Skemamøde 2014 den 26.06.14 på Katrinebjergskolen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvor er vi nu? En levende skole – hele dagen Viden og ikke vaner
Advertisements

Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Læringsreformen En stor forandringsproces er i gang i folkeskolen. Det handler ikke blot om implementering af en ny lov. Det handler om omstilling og udvikling.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 22. maj 2014.
Ny Skolereform Sådan gør vi i Vonsild
Skolereformen på Peder Syv Skolen
Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
Skolereformen i Greve - lad os sammen gøre en god skole bedre Møde i Samfund & Skole 30. oktober 2013.
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
Folkeskolereformen - gør en god skole bedre MEN HVORDAN?
Ny folkeskolelov Ikrafttrædelse August Overordnede rammer En længere og varieret skoledag • 30 timer for børnehaveklassen til 3. klasse, • 33 timer.
Et væksthus for børn og voksne
Dialogmøde 16. maj 2013 Skolebestyrelser og Familie- og Kulturudvalget.
Udskoling Informationsmøder 30. januar og 3. februar 2014.
Folkeskole-reformen August 2014.
DE TRE KLARE MÅL - REFORMEN  Folkeskolen skal udfordre alle eleverne, så de bliver så dygtige de kan.  Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Information om den ændrede skoledag Komme- og gåtider m.m. for elever Juni 2014.
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Skolereformen Overordnede mål:
Reformmesse på Sofiendalskolen
Skolereform august 2014………………
Folkeskolereform 3 overordnede mål:
Velkommen til valgmøde
Skolereformen kort fortalt - reformens mål
Bestyrelsesmøde 30. september 2013 Stavnsholtskolen Folkeskolereform – de helt overordnede rammer.
Skolereform & Arbejdstidsaftale Efterår: Processer og forhandlinger for skoleledere og TR 3. oktober: Stormøde for alle interesserede 16. januar: Skoleafdelingens.
Folkeskolereformen på Kirkebakkeskolen Anette Leonhard
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Invitation til skolebestyrelserne
Informationsaften om folkeskolereform og skolebestyrelsesvalg Allingåbro Børneby.
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Tre klare nationale mål
Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Indskolingen.
Velkommen til forældre, foreningslivet og øvrige interessenter Aftenens program i overskrifter: Velkomst ved skolens ledelse Bestyrelsens årsberetning.
Aftale om et fagligt løft af folkeskolereformen
Folkeskolereformen - et overblik. Et fagligt løft af folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen skal.
Folkeskolereform Version 1.0
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Den ny Folkeskolereform. MÅL 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Folkeskolereformen Esbjerg kommune
Skolereform 2014 Hodsager Skole.
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Folkeskolereform på Vestre Skole 2014
Folkeskolereform 2014.
Reformen på Stavnsholtskolen. Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de udnytter deres potentialer optimalt Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 12. juni 2014.
Folkeskolereform 1.August Overordnede mål for folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever så de bliver så dygtige som de kan. Folkeskolen.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
GØR EN GOD SKOLE BEDRE! 1.Folkeskolen skal udfordre alle, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i.
Informationsmøde 17. juni Forældre Skolereformen på Rønneskolen.
Læringsreform i Hillerød. Tre overordnede mål: 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen.
Folkeskolereform Politiske mål
Velkommen til infomøde om Skolereformen
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
Velkommen til Fyraftensmøde 26.marts 2014 på Rosendalskolen
 1. Velkomst og præsentation  2. Kort gennemgang af reformen  3. Hvordan bliver reformen udmøntet på Byskolen  4. Skolebestyrelsen  5. Farvel Velkommen.
Folkeskolereform Politiske mål at udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan at mindske betydningen af social baggrund at øge elevernes trivsel.
Sædding/Ådalens lokalskole
FOLKESKOLEREFORM FELDBORG SKOLE JUNI TRE MÅL  FOLKESKOLEN SKAL UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, DE KAN  FOLKESKOLEN SKAL MINDSKE.
Velkommen til Vestervangsskolen
Velkommen til orientering om folkeskolereformen 10.juni 2014 på Arden Skole Program: 1. Information om den nye folkeskolereform 2. Hvordan gennemfører.
Skolebestyrelsens arbejde Præsentation til forældremøde.
Allerslev Skole, SFO: Valhal, Bifrost og Lageret Allerslev skolebestyrelses Møde med BU Ved formand Michael Brixtofte.
Vi skal lære af fremtiden mens den opstår
Præsentationens transcript:

Skemamøde 2014 den på Katrinebjergskolen

Aftenens indhold Velkomst Katrinebjergskolens værdier Ny Folkeskolelov Renoveringsplan (også personalearbejdspladser og RULL) Ringetider Eksempler på skemaer Spørgsmål

