Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

IT- og Telestyrelsen Evaluering og Information på nettet.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "IT- og Telestyrelsen Evaluering og Information på nettet."— Præsentationens transcript:

1 IT- og Telestyrelsen Evaluering og Information på nettet

2 Om IT- og Telestyrelsen Sammenlægning imellem Statens Information og Telestyrelsen i 2002 Ca 250 medarbejdere fordelt på 12 kontorer Styrelsens hovedopgave er at udvikle og gennemføre initiativer inden for de centrale områder af regeringens it- politiske strategi, og aktivt medvirke til at skabe de bedst mulige rammebetingelser for, at borgere, virksomheder og den offentlige sektor kan realisere netværkssamfundet

3 Organisation

4 Evaluering og information IT-Strategisk Kontor Primære opgavefelter er it-systemernes info- og infrastruktur, digital forvaltning, IT-standardisering, udvikling af borgerrettede systemer, herunder projektledelse. Kontoret for offentligt indhold Redaktion, drift, vedligeholdelse og udvikling af IKP, Informationsknudepunktet, inden for det offentlige herunder medierne danmark.dk, Denmark.dk, Nettidende.dk, Hof & Stat, Status, Statstidende og Tingbladet. Kontoret for offentlig kommunikation Kontoret har ansvaret for at understøtte og udvikle det offentliges kommunikation. Især er der fokus på kommunikation rettet mod borgerne. Kontoret har ansvaret for bl.a. Bedst på Nettet, OIO (Offenlig Information Online) og Danmarksdebatten

5 Bedst på Nettet Bedst på Nettet er et projekt, som en gang om året måler kvaliteten af de offentlige netsteder på baggrund af et vurderingsgrundlag bestående af 60-80 indikatorer afhængig af institutionstype. Kvalitetsmålingen foretages dels af institutionen selv, dels af IT-og Telestyrelsen samt af brugerne. Resultaterne af disse tre vurderinger danner det samlede resultat. Hvert efterår foregår prisuddelingen, hvor dommerpanelet udvælger de bedste netsteder på baggrund af vurderingerne. Projektet blev startet i 2001 som et tre-årigt projekt med det formål at forbedre kvaliteten af det offentliges netsteder. Det er i år blevet besluttet at videreføre projektet.

6 Evaluering Det er ikke en specifik offentlig politik, eller et afgrænsbart program der evalueres –Organisering og udfald af offentlig politik belyses ikke Mere monitorering end evaluering –alt for standardiserede krav (fx Nordisk sprogråd og Det Kongelige teater er begge kulturinstitutioner) Mere kampagne end evaluering Men BPN kan ses som en legitim udsteder af retningslinjer

7 Evaluering Politisk og rituel anvendelse –skal fremme en bestemt agenda for udviklingen af hjemmesider under dække af at der bliver lavet en objektiv vurdering af hjemmesidens kvalitet Og hvad så –legitim ret til at gøre det (repræsentativt demokrati) –prioriteringerne er et resultat af en faglig forsvarlig proces med inddragelse af relevante aktører


Download ppt "IT- og Telestyrelsen Evaluering og Information på nettet."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google