Guldkorn til vækst PR som vækstmiddel.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Nyheder på diis.dk DIIS ∙ DANSK INSTITUT FOR INTERNATIONALE STUDIER.
Advertisements

Journalistiske virkemidler
Hvornår bider medierne på? Få dine budskaber igennem.
Kommunikation af resultater
1 Pressen og skolelærerne Mediekursus 21. juni 2010.
”Markedsføring og pressetræning”
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Presse- og kommunikationskursus
Goddag, det er TV-Avisen Almene Boligdage, lørdag den 3. september 2011 Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger.
Læringsmål Kendskab til:
Kursusgang 6: Nyheder og pressen
”Den personlige hjemmeside som fænomen” Oplæg til ”Medier og kommunikation” Flemming Skall 5. September 2005.
Sprog/billeder på Internettet
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Udvikling af fagenes didaktik Flakkebjerg,
Lektion 2: Nyheder - journalistens DNA PR-kursus efteråret 2006 Paul R. Metelmann.
AOH.DK Herning Gymnasium i Europa.
Etiske & metodiske problemer i online research - kort diskussionsoplæg.
KØN OG MEDIER MEDIEVERDENENS BEHANDLING AF KVINDER OG MÆND OG LIGESTILLINGSSPØRGSMÅL V/KONCERNCHEF OG ANSV. CHEFREDAKTØR LISBETH KNUDSEN.
Boligsocial årskonference 2012 Bag om nyhederne, 1. oktober 2012 Troels Mylenberg Ansv. chefred. Fyns Amts Avis.
AARHUS UNIVERSITET 19. JUNI 2013 ANALYTICS 19. JUNI 2013 HVORDAN FÅR DU NOGET UD AF GOOGLE ANALYTICS.
Lektion 1: Strategisk kommunikation og Public Relations
Presse- og kommunikationskursus Herning, den 25. oktober 2013.
Reklamemidler og -medier
Tema- og netværksmøde i Socialøkonomisk Netværk: "Kommunikation – markedsføring og pressehåndtering" 23.4 kl
Kommunikation Intern kommunikation
Today everybody’s the media Agenda: Mig, mig og mig De unge og den verden, der omgiver dem Medier og kommunikation Push og pull Projekter og receptioner.
Guldkorn til vækst!. Skab vækst og værdi i din virksomhed Onsdag den 17. november, 2010 kl
Nyhedsartikel dansk.
Bliv en del af det grønne marked Vejledning til offentlige grønne indkøb.
H:\ public_html \ gwd \ oevelse_x \
Præsentation af presseteamet Lille og effektivt team Joachim, Nanna og Louise (løntilskud). Efter sommer en praktikant fra Journalisthøjskolen. Timing.
SAGPROSA Begrebet sagprosa kan vi definere som tekster, der vedrører forhold i den faktiske virkelighed, således at forstå, at der i sagprosateksten beskrives.
Fortæl den gode historie Jakob Christiansen 25.maj 2013.
Reklame & Markedsføring
Start med instruktionen på den lille skærm Præsentation Klik her med musen for at vise præsentationen.
Strategisk kommunikation og muséer
Dig Tante Oda fra Brovst Gitteweb-server ( ssh-server (ssh.itu.dk/import/stud/www/gwd/E2005/oevelse_x/4/brugernavn) Internettet.
Verdens værste bødler Sagprosa.
Krisekommunikation når mediestormen raser. Titel HINDBÆR.
Nyheds-mediernes historie
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret I mediernes spotlys Landbruget i de regionale medier …og i de landsdækkende Man ku’ jo opføre sig ordentligt PRESSEMØDE.
Overordnet mål POSITIV OMTALE ? ”Skal ikke ses om en erstatning til print coverage – men som et supplement” V. Nikolaj Skarbye.
Eye track analyser (5) NB: Da der forekommer voldsomme mængder megabyte i billederne til forelæsningen, er her kun de slides, som indeholder tekst; 11.
Sproglig teori og metode (II) Fællesfag: BA i 2 fremmedsprog BA i 1 fremmedsprog, IT og kommunikation.
FISA – BATIBOUW Mia, Michelle, Pernille & Sofie CASE.
DANSK Intro Dagens program.
Virksomhedskontakter, fag og studieretninger - Nogle overvejelser og eksempler.
Få det bedste ud af pressen - op til og under de Paralympiske Lege - Lær at lokke medierne - Lær at give det lækre budskab.
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
Mediesystemet Bo Fibiger og Jørgen Bang Dept. of Information and Media Science Aarhus University.
AGENDA  Appetizer – PR og image  Kort præsentation af Lange PR  Hvorfor PR?  PR-myter  Worst cases  Case Autodesk ______________________________________________________________________.
Forbruger-Kontakt Medieklip på historien ’Danskere læser reklameraviser som aldrig før’
Gode råd når du er på - op til og under PL. Agenda Pressearbejde op til PL: - Hvordan udnytter vi sammen vinduet op til PL? Pressearbejde under PL: -
Nyhedskriterier. Journalistiske dyder Forklar hvad der menes med disse journalistiske dyder – skriv stikord og giv eksempler mundtligt:  Sandhed  Objektivitet.
Hvem er vi André Bentsen Redaktør, 11 år på Lokal Nyt Christian Valsted Journalist, 8 år på Lokal Nyt.
Pressestrategi Lav en kort og kontant strategi for jeres pressearbejde: Hvad vil I kommunikere (skolens hovedfortælling / mission) Brug strategien som.
Dagens program 1. DHIF’s pressestrategi 2. Hvilke regler skal du kende? 3. Gode råd når du er på - Pressearbejde op til PL: Hvordan udnytter vi i fællesskab.
Din kreative online praksis! – del 2
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Markedsføring og reklame
Påklædning kommende bestyrelsesmedlemmer Generel del
Hvad er nyhedskriterier?
Når PR giver gevinst på bundlinjen
Pressekursus Silkeborg den 11. oktober 2017.
Hvordan kommer vi ind ad døren?
Hvordan kommer vi ind ad døren?
Positive sider som far 1:____________________________ 2:____________________________ 3:____________________________ 4:____________________________ 5:____________________________.
Find den rigtige journalist
Barberians Copenhagen hvorfor Kina?
Præsentationens transcript:

