Markedskommunikation - del 1

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
10 Konkurrencesituation
Advertisements

8 Segmentering på producentmarkedet
Segmentering på producentmarkedet
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
Marketingplanlægning
Orientering om om CBT (Cognitive behavior therapy) © John Winston Bush, PhD. All rights reserved.
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Afsætning 2012.
Kapitel 2.
Internet & Interaktive Media
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Kvalitetsstyring som ledelsesværktøj.
S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen
Salg og service Dag 1.
6. Virksomhedens indtægter
Vi starter med at se på virksomhedens kreative muligheder for at skille sig ud fra konkurrenter – det kræver indsigt i, hvordan man skaber en speciel position.
Hotellets koncept.
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
Forretningsmodel.
Valg af parametre.
MedTech Innovation Center – effektiv kommercialisering af innovationer.
- EN TILVALGSMULIGHED FOR DATALOGISTUDERENDE
[Produktnavn] Marketingplan
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Afsætning grundforløb
3 Eksterne forhold Eksterne forhold er forhold i virksomhedens omverden, som påvirker virksomheden. Eksterne forhold opdeles i: Den afhængige omverden/nærmiljøet.
Bog & idé Af: Gruppe 4.
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Afsætning grundforløb
Reklame & Markedsføring
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Omgivelsernes indflydelse på konsumentadfærden
Af: Jonatan W & Line Stryander
6. Virksomhedens indtægter
Marketing Mix. Price: Value for Money Media: TV – synlighed over hele året tilstræbes. Distribution: DK fastholdes, S og N opbygges Promotion: Skabe link.
Introduktion til Konsumentadfærd
Kapitel 8 Innovation, metode og værktøjer. Add Presentation Title in Footer via ”Insert”; ”Header & Footer” Forretningsplan detaljer om produkt eller.
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Segmentering - grundlag og metoder
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
Strategi, kreativitet og neutral medieplanlægning.
Jeopardy Del 1: Mikroøkonomi. ØkonomiMarkedetElasticitetMarkedsfejlStat og marked
Parametermix - promotion
Målgrupper og segmentering
markedsføringsplaner
Markedsføring og reklame
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Marketingplan Dit navn.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
10 Konkurrencesituation
Præsentation af forretningsplan
(Firmanavn) marketingplan
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
6. Virksomhedens indtægter
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Tværmedial kommunikation 8 opsamling 1
[Projektnavn] Post mortem
Præsentation af forretningsplan
ikek 6 Markedskommunikation
ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller
Firmanavn Forretningsplan.
10 grunde til hvorfor en digital strategi er altafgørende
Præsentation af forretningsplan
Af alle hjemmesideejere har ikke
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering KUA 2011 Any customer can have a car painted.
6. Virksomhedens indtægter
Præsentationens transcript:

Markedskommunikation - del 1

Marketing & Promotion Mix Produkt eller Service Pris Politik Distribution Metode Promotion Mix Advertising Direct Marketing Sales Promotion Publicity/Public Relations Personligt Salg

Marketing Plan 1. En detaljeret situationsanalyse 2. Specifikke marketing mål 3. Marketing strategi og program 4. Et program for implementering af strategi 5. En proces for monitering og evaluering af performance

Situations analyse Interne faktorer Externe faktorer Vurdering af firmaets promotionelle kapabiliteter Review af firmaets tidligere promotion programmer Vurdering af virksomheds- eller mærke image og implikationer for promotion Vurdering af relative styrker og svagheder ved produkt/service Externe faktorer Kunde analyse Konkurrent analyse Omverdens analyse

Potentielle kommunikations Mål Individuelt salg Kunde loyalitet Virksomheds image Mærke image

Grundlæggende aspekter I et Advertising Program Budskabsudformning Også kaldet “Kreative Strategi” Fastlægge basis appeal Fastlægge hovedbudskab Media strategi Kommunikationskanaler Type af media . . . Aviser? Magasiner? Radio? TV? Outdoor? Specifikke media . . . Hvilke specifikke aviser, magasiner, TV-stationer eller andre media?

Target Marketing Proces Identificere markeder med umættede behov Bestemmelse af markeds segmentering Udvælgelse af marked at stræbe efter Positionering igennem marketing strategier

Segmentering Geografisk Segmentering Demografisk Segmentering Land - region - amt - kommune Demografisk Segmentering Alder – køn - familiestatus - uddannelse - beskæftigelse – indkomst. Psykografisk Segmentering Værdier - personlighedstyper - livsstil. Behavioristisk Segmentering Forbrug, mærkeloyalitet, købsprocesser. Benefit Segmentering Typer af specifikke behov eller ønsker som skal tilfredsstilles.

Positionering 1. Hvilken positionering har vi nu blandt forbrugerne? 2. Hvilken positionering ønsker vi at få? 3. Fra hvilken konkurrent ønsker vi denne positionering? 4. Matcher vores kreative strategi med vores positionering?

Positionering af hvad? Produktegenskaber og Benefits Pris/kvalitet Brug eller brugssituation Produkt klasse Mærke I forhold til konkurrenterne

Positionerings Strategi 1. Identifere konkurrenterne 2. Indhente viden om dem 3. Bestemme deres positionering 4. Analysere forbruger præferencer 5. Tage en positionerings beslutning 6. Monitere positioneringen

Prisbeslutninger Prisen skal stemme overens med perceptionen af produktet Højere pris kommunikerer større produkt kvalitet Lavere pris reflekterer forhandling eller “hvad-er-det-værd” perceptioner Et produkt positioneret som høj kvalitet men med en lavere pris end konkurrenterne vil forvirre forbrugerne Pris, reklame og distribution samles i identificering af produkt positioneringen

Push Versus Pull Push Pull Producent Detail Forbruger Engros Producent Informations Flow

Forbruger indlæringsprocesser Cognitive indlæringsprocesser Intellektuel evaluering ved qt sammenligne attributter med værdier. Behavioristiske indlæringsprocesser Baseret på betingning igennem association eller forstærkning. Modellerede indlæringsprocesser Baseret på emulation (copiering) af forbrugeraccepterede eksempler.

Klassisk betingnings Proces Unconditioned stimulus Unconditioned response Conditioned stimulus Conditioned response

Instrumental betingnings Proces Adfærd (forbruger benytter produkt eller service) Positive eller negative Konsekvenser opstår (belønning eller straf) Stigning eller fald i sandsynligheden for genkøb