Information om akkrediteringsbesøget 2005 V/ leder/kvalitetskoordinator, navn.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Advertisements

Den korte opsporende samtale
v/ afdelingsledelsen VELKOMMEN!
Debatmøde om patientinformation 11. december 2008 Hans von der Maase Klinikchef, professor, dr. med. Onkologisk Klinik Rigshospitalet.
Velkommen til varigt rygestop! RYGESTOP Dokumenteret høj effekt i kliniske studier.
Region Hovedstadens Inspirationsseminar 30. april 2014 Din Gode Udskrivning i psykiatrien – et samarbejde mellem tidl. patienter, pårørende og medarbejdere.
Program – 10.00: opsamling på cases og innovationsdage - hvor er vi med vores cases? - hvad mangler vi for at komme videre? – 11.00: Innovation.
Projektleder: Klavs Serup Rasmussen Oplæg ved Kirsten Elise Hove
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Tværsektoriel ledelse: Hvorfor, hvordan, hvorhen?
Caseeksamen – ny grundfagsbekendtgørelse PowerPoint til elever Casevirksomhed HTH
Portalintegrationsprojektet Claus Andreasen PL, portalintegrationsprojektet.
Krisehåndtering 2013.
Præsentationsskabelon til Forpremiere 26. februar 2013 UDFYLD KONCEPTNAVN.
Om ”kommunikation” •Kommunikator er en af de syv roller i speciallægeuddannelsen •Samtale med patienter, pårø- rende, kolleger og andre perso- nalegrupper.
Udvikling og kvalitets sikring af sygeplejen i praksis
Patientsikkerhedsrunde - et ledelsesredskab
Netværk af forebyggende sygehuse
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
Forældrerådslagning Keld Bjørbæk, Ungdomskonsulent Tlf
Journal Club Finsencentret, Rigshospitalet
Sygeplejerske Lone Woelders
OUH-to-go (workflow-to-go®)
Psykoedukation til patienter med skizofreni
Nov J.J. O-3 Kvalitet i sygeplejen i det accelererede forløb ved hofte- og knæalloplastik Trine Kruse Helle Bergstedt Marianne Lundegaard.
Sydvestjysk Sygehus, Esbjerg Fælles Akut Modtagelse
’I patientens fodspor’ - test af en app. Hvad går det ud på? ●’I patientens fodspor’ består af to muligheder: ●At gå fysisk i en patients fodspor ●At.
Relationer – børn og voksne
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
VEJLEDERUDDANNELSEN // AARHUS UNIVERSITET Modul 1, september 2007 Godmorgen… Velkommen til dag 3 på AUs vejlederuddannelse!
SAMARBEJDE I PALLIATIV MEDICIN
Brugerdialog FS SASMO kongres , Vejle Center Hotel
Det Nye Universitetshospital i Århus Arbejdsvision for byggeriet af DNU Det Nye Universitetshospital: sammenhængende, bæredygtigt og effektivt byggeri.
Afdelingsleder Morten Freil
Ubrudt behandlingskæde for selvmordstruede børn og unge
LUP – Den Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser Nyt koncept for LUP 2014.
Mestring af symptomer Tema i psykoedukation til unge i OPUS behandling
Rusmiddelnøgleperson- uddannelse transparenter Trin 2.
Usystematisk patientinformation ved overflytning
Analyse af genindlæggelser indenfor 30 dage efter udskrivning på Psykiatrisk Center Nordsjælland Opgørelse over 2012 Centerledelsen, maj 2013.
Hvordan griber vi det an? En stor del af de ambulante patienter vil have behov for støtte til at være aktive i hverdagen.
Biblioteket som læringscenter
1 Marianne Tewes, Hjertecentret Implementering af en klinisk retningslinje – effekt af et uddannelses- & træningsforløb for erfarne sygeplejersker Dokumentationskonference.
Undersøgelse af voksnes smerter efter Tonsillectomi.
MEDICINHÅNDTERING Kompetenceudvikling for Social- og Sundhedsassistenter i Psykiatrien Region Sjælland i samarbejde med SoSu Sjælland og SoSu Nykøbing/F.
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Patienters oplevelser på færøske sygehuse 2010 Spørgeskemaundersøgelse blandt 886 indlagte patienter Enheden for Brugerundersøgelser på vegne af det færøske.
PROJEKT DIN GODE UDSKRIVNING
Nærværende Kommunikation Medicinsk Afdeling, Regionshospitalet Horsens og Brædstrup 246 ansatte 6 afsnit Sygeplejersker Læger Lægesekretærer Diætister.
Jesper Lundh1 Implementering Det at bringe ny viden og færdigheder tilbage til praksis.
Uddannelse af Akutsygeplejersker i Region Hovedstaden
AG Christiansborg  Flere og flere lever i mange år med én eller flere kroniske sygdomme  Gå fra et system, indrettet til at behandle akutte.
Patientsikkerhed, kvalitet og akkreditering
Nytænkning, konkurrence og mest kvalitet for pengene Temamøde Regionsrådet, 14. marts 2007.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Institut for Kvalitet og Akkreditering i Sundhedsvæsenet marts 2015 Den Danske Kvalitetsmodel Midtvejsbesøg Hospitalsenhed Vest, Herning.
Dette er starten på et lille slideshow, der kan præsenteres på minutter. Slideshowet bygger alene på de materialer, der er udleveret i ’Pårørende-kittet’
Årsmøde 27. april Dagkirurgi og hjemmepleje v/ sundhedschef Annemarie S. Zacho-Broe Aarhus Kommune.
Institut for Kvalitet og Akkreditering i Sundhedsvæsenet september 2016 Den Danske Kvalitetsmodel Speciallægepraksis.
Den 21. oktober 2009Jytte Kruckow. Arbejdsmiljøkonsulent. Psykolog. Tlf.: Idé café 5 Strategi og tiltag over.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
En fælles indsats til den enkeltes bedste på Nørrebro Oplæg til dialog-møde om en styrket indsats for udsatte grupper 29. Marts 2012 Centerchef Britta.
Psykoedukation Indlagte patienter med dom til behandling eller anbringelse Session 6 – Kontaktpersonsfunktionen Undervisere:
Disposition for auditgennemgang  Datagrundlag og vurderingen af audit  Journalaudit  Præsentation af resultater  Summe med sidemanden om relevans og.
Oplæg for personale Udskrivningsguiden TITEL – DATO - STED
Akkreditering i speciallægepraksis
Hospitalsenheden VEST
Patientens møde med sundhedspersonalet
Dialogforum Vil du være med til at præge Psykiatrisk Center Amager – så meld dig ind i centerets Dialogforum. Du er også velkommen at dele dine input.
Brobyggerordningen mellem Esbjerg Kommune og FAM-SVS
Præsentationens transcript:

