig opgave
SSO - Større skriftlig opgave
AT-eksamen 2018.
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Innovation i AT Frederiksborg Gymnasium og HF januar 2014
Studieretningsprojektet
Infomøde om synteseopgaven
AT-eksamen 2019.
HAVET- livgivende, dødbringende, legendeskabende AT-eksamen 2019
AT-EKSAMEN 2019 SSM 28. januar kl
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

Katastrofen – årsager og konsekvenser Afspil traileren

AT trailer

Opgaven Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle. Du skal udarbejde en problemformulering samt en synopsis, hvor den valgte katastrofe, dens årsager og/eller konsekvenser belyses.

Opgaven Som et led i din fremstilling af den valgte sag skal du gøre rede for din brug af begrebet katastrofe og begrunde dit valg af materiale. Du skal anvende viden og metoder fra to fag. Det ene fag skal være på mindst B-niveau. De to fag skal være fra hvert sit hovedområde.

Traileren/ til inspiration ”… naturkatastrofer, hvis de har omfattende og ødelæggende følger for mennesker og natur.” ”… frygter dem for deres uhyggelige konsekvenser og uforudsigelighed.” ”Netop fordi katastrofen så voldsomt overskrider vores sædvanlige erfaringer…”

Sagen er det centrale Til bearbejdning af din sag skal du anvende viden og metoder fra to fag Din sag må ikke være så snæver, at den kan rummes inden for ét fag

Hvilke fag skal du vælge? Du skal begrunde dit valg af materiale - hvorfor du vælger de fag, du gør, til belysning og bearbejdning af din sag Begrundelse ud fra sagens karakter, fagenes empiri, viden, teori og metoder. Skriv gerne en indledende præsentation i synopsen

Forskellige arbejdsfaser Frem mod Problemformuleringen Synopsis Den mundtlige prøve

Forskellige typer vejledning Fællesvejledning i klassen med to fællesvejledere d. 30/1 i 3.+ 4. modul og d. 6/2 eller d. 7/2 i 2.modul Fokus på - sagen (ideudvikling) - det metodiske

Forskellige typer vejledning Fagvejledning med lærere fra de enkelte fag d. 31/1 i 4.modul og d. 6/2 eller d. 7/2 i 3.modul Fokus på - hvad fagene kan byde ind med i forhold til forskellige sager

Forskellige typer vejledning Efter jeres fagvalg d. 8/2 Individuel vejledning med dine to vejledere d. 24/2 og d. 7.3 To hele læse/skrive-dage med 20 min fastsat vejledning med vejlederne – se lectio

Hvad skal du gøre? Det er din sag og dit arbejde. Det kræver forskellige former for arbejdsindsats og forberedelse til de forskellige typer af vejledning Overhold deadlines

Aflevering af synopsis Du skal aflevere din synopsis mandag d. 19. marts kl. 10 / i 2.modul Klasser, der ikke har undervisning i dette modul, får besked om afleveringen, når tidspunktet nærmer sig.

Fra aflevering til mdt. prøve Når du har afleveret din synopsis, skal du arbejde videre med sagen. Til prøven skal du have udarbejdet et mundtligt oplæg på 10 min. Udgangspunktet er din synopsis, men dit oplæg skal række udover den - justerende/supplerende/perspektiverende