Guldkorn til vækst PR som vækstmiddel
Martin
PR SOM VÆKSTMIDDEL Introduktion Kort om Conexia PR PR som vækstmiddel? Spørgsmål ______________________________________________________________________
2. KORT OM CONEXIA PR Bureau dedikeret til PR Strategi og rådgivning PR og ekstern kommunikation Online PR Krisekommunikation International PR ______________________________________________________________________
2. KORT OM CONEXIA PR ______________________________________________________________________
3. PR SOM VÆKSTMIDDEL PR - Public relations is about reputation... – the result of what you do, what you say and what others say about you! ______________________________________________________________________
3. PR SOM VÆKSTMIDDEL ______________________________________________________________________
3. PR SOM VÆKSTMIDDEL STRATEGI/VÆRDISÆTNINGER/BUDSKABER DEN GODE HISTORIE A-V-I-S-K PR-VÆRKTØJER JOURNALIST/REDAKTION/MÅLMEDIE
3. PR SOM VÆKSTMIDDEL STRATEGI/VÆRDISÆTNINGER/BUDSKABER DEN GODE HISTORIE A-V-I-S-K PR-VÆRKTØJER JOURNALIST/REDAKTION/MÅLMEDIE
3. PR SOM VÆKSTMIDDEL STRATEGI/VÆRDISÆTNINGER/BUDSKABER DEN GODE HISTORIE A-V-I-S-K PR-VÆRKTØJER JOURNALIST/REDAKTION/MÅLMEDIE
3. PR SOM VÆKSTMIDDEL STRATEGI/VÆRDISÆTNINGER/BUDSKABER DEN GODE HISTORIE A-V-I-S-K PR-VÆRKTØJER JOURNALIST/REDAKTION/MÅLMEDIE
3. PR SOM VÆKSTMIDDEL PR er først og fremmest udbredelse af gode historier. Alle virksomheder har gode historier. Eksempler på kategorier af gode historier: Kategori Eksempel 1 Virksomheden Succeshistorier, fx nye ordrer, ny udvikling, nye produkter mv. 2 Nøgletal Regnskab, positiv udvikling i antal medarbejdere mv. 3 Statistik Statistik – kommenter på egne tal eller branchetal 4 Profilpersoner Historier om succesfulde profilpersoner 5 Innovation Historier om succesfuld udvikling af dit produkt
3. PR SOM VÆKSTMIDDEL STRATEGI/VÆRDISÆTNINGER/BUDSKABER DEN GODE HISTORIE A-V-I-S-K PR-VÆRKTØJER JOURNALIST/REDAKTION/MÅLMEDIE
3. PR SOM VÆKSTMIDDEL Aktualitet: Historien skal være interessant og så ny som muligt. Væsentlighed: Historien skal være vigtig og relevant for modtagerne. Identifikation: Der skal være mulighed for, at læseren kan identificere sig med de personer, der fremtræder i artiklen. Sensation: Historien skal indeholde noget overraskende for læseren. Stil derfor spørgsmålet: Overrasker nyheden? Konflikt: Interessemodsætninger. Det vil sige, at artiklen helst skal indeholde flere synspunkter Aktualitet Væsent-lighed Identifi-kation Sensation Konflikt
3. PR SOM VÆKSTMIDDEL STRATEGI/VÆRDISÆTNINGER/BUDSKABER DEN GODE HISTORIE A-V-I-S-K PR-VÆRKTØJER JOURNALIST/REDAKTION/MÅLMEDIE
3. PR SOM VÆKSTMIDDEL PR-værktøjer Pressemeddelelser Artikler (færdigskrevne målrettet bestemte medier) Videointerviews (til web og til at understøtte pressehistorier) Portrætter (både af virksomheder og nøglepersoner) Kronikker Interview Presseevents, herunder pressemøder og presseture Statistiske undersøgelser og rapporter
3. PR SOM VÆKSTMIDDEL STRATEGI/VÆRDISÆTNINGER/BUDSKABER DEN GODE HISTORIE A-V-I-S-K PR-VÆRKTØJER JOURNALIST/REDAKTION/MÅLMEDIE
3. PR SOM VÆKSTMIDDEL Regionale medier Nationale dagblade Online PR Fagblade, magasiner mm. TV/Radio Sociale Medier Online PR
4. SPØRGSMÅL… Esben Lind Simonsen Conexia PR Gravensgade 10 DK-9000 Aalborg E: esben@conexiapr.dk T: +45 2514 5816 W: www.conexiapr.dk