FM januar 2004 H:S/Rigshospitalet/Servicecentret H:S-Bestyrelse Københavns kommune - Frederiksberg kommune - Staten H:S-Direktion Administrerende direktør.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den Danske Kvalitetsmodel
Advertisements

Men hvad er forskellen på disse to lovgivninger?
Strategisk uddannelse Patientoplevet kvalitet:
Udfordringer ved implementeringen af SAP hos Region Midtjylland
Gode råd og eksempler på faldgruber
Erfaringer med frasalget af SES’ Driftsafdelinger v/Driftschef Erik Als.
Introduktion til kriterium 4 Partnerskab og ressourcer Excellence netværk 2004 Jørgen Kjærgaard.
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Værdibaseret ledelse i almen praksis
13. Arbejdsdeling i en virksomhed funktioner
Velkommen Udbudspræsentation af udbud af Kantine- og køkkendrift på
1udbud / februar 2006 Udbud og udlicitering Finansministeriets cirkulære af dec om udbud og udfordring af statslige drifts- og anlægsopgaver:  Ministerierne.
Analyse- og udviklingsmodel
POLITIK LEDELSESSYSTEM
Kulturel brobygning i øjenhøjde
Region Hovedstadens psykiatriplan
Virksomheder - definition
Sundhedsprofessionelles forståelser af patientinddragelse
Fælles EPJ til hospitalerne i Region Midtjylland
Det Nye Universitetshospital i Århus Arbejdsvision for byggeriet af DNU Det Nye Universitetshospital: sammenhængende, bæredygtigt og effektivt byggeri.
24. Kvalitet i forsyningskæden
IT- og Telestyrelsen Evaluering og Information på nettet.
- Dagtilbuddets Fællesskaber
Fleksible partnerskabskontrakter
25. Logistisk effektivitet
Københavns Tekniske Skole 9 afdelinger fordelt i Hovedstadsområdet
Navn (Sidehoved/fod)Bispebjerg og Frederiksberg Hospitaler Adfærdskampagner Mandag den 17. juni 2013 FM | enheden.
Boligsocialt arbejde hos Boligkontoret Danmarks medlemmer Et kig på de største udfordringer Katja Lindblad, udviklingschef
Centralkøkkenets kunder Rigshospitalet 1200 patienter Frederiksberg Hospital 500 patienter Amager Hospital 375 patienter Personalekantinerne på Rigshospitalet,
Statsautoriseret revisor Ove Frederiksen
Quality Management Systems
ARCHIBUS til FM Bispebjerg og Frederiksberg Hospitaler
Gymnasiernes Fællesindkøb Hvorfor fælles indkøb ? Temadag
Randers Kommune IT-udviklingsprogram Temadag for IT-afdelingen den 21. Maj 2007.
Logo Overordnede betragtninger om OPP -Og konkrete projekter i København v/Karen Mosbech ”OPP i virkeligheden” DFM Konference KØBENHAVNS KOMMUNE.
Udlicitering af grøn drift
Ny driftsstrategi for offentlige veje og parker i Københavns Kommune
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Den attraktive arbejdsplads!
Administrative fællesskaber - definition
AG Christiansborg  Flere og flere lever i mange år med én eller flere kroniske sygdomme  Gå fra et system, indrettet til at behandle akutte.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Kompetenceudvikling i et strategisk perspektiv Konference om nyskabelse og motivation 15. juni.
5 år med ESCO- hvad er erfaringerne og alternativerne? Jesper Ole Jensen, Statens Byggeforskningsinstitut, Aalborg Universitet Susanne Balslev Nielsen,
Hvad er AFF? Agreement for Property Management and Facilities Services.
Børneområdet blev kommunalt – åbner det for en spændende ny fortælling Socialrådgiverdage d. 25. september 2007 Ved formand for Børne- og Kulturchefforeningen.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Byggeri og Teknik Hvordan laves strategi for mekanisering? Landskonsulent Erik Maegaard Dansk Landbrugsrådgivning.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Ledelsesudfordringer i kommunerne – nu og i den nære fremtid Oplæg for FTF`s Tænketank om ledelse, d. 6. juni v/ Per B. Christensen, formand for.
GYMNASIEFÆLLESSKABET Byggeprojekter GYMNASIEFÆLLESSKABET Gymnasiefællesskabet – historik og formål Historik GF er et barn af kommunalreformen.
SKI – Indkøbs ABC Hvorfor stå alene, når der findes fællesskaber?
Bispebjerg og Frederiksberg Hospital Indsæt hjælpelinjer til placering af objekter 1. Højreklik uden for slidet og vælg Gitter og hjælpelinjer 2. Sæt kryds.
Resultatløn og kontrakter i Arbejdsskadestyrelsen Direktør Anne Lind Madsen.
Hvad skal kendetegne fremtidens Rådgivningsydelser ?
Rationel klinikdrift Et bud. Rationel klinikdrift Rimelig arbejdstid.
KØBENHAVNS KOMMUNE Kultur- og Fritidsforvaltningen KØBENHAVNS EJENDOMME Bygherreperspektiver på indkøb af ventilationsløsninger v/ Gyrithe Saltorp.
Overvejelser på vej mod Nyt OUH
Funktioner og arbejdsdeling
Ny styring i Region Hovedstaden
Grundliggende principper
Strategisk udvikling af landbrugsbedriften Torben Ulf Larsen
Virksomhedssamarbejde
Repræsentantskabsmøde BS’61
Hvad er Byggeri til Drift?
Michael Ørnø, direktør Statens It & Fagrådsformand Dansk IT
Styrk foreningen Ledelse og udvikling – opgrader foreningen.
Kapitel 12 - Organisationsstruktur
25. Logistisk effektivitet
Administrativ organisering
Center for Teknik & Miljø
Ulf Hjelmar, Projektchef, VIVE Jakob Kjellberg, professor, VIVE
Præsentationens transcript:

