Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Interkulturel erhvervskommunikation ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering KUA 2011 Any customer can have a car painted.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Interkulturel erhvervskommunikation ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering KUA 2011 Any customer can have a car painted."— Præsentationens transcript:

1 interkulturel erhvervskommunikation ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering KUA 2011 Any customer can have a car painted any colour that he wants so long as it is black. Henry Ford (1922)

2 Markeds-kommunikation teorier og modeller
10/10 Markeds-kommunikation teorier og modeller Case 2 : Teoretisk landebrief 12. Henrik Lindberg: Markedskommunikation; Segmentering 71 12. Henrik Lindberg: Segmentering Målgruppevalg Positionering Den situide forbruger 25. juli 2019 ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering

3 25. juli 2019 ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering

4 12. Henrik Lindberg: Segmentering, målgruppevalg og positionering
12. Henrik Lindberg: Segmentering, målgruppevalg og positionering. Den situide forbruger Any customer can have a car painted any colour that he wants so long as it is black. Henry Ford (1922) Er det rigtigt, at bl.a. Coca Cola og Nestlé opfatter deres marked som et massemarked? 25. juli 2019 ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering

5 25. juli 2019 ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering

6 25. juli 2019 ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering

7 25. juli 2019 ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering

8 25. juli 2019 ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering

9 25. juli 2019 ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering

10 25. juli 2019 ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering

11 Ikke hvad angår kulturelle forskelle. Se bl.a.
12. Henrik Lindberg: Segmentering, målgruppevalg og positionering. Den situide forbruger Any customer can have a car painted any colour that he wants so long as it is black. Henry Ford (1922) Er det rigtigt, at bl.a. Coca Cola og Nestlé opfatter deres marked som et massemarked? (Se ligeledes Målgruppevalg; differentieret strategi side 100) Ikke hvad angår kulturelle forskelle. Se bl.a. 25. juli 2019 ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering

12 Skattefrie goder til medarbejder (DSB)
Kan man forestille sig, at livsstil spiller en rolle også på B2B markedet? (Se figur 6.3 s 73) Illustration 6.1 Skattefrie goder til medarbejder (DSB) Sammenlign GallupKompas’ og Minerva modellens koordinater 25. juli 2019 ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering

13 Illustration 6.1; Minerva modellens violette segments livsstil
Kan man forestille sig, at livsstil spiller en rolle også på B2B markedet? (Se figur 6.3 s 96) Illustration 6.1; Minerva modellens violette segments livsstil F.eks. skattefrie goder til medarbejder (DSB); miljøvenlig personalepolitik Sammenlign GallupKompas’ og Minerva modellens koordinater y: traditionel/moderne for begge X: Fællesskab/Individ for GallupKompas, Pragmatisme/Idealisme for Minerva 25. juli 2019 ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering

14 25. juli 2019 ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering

15 F.eks. Oprindelsesland; lurmærket, dannebrog m.m.
Figur 6.7 Kan man tænke sig andre positioneringsstrategier end de her nævnte? F.eks. Oprindelsesland; lurmærket, dannebrog m.m. Hvornår bliver repositionering en nødvendighed? Vigende omsætning Men kan også være en løbende dynamisk proces p.g.a Ændret produktpalette Ændrede målgrupper Ændrede perception, livsfaser m.m. 25. juli 2019 ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering

16 Hvilken markedsstrategi benytter jeres virksomhed (fra nu: V) sig af?
Gruppeopgaver: Hvilken markedsstrategi benytter jeres virksomhed (fra nu: V) sig af? Find på tre eksempler der illustrerer de i figur 6.6. nævnte tilgange Hvilken rolle (om nogen) spiller den politiske og den situide forbruger for V? 25. juli 2019 ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering

17 Markeds-kommunikation
31/10 Markeds-kommunikation 13. Frandsen, Johansen & Ellerup Nielsen: Teorier og Modeller; Interkulturel markedskommunikation 14. Andersen, Jensen, Jepsen, Schmalz & Sørensen: Kommunikationsproces og -planlægning 84 98 13. Frandsen, Johansen & Ellerup Nielsen: Teorier og Modeller; Interkulturel markedskommunikation Transmissionsparadigmet Interaktionsparadigmet IMK-modellen 14. Andersen, Jensen, Jepsen, Schmalz & Sørensen: Kommunikationsproces og -planlægning; Kommunikationsplanlægning Kommunikationsparametre Promotionsstrategier PLC-kurven 25. juli 2019 ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering


Download ppt "Interkulturel erhvervskommunikation ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering KUA 2011 Any customer can have a car painted."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google