Information om akkrediteringsbesøget 2005 V/ leder/kvalitetskoordinator, navn

Velkommen til surveyerne Hvad er det, jeg som leder og vært fortæller surveyerne, når jeg byder velkommen og præsenterer afsnittet? Kort orientering om afsnittet max 5 minutter. Skriftligt materiale kan udleveres.

Deltagere Deltagere i klinikkens akkrediteringsbesøg –Surveyer fra Joint Commission –Eventuelt også repræsentant fra H:S Direktionen og/eller Rigshospitalets direktion. –Tolk –Guide fra Rigshospitalets Kvalitetssekretariat. –Centerledelsen –Klinikledelsen –Afsnitsledelsen –Andre nøglepersoner

Medarbejderne Din rolle som medarbejder –Det er hospitalet, der er til vurdering – ikke det enkelte afsnit eller den enkelte medarbejder. –Ny medarbejder, erfaren eller vikar? –Henvis gerne til nøglepersoner, eller hvor man kan finde vejledninger eller instrukser om et emne.

Besøgsprogram på Rigshospitalet d. 25/1 til d. 31/1-05 Officielt besøgsprogram med obligatorisk indhold. Besøg i afsnittene 30 – 120 minutter. Programmet kan afviges – så alle afsnit skal forberede sig. Surveyerne vil gerne se: - en normalt fungerende klinisk hverdag, som afsnittet har forberedt sig naturligt til, som hvis der kom andre betydningsfulde gæster.

Hvad ser surveyerne efter ved afsnitsbesøget? Patientens vej gennem systemet –fra henvisning til udskrivelse - patientforløbet. De vil gerne: –Følge patientens vej gennem afsnittet. –Tale med en patient. –Gennemgå en patientjournal. –Følge det kliniske personales arbejde – hvordan efterlever vi vejledninger/instrukser ?

Kvalitetsarbejdet Hvilke kvalitetsdata har vi - og hvordan anvender vi med dem? –Satsningsområder –Prioriteringer –Handleplaner

Hvad ser surveyerne efter ved bygningsgennemgangen? Bygningsgennemgangen sætter fokus på de fysiske forhold ud fra et sikkerheds- og hygiejneaspekt. –Følger en planlagt rute - med mulige uanmeldte besøg. –Tager minutter. –I alt deltagere. Surveyerne modtages af en leder og evt. af sikkerhedsrepræsentanten.

”Vi har styr på det” Surveyerne vil som regel spørge til, hvordan I tacklede den seneste situation i afsnittet/klinikken? Eksempelvis: –Akut dårlig patient – hjertestop – overflytning. –Overbelægning. –Brand eller strømafbrydelse. –Uventet stort antal sygemeldinger.

Rigshospitalet er Danmarks førende hospital for patienter med behov for højt specialiseret behandling