Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Internet & Interaktive Media

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Internet & Interaktive Media"— Præsentationens transcript:

1 Internet & Interaktive Media
E-Advertising Internet & Interaktive Media

2 Marketing & Promotion Mix
Product eller Service Pris Politik Distributionsmetode Promotion Mix Advertising Direct Marketing Salgspromotion Publicity/Public Relations Personligt Salg

3 Push Versus Pull Push Pull Producent Detail Forbruger Engros Producent
Informations Flow

4 Grundlæggende aspekter I en reklamekampagne
Budskabsudformning Også kaldet “Kreative Strategi” Fastlægge basis appeal Fastlægge hovedbudskab Media strategi Kommunikationskanaler Type af media . . . Aviser? Magasiner? Radio? TV? Outdoor? Specifikke media . . . Hvilke specifikke aviser, magasiner, TV-stationer eller andre media?

5 TV mediets karakteristika
Fordele Massemedium Høj dækning Impact pga. lyd og bevægelse Prestige Lave exp. omk. Opmærks.værdi Image Ulemper Lav selektivitet Kort “budskabsliv” Høje absolute omk. Høje produktionsomk. Clutter

6 Radio mediets karakteristika
Fordele Lokal dækning Lave omkostninger Høj frekvens Fleksibelt Lave produktionsomk. Vel-segm. målgrupper Ulemper Kun lyd Clutter Lav opmærksomhed “Flydende” budskab

7 Magasiners karakteristika
Fordele Segm. potentiale Produktionskvalitet Højt info indhold Lang levetid Flere læsere pr. ex. Ulemper Lang Lead time Kun visuel effekt Mangel på fleksibilitet

8 Avisers karakteristika
Fordele Høj dækning Lave omkostninger Kort lead time Placering I sektioner “Til tiden” Ulemper Kort levetid Clutter Lav opmærksomhed Dårligere prod. kvalitet Selektiv eksponering

9 Outdoor karakteristika
Fordele Location specifik Resolutte statements Lette at se Ulemper Kort exp., simpelt buds. Ikke image Lokale restriktioner

10 Direct Mail karakteristika
Fordele Høj selektivitet Højt info. niveau Gentagen exp. Ulemper Høje omk/kontakt Dårligt image (junk mail) Clutter

11 The Internet Picture Internet Afsendere Internet Modtagere Annoncører
Sponsorer e-Commerce “Købmænd” Brugere Shoppers Kunder

12 En kommunikations Revolution
Skift fra media advertising til andre former Skift fra masse media approach Kraftig vækst I database marketing Kraftig vækst (indtil fornyelig) I brugen af ads på Internettet

13 Interaktiv/Internet Markedføring
En helt ny æra: Ingen eller lidt historisk erfaring Kraftig vækst I Kommunikations teknologi Uforudsigelig vækst/fald og udvikling Multiple Internet roller Som et overtalende reklame medium Som et middel til at uddanne og informere kunder Som en salgskanal Til at opnå kundedatabase information Til at kommunikere med interaktive købere Tilbyde kundeservice og support Opbygning og fastholdelse af kunderelationer

14 Interaktive Media karakteristika
Fordele Brugerselektion af produkt information Brugeropmærksom- hedsværdi og invol- vering Interaktive relationer Direkte salgspotentiale Fleksibel budskabs- platform Ulemper Web snarl (dårlige adgangsmuligheder) Teknologiske begræns- ninger Få valide måleteknikker Begrænset dækning

15 Internet Fordele “Target Marketing” “Message Tailoring”
Interaktive muligheder Informationsadgang Salgspotentiale Kreativitet Eksponering Hastighed

16 Internet ulemper Måle problemer Audience karakteristika Websnarl
Clutter

17 Fald i Internet vækst rate på forbrugermarkedet
“Digital Divide” Nogle har adgang til PC Andre har ikke “No-Need” Population Nogle finder nettet af værdi Andre føler ikke behov for det The “Disenchanted” Nogle fortsætter brug efter “opdagelse” Andre prøver og prøver ikke igen

18 Internet kommunikationsmål
Fremkomst af information At skabe Awareness At skabe et Image Til at stimulate prøvekøb Forbedre kundeservice Bedre distribution

19 Internet Advertising Sponsorship Banner Ads Pop-Ups Interstitial
Ejerskab af en hel site Banner Ads En del af en andens site Pop-Ups et lille vindue der dukker op automatisk Interstitial Ads der popper op mens der loades en side Push Teknologier eller Webcasting Automatisk eller “unsolicited message delivery” Links Hypertext links til andre sites eller steder

20 Personligt Salg på Internettet
Kan erstatte personligt salg Reducere høje omk. ved personlig opringning Forøger potentiel dækning Kan erstatte personlige salgsbestræbelser Fremskaffer hurtig, let information til prospects Kan være en hovedkilde til søgning Kan forbedre kundedata baser kan stimulere afprøvning af produkt eller service Kan forbedre one-on-one relationer Kan være et salgskonference medium

21 Internet Direct Marketing
Direct Mail Mere målrettet segmenter Baseres på lister Prøver at nå dem med specifikke behov Ofte brugt af katalogmarkedsførere Marketing Databaser på nettet Opbygning af en komplet database Databasen kan sælges til abonnenter Levering on- eller off-line

22 Internet Direct Marketing
Infomercials Programindhold tæt på TV´s Webmuligheder for større audience interaktion E-Commerce Kraftig vækst I nogle lande fortsætter CDer, bøger, rejser er hovedkategorier Tøj, biler, financiel service er potentielle muligheder

23 Måling af effektivitet
Nøgletermer Hits Antallet af requests for en site komponent Clicks (Click-throughs) Antallet af besøgende klikkende på banner ad for at søge mere information Viewers Antallet af besøgende på en site Unique visitors Antallet af forskellige besøgende per periode Impressions per page views Antallet af gange besøgende er på en page

24 Måling af effektivitet
Online Måling Data om demografi, psykografi, geografi, mediaforbrug, købsvaner, m.m. Recall & Retention Daily user interviews til måling af recall og retention af web indhold Nonresponse Måling af destination efter click-through fejl Analyser On- and off-line analyser til fastlæggelse af forbrugsmønstre Paneler Forbrug og attitude data indhentet fra en specifik gruppe Salg Salgs volume tilpasset specifkke tidspunkter and sites Tracking Akkumulering af site performance data

25 Kilder til data Arbitron MRI and SMRB Audit Bureau of Circulation
Internet Advertising Bureau (IAB) iVALS PC-Meter eMarketer eAdvertiser Double-Click 24/7 Jupiter, Forrester and MediaMetrics Business 2.0, Industry Standard, Fast Company Internet Advertising Report and Individual.com


Download ppt "Internet & Interaktive Media"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google