FM januar 2004 H:S/Rigshospitalet/Servicecentret H:S-Bestyrelse Københavns kommune - Frederiksberg kommune - Staten H:S-Direktion Administrerende direktør Sundhedsfaglig direktør Planlægnings- & økonomidirektør Forhandlings- & personaledirektør Akutklinik Apotek Rigshospitalet Bispebjerg Frederiksberg Hvidovre Amager Sct. Hans

FM januar 2004 H:S/Rigshospitalet/Servicecentret Centerdirektør Personale og økonomi Call Center Call Center for SEC’s interne kunder, arkiv for patintjournaler Café & Kantine Personalekantine, møde- og gæstearrangementer café Patienthotel Patienthotel, auditorier og mødelokaler, telefonomstilling og information Maskinafdeling Drift og vedligehold af bygninger samt tekniske anlæg Transport- afdeling Transport, post og affald, kapel, piccolinetjeneste. Byg & Anlæg Byggeprojekter, lokaleadministration myndighedsforhold og controllerfunktion Sterilicerings- central Steriliseringscentral QC for decentrale sterilcentraler, Rekvireringsteam Centralkøkken Centralkøkken, produktion og levering af mad til patienter på Rigshospitalet og Frederiksberg Hospital Kontrakter og kvalitet H:S fællesindkøb Indkøb, linned og lager.

FM januar 2004 Aktører i spillet om effektiv drift Politisk overbygning Ledelse Medarbejdere Kultur Fagbevægelsen Eksterne samarbejdspartnere

FM januar 2004 H:S Udbudspolitik Institutionernes tilrettelæggelse af arbejdet med udbud Institutionerne gennemgår og vurderer løbende (dog mindst hvert 5. år) opgaverne med henblik på en vurdering af hvilke opgaver, der er egnet for udbud

FM januar 2004 Focus på god ledelse

FM januar 2004 Focus på kundebegrebet Kunde FØR Kunde EFTER Call Center Servicecentret Et telefonnummer To faxnumre 60 telefonnumre og 30 faxnumre Servicecentret

FM januar 2004 Bench marking Kortlægning af aktiviteter Hvilke aktiviteter kan udføres af eksterne Fordele ved at spørge eksterne om bud Ulemper ved at spørge eksterne om bud Valg ekstern/intern Opfølgning på beslutningen/benchmarking Effektiviseringsproces - generelt

FM januar 2004 Opdeling i delprocesser Ydelsesbeskrivelse Prissætning af ydelser Bench marking Trimning af organisationen Bench marking Eventuelt udbud Opfølgning Eksempler, køkken, maskin, transport Effektiviseringsproces – i specifik funktion

FM januar 2004 Myter og virkelighed Kvaliteten falder Dumping Funktionelle sammenhænge ødelægges Medarbejdere nedslides Sikkerheden sættes over styr Kollegalitet ophører Dette hospital er noget helt særligt Motivationen forsvinder

FM januar 2004 Automatiske argumenter mod udbud. Det er dumt at udbyde noget, der fungerer godt. Det kommer ikke til at fungere (underbyg argumenter) Omkostningerne ved udbudsforretningen er for høje. Vi har ikke nok tid til at lave udbudsmateriale o.s.v. Det er ok - blot ikke lige nu. Det er for tidligt – vi kan selv blive mere rationelle end nu. Det er for sent - lad nu vort rationaliseringstiltag virke først. Lad os gennemføre en analyse først (forhaling). Vort arbejdsfelt/hospital er meget specielt. Det er ikke forsøgt før - lad andre lave begynderfejlene. Det kan ikke lade sig gøre i praksis (sagkyndigheden må respekteres) Det forslag kommer til at vække modstand (trussel om uro)

FM januar 2004 Erfaringer med bygningsvedligehold Økonomi Kvalitet Detaljeringsgrad i kontrakter