Guldkorn til vækst PR som vækstmiddel

Martin

PR SOM VÆKSTMIDDEL Introduktion Kort om Conexia PR PR som vækstmiddel? Spørgsmål ______________________________________________________________________

2. KORT OM CONEXIA PR Bureau dedikeret til PR Strategi og rådgivning PR og ekstern kommunikation Online PR Krisekommunikation International PR ______________________________________________________________________

2. KORT OM CONEXIA PR ______________________________________________________________________

3. PR SOM VÆKSTMIDDEL PR - Public relations is about reputation... – the result of what you do, what you say and what others say about you! ______________________________________________________________________

3. PR SOM VÆKSTMIDDEL ______________________________________________________________________

3. PR SOM VÆKSTMIDDEL STRATEGI/VÆRDISÆTNINGER/BUDSKABER DEN GODE HISTORIE A-V-I-S-K PR-VÆRKTØJER JOURNALIST/REDAKTION/MÅLMEDIE

3. PR SOM VÆKSTMIDDEL STRATEGI/VÆRDISÆTNINGER/BUDSKABER DEN GODE HISTORIE A-V-I-S-K PR-VÆRKTØJER JOURNALIST/REDAKTION/MÅLMEDIE

3. PR SOM VÆKSTMIDDEL STRATEGI/VÆRDISÆTNINGER/BUDSKABER DEN GODE HISTORIE A-V-I-S-K PR-VÆRKTØJER JOURNALIST/REDAKTION/MÅLMEDIE

3. PR SOM VÆKSTMIDDEL STRATEGI/VÆRDISÆTNINGER/BUDSKABER DEN GODE HISTORIE A-V-I-S-K PR-VÆRKTØJER JOURNALIST/REDAKTION/MÅLMEDIE

3. PR SOM VÆKSTMIDDEL PR er først og fremmest udbredelse af gode historier. Alle virksomheder har gode historier. Eksempler på kategorier af gode historier: Kategori Eksempel 1 Virksomheden Succeshistorier, fx nye ordrer, ny udvikling, nye produkter mv. 2 Nøgletal Regnskab, positiv udvikling i antal medarbejdere mv. 3 Statistik Statistik – kommenter på egne tal eller branchetal 4 Profilpersoner Historier om succesfulde profilpersoner 5 Innovation Historier om succesfuld udvikling af dit produkt

3. PR SOM VÆKSTMIDDEL STRATEGI/VÆRDISÆTNINGER/BUDSKABER DEN GODE HISTORIE A-V-I-S-K PR-VÆRKTØJER JOURNALIST/REDAKTION/MÅLMEDIE

3. PR SOM VÆKSTMIDDEL Aktualitet: Historien skal være interessant og så ny som muligt. Væsentlighed: Historien skal være vigtig og relevant for modtagerne. Identifikation: Der skal være mulighed for, at læseren kan identificere sig med de personer, der fremtræder i artiklen. Sensation: Historien skal indeholde noget overraskende for læseren. Stil derfor spørgsmålet: Overrasker nyheden? Konflikt: Interessemodsætninger. Det vil sige, at artiklen helst skal indeholde flere synspunkter Aktualitet Væsent-lighed Identifi-kation Sensation Konflikt

3. PR SOM VÆKSTMIDDEL STRATEGI/VÆRDISÆTNINGER/BUDSKABER DEN GODE HISTORIE A-V-I-S-K PR-VÆRKTØJER JOURNALIST/REDAKTION/MÅLMEDIE

3. PR SOM VÆKSTMIDDEL PR-værktøjer Pressemeddelelser Artikler (færdigskrevne målrettet bestemte medier) Videointerviews (til web og til at understøtte pressehistorier) Portrætter (både af virksomheder og nøglepersoner) Kronikker Interview Presseevents, herunder pressemøder og presseture Statistiske undersøgelser og rapporter

3. PR SOM VÆKSTMIDDEL STRATEGI/VÆRDISÆTNINGER/BUDSKABER DEN GODE HISTORIE A-V-I-S-K PR-VÆRKTØJER JOURNALIST/REDAKTION/MÅLMEDIE

3. PR SOM VÆKSTMIDDEL Regionale medier Nationale dagblade Online PR Fagblade, magasiner mm. TV/Radio Sociale Medier Online PR

4. SPØRGSMÅL… Esben Lind Simonsen Conexia PR Gravensgade 10 DK-9000 Aalborg E: esben@conexiapr.dk T: +45 2514 5816 W: www.conexiapr.dk