1 Forskningsmetode Kursusoversigt l Kursusdele og forløb l Formål med denne del l Forberedelse l Fremlæggelse og diskussion.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvordan og hvor formidler vi undersøgelsesdata ??
Advertisements

Prioritering.
Taskbaseret sprogundervisning
Sekvens 3: Diskussion i fokusgrupper Skolenetværk vedr. formativ evaluering og udvikling af skolekultur Arbejdsseminar 1, Fredericia Gymnasium 15/1/14.
3 ungdomsromaner i et kompetenceperspektiv
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Almen studieforberedelse
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
Dogmegruppe – 10.30Kaffe samt highlights fra fokusgrupper / Karin – 11.30Observation af undervisning med iPads – 12.00Frokost.
(I bedes sætte jer gruppevis) © SLP-gruppen, Aalborg Universitet
06.1 Mathiassen, Munk-Madsen, Nielsen & Stage, 2001 © Brug Oversigt, principper og teknikker Kapitel 6.
Systemvalg Oversigt og teknikker Kapitel 2.
Softwarekonstruktion
Erfaringer med samspil – 1: Lad udviklerne deltage! Anders Bruun Janne Jul Jensen Mikael B. Skov
Journal Club Finsencentret, Rigshospitalet
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Vejledning i projektarbejde
Forfattere: Lars Mathiassen, Thomas Seewaldt og Jan Stage
1 FM4 Feltstudier og etnografi – Lars Michael Kjeldskov, J. and Stage, J. (2003) The Process of Developing a Mobile Device for Communication in a Safety-Critical.
ATV – Science i skolen 3. maj 2010 Lektor, ph.d. Jeppe Bundsgaard Danmarks Pædagogiske Universitetsskole/Aarhus Universitet.
ATV – Science i skolen 3. maj 2010 Lektor, ph.d. Jeppe Bundsgaard Danmarks Pædagogiske Universitetsskole/Aarhus Universitet.
TEMA: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer. Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges større.
aktionslæring En metode til arbejdet med og i praktikfaget Helen Nyboe
Store IT- innovationer (SITIN) TØ2. Dagens program Kontor Feedback på one-minute paper Fremlæggelser Tips til obligatoriske opgaver Strip sequence øvelse.
04.1 Mathiassen, Munk-Madsen, Nielsen & Stage, 2001 © Struktur Oversigt, principper og teknikker Kapitel 4.
03.1 Mathiassen, Munk-Madsen, Nielsen & Stage, 2001 © Klasser Oversigt, principper og teknikker Kapitel 3.
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004
Mundtlig eksamen Mat B Spørgsmålene til den mundtlige prøve skal offentliggøres i god tid inden prøven Eksaminationstiden er 30 minutter pr. eksaminand.
Præsentation 28: Eksamen Objektorienteret Middleware.
1 PROJEKTFORMIDLING 6 mm i SLP Lars Peter Jensen © SLP-gruppen, Aalborg Universitet.
ITAPC 1 Præsentation 3: Artikelsøgning og Præsentation.
Digital skriftlig- og mundtlighed
05.1 Mathiassen, Munk-Madsen, Nielsen & Stage, 2001 © Adfærd Oversigt, principper og teknikker Kapitel 5.
Vestbjerg Byggemarked A/S Gruppe 2
Årsplan – en kort en lang
4.lektion: Identitet og sociale grupper
Jesper Lundh1 Implementering Det at bringe ny viden og færdigheder tilbage til praksis.
SWOT Analyse Styrker Svagheder Muligheder Trusler Potential
09.1 Mathiassen, Munk-Madsen, Nielsen & Stage, 2000 © Kriterier Oversigt, principper og teknikker Kapitel 9.
16.1 Mathiassen, Munk-Madsen, Nielsen & Stage, 2001 © Dokumentation Oversigt og principper Kapitel 16.
Reflektion over jeres egen praksis
Mundtlige oplæg Talepapir Helene Qvistgaard Roskilde Katedralskole.
OOMI Præsentation 28: Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 6 Pensum Pensum har været noget fragmenteret (ny struktur for faget, nyt indhold og.
Usability – øvelse 1: Kortsortering
© (2001) Jesper Kjeldskov, Mikael Skov, Jan Stage 1.1 Usability Engineering 1. INTRODUKTION l Menneske-maskin interaktion (HCI) l Oversigt l Mål for design.
08.1 Mathiassen, Munk-Madsen, Nielsen & Stage, 2001 © Grænseflader Oversigt, principper og teknikker Kapitel 8.
Objektorienteret Netværkskommunikation Præsentation 28: Eksamen.
Kreativitet i DR Af: Steffen Pedersen Anina Kjær Rasmus Petrussen Kristine Madsen Løkke Engraf.
Dagens program – ugens program
© (2001) Jesper Kjeldskov, Mikael Skov, Jan Stage 1.1 Usability Engineering Outlook eller Pine: Brugbart?
ITNET2 Præsentation 22: Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 5 Pensum Pensum uddrages fra lektionsplanen ALT der er angivet med betegnelsen ”Pensum”
ITAPC 1 Præsentation 6: Presentations. Agenda Motivation Hvordan.
Gruppeeksamen Master i Sundhedsinformatik 10. april 2015.
DAIMIIntroducerende objektorienteret programmering15A.1 Eksamen…
TEMA 2014: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges.
Uddannelsesplaner Praktiklærerforeningens forårskursus 2016.
Tips & tricks til eksamen Kim Pedersen. Program Inden eksamen Forberedelse til mundtlig eksamen Dit oplæg Eksamenssituationen Nervøsitet…
Scandic Silkeborg, 23. marts 2012 Ved direktør Hans Bach Indsatsen for jobklare ledige mellem 25 og 29 år i Beskæftigelsesregion Midtjylland Kvalitativ.
Kronik EKSAMENSGENRE I SKRIFTLIG DANSK. Genren kronik  Læs om genren her: Se også.
KNÆK KODEN SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 45.
Hvad er LABSTER?
Studenter drevne aktiviteter og E-læringsteknikker
Video club – med fokus på autonomi Motivation i praksis And
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
NBTF, Ullevål 4/12-17 Coaching.
Hvorfor dansk på GF1?.
Titel på kursuspræsentation
Journal Club Introduktion: Hvorfor er det et vigtigt emne?
Positive sider som far 1:____________________________ 2:____________________________ 3:____________________________ 4:____________________________ 5:____________________________.
Medie Portfolio Video præsentation af dig selv. Fornavn og efternavn.
Præsentationens transcript:

