Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afMonika Laursen Redigeret for ca. et år siden
1
’I patientens fodspor’ - test af en app
2
Hvad går det ud på? ●’I patientens fodspor’ består af to muligheder: ●At gå fysisk i en patients fodspor ●At følge en patients fodspor via en app
3
Vi tester en app ●Konceptet testes fra maj 2012 på: ●Aalborg Sygehus ●Hospitalsenhed Vest ●Bispebjerg og Frederiksberg hospitaler ●Efter testen vil app’en bliver tilgængelig i hele landet
4
Hvorfor er det vigtigt? ●Det sender et budskab om, at sygehuset er til for patienterne ●Det viser, at topledere møder patienterne med respekt og lytter til deres erfaringer ●Det fremmer en kultur hvor involvering af patienter har værdi
5
Hvordan foregår det? ●Patienter og pårørende mødes af en fotostat, der inviterer til at downloade en ”Fodspors”-app ●I app’en noterer deltageren sine oplevelser ●”Fodsporet” kan sendes til sygehusledelsen, til pårørende eller blot gemmes i egen telefon
6
Læs mere: www.sikkerpatient.dk
7
Andres erfaringer En række ledere har gået ’I patientens fodspor’ – helt konkret. Her er nogle af deres erfaringer:
8
”Ved at gå i patientens fodspor kommer man ud og mærker den kliniske hverdag. Man får patientens perspektiv – de ting, som jeg selv troede ville være problemer, var det overhovedet ikke" Torben Stentoft hospitalsdirektør Rigshospitalet
9
”Jeg var spændt på, hvordan jeg ville blive modtaget af medarbejderne. Responset var, at det var helt ok, at ledelsen kommer ud og ser, hvad de laver. I forhold til patienten og familien blev det mødt positivt” Morten Noreng lægefaglig direktør Aalborg Sygehus
10
"Jeg valgte at følge to patienter – en medicinsk patient og en kirurgisk patient. De havde ingen problemer med at have en direktør i hælene – syntes faktisk at det var helt fantastisk, at jeg prioriterede at bruge tid på at følge dem” Ane Friis Bendix vicedirektør Bispebjerg og Frederiksberg Hospital
11
Hvad er i fokus? ●Patienten er velkommen og bliver mødt med respekt og imødekommenhed ●Patientens viden og erfaringer bliver efterspurgt ●Patienten (og pårørende) bliver set som en ressource ●Forløbet er tilrettelagt ud fra patientens behov
12
Hvad er i fokus? Patientens: ●Personlige oplevelse af forløbet ●Undren eller overraskelser ●Evt. tvivl, utryghed eller egentlige fejl ●Forslag til forbedringer
13
Sikker Patient ”I patientens fodspor” er en del af ”Sikker Patient” Sikker Patient er et samarbejde mellem TrygFonden og Dansk Selskab for Patientsikkerhed
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.