Værdier Katrinebjergskolen har et værdisæt med tre grundbegreber: Læring, engagement og gennemskuelighed (LEG). Børn og Unges fælles værdier: troværdighed, respekt og engagement (TRE) Vision og særligt fokus Innovation og helhed i samarbejde på nye måder. Via eksperimenterende samarbejdsformer skal der afprøve prototyper og vise nye veje. Sammen skaber vi talent Værdier Katrinebjergskolen har et værdisæt med tre grundbegreber: Læring, engagement og gennemskuelighed (LEG). Børn og Unges fælles værdier: troværdighed, respekt og engagement (TRE) Vision og særligt fokus Innovation og helhed i samarbejde på nye måder. Via eksperimenterende samarbejdsformer skal der afprøve prototyper og vise nye veje. Sammen skaber vi talent

Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i forhold til faglige resultater Tilliden til og trivslen i folkeskolen skal styrkes bl.a. gennem respekt for professionel viden og praksis Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i forhold til faglige resultater Tilliden til og trivslen i folkeskolen skal styrkes bl.a. gennem respekt for professionel viden og praksis

En længere og varieret skoledag med mere og bedre undervisning og læring Et kompetenceløft af lærere, pædagoger og skoleledere Få klare mål og regelforenklinger En længere og varieret skoledag med mere og bedre undervisning og læring Et kompetenceløft af lærere, pædagoger og skoleledere Få klare mål og regelforenklinger Indskolingen30 timer Mellemtrin33 timer Udskoling35 timer

Mindst 80 % af eleverne skal være gode til at læse og regne i de nationale test Andelen af de allerdygtigste elever i dansk og matematik skal stige år for år Andelen af elever med dårlige resultater i de nationale test for læsning og matematik skal reduceres år for år Elevernes trivsel skal øges Mindst 80 % af eleverne skal være gode til at læse og regne i de nationale test Andelen af de allerdygtigste elever i dansk og matematik skal stige år for år Andelen af elever med dårlige resultater i de nationale test for læsning og matematik skal reduceres år for år Elevernes trivsel skal øges

Konkrete tiltag Meget ligner sig selv, det er ikke i skemaerne I skal finde forandringerne Vi følger ministeriets timetildelingsforslag Samarbejde i distriktet – institutioner (bibliotek og filmklub) Samarbejde med musikskolen Samarbejde med Kaløvig bådelaug, Aarhus cykelring, Abildgården Klubben ind på skolen Skole/hjemsamtaler hver måned Personalet i klasserne fra 7.50 Tysk/fransk fra 5. årgang Samme antal lejrskoler Dansk/matematiklærere i børnehaveklassen Flere pædagoger i undervisningen Parallellagte timer Konfirmationsforberedelse - begge distriktsklasser torsdag klokken 14 Understøttende undervisning tilgår primært dansk/matematik ( årgang) Læsebånd Grab and go - eftermiddagstilbud Tilbygning – ja Trådløst netværk er opgraderet Plan for renovering af klasserne/toiletter/billedkunst og gangareal Plan for udeområderne Meget ligner sig selv, det er ikke i skemaerne I skal finde forandringerne Vi følger ministeriets timetildelingsforslag Samarbejde i distriktet – institutioner (bibliotek og filmklub) Samarbejde med musikskolen Samarbejde med Kaløvig bådelaug, Aarhus cykelring, Abildgården Klubben ind på skolen Skole/hjemsamtaler hver måned Personalet i klasserne fra 7.50 Tysk/fransk fra 5. årgang Samme antal lejrskoler Dansk/matematiklærere i børnehaveklassen Flere pædagoger i undervisningen Parallellagte timer Konfirmationsforberedelse - begge distriktsklasser torsdag klokken 14 Understøttende undervisning tilgår primært dansk/matematik ( årgang) Læsebånd Grab and go - eftermiddagstilbud Tilbygning – ja Trådløst netværk er opgraderet Plan for renovering af klasserne/toiletter/billedkunst og gangareal Plan for udeområderne

AARHUS : Et stort flertal i byrådet bestående af alle partier undtagen Liberal Alliance og Enhedslisten besluttede onsdag aften af sætte anlægsarbejder for 210 mio. kr. i gang på de lokale folkeskoler og daginstitutioner.... Maria Sloth (EL) ville ikke støtte, fordi der er tale om fælleslokaler til skole og fritid. »Vi ser en række problemer ved at blande skolen sammen med fritidspædagogikken, hvor børnene skal være i de samme lokaler.« Lars Boje Mathiesen (LA) mente at man ikke skulle investere i SFO'ernes lokaler før man ved om de overhovedet overlever skolereformen og de længere skoledage. Rådmand Bünyamin Simsek (V) fastslog, at man ikke kan bremse mere på SFO-onmrådet, for der er et kæmpe efterslæb. swi/ bags. Århus Stiftstidende, torsdag 26. juni 2014, sektion 1, side 12, 128 ord, Id: e47698ea

(Grab and go)

Lidt om skemaerne Lektiehjælp – tilmelding (første gang – 5. ugers periode med mulighed for afbud) (Tilmeldingsperioder ud i uge 32) Valgfag – (tilmelding kommer i uge 32, 6-7 valgfag. Bl.a. brobygningsvalgfag) Understøttende undervisning Bevægelse i fagene Madkundskab fra 2014/15 Håndværk og design fra 2015/16 Nye mål for alle fag

Kommende forældremøder Senest i uge 36