1 Forskningsmetode Kursusoversigt l Kursusdele og forløb l Formål med denne del l Forberedelse l Fremlæggelse og diskussion

2 Forskningsmetode Jan Stage SSM Jeremy Rose HCI Mikael Skov SU Jeremy Rose IS SU+HCI HCI (Human Computer Interaction): Jesper Kjeldskov, Mikael Skov, Jan Stage SU (Systemudvikling): Lars Mathiassen, Andreas Munk-Madsen, Jeremy Rose, Ivan Aaen Kursusdele og forløb

3 Forskningsmetode Formål med denne del l Give oversigt over og eksempler på forskningsmetoder, som typisk anvendes inden for IS-området l Læse og diskutere nogle væsentlige artikler l Øve præsentation og diskussion af artikler Hvorfor: l Støtte til projektarbejdet l Forberedelse til hovedfagseksamen

4 Forskningsmetode Forberedelse l 2 studerende fremlægger hver en artikel: 20 minutter Præsentation af artiklens hovedindhold (2/3 af tiden) Karakteristik af dens forskningsmetode Diskussion af dens styrker og svagheder l De øvrige studerende har også forberedt sig: Læst de to artikler Forberedt punkter til diskussion af artiklen

5 Forskningsmetode Fremlæggelse og diskussion Fremlæggelse (20 minutter) l Præsenter artiklen på dens egne præmisser: Motivation Hovedbudskab Metode Resultater Konklusion l Beskriv og diskuter dens forskningsmetode l Fremhæv artiklens styrker og svagheder l Gør det "rigtigt" l Brug slides Diskussion (20+ minutter) l Diskussion af artiklen: styrker og svagheder l Diskussion af fremlæggelsen: positive og negative ting