Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afChristine Lauritzen Redigeret for ca. et år siden
1
Goddag, det er TV-Avisen Almene Boligdage, lørdag den 3. september 2011 Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
2
Vollsmose Gellerup Tingbjerg Mjølnerparken Rosenhøj Vapnagård Askerød Tåstrupgård Egedalsvænge Vejleåparken Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger 6.411 3.627 3.151 2.015 1.230 888 736 672 267 215 Så meget har udvalgte boligområder været omtalt i det seneste år:
3
Medierne er vores spejlbillede Aviserne skriver præcis det, vi gerne vil læse. Hver lille historie er i medierne fordi, der er en efterspørgsel. Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
4
Det vil vi læse, se og høre Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
5
Det vil vi læse, se og høre • Vedkommenhed Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
6
Det vil vi læse, se og høre • Vedkommenhed • Identifikation Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
7
Det vil vi læse, se og høre • Vedkommenhed • Identifikation • Undtagelse Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
8
Det vil vi læse, se og høre • Vedkommenhed • Identifikation • Undtagelse • Aktualitet Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
9
Det vil vi læse, se og høre • Vedkommenhed • Identifikation • Undtagelse • Aktualitet • Følelser Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
10
Konkurrencen skaber medierne Udbuddet af medier er enormt. Det gør konkurrencen mellem medierne benhård. Rammer de ikke det forbrugerne gerne vil have. Så dør de. I 1930’erne var der 150 dagblade i Danmark. I dag er tallet under 40. Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
11
Når en ”sag” dukker op, afhænger jeres chancer for et positivt resultat af to forhold: Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
12
Når en ”sag” dukker op, afhænger jeres chancer for et positivt resultat af to forhold: • jeres forhold til pressen Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
13
Når en ”sag” dukker op, afhænger jeres chancer for et positivt resultat af to forhold: • jeres forhold til pressen • jeres håndtering af situationen Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
14
I det daglige arbejde… Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
15
1. Dyrk jeres relation til pressen Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
16
1. Dyrk jeres relation til pressen • se dem som professionelle partnere Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
17
1. Dyrk jeres relation til pressen • se dem som professionelle partnere • orienter dem om såvel gode som mindre gode sager Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
18
1. Dyrk jeres relation til pressen • se dem som professionelle partnere • orienter dem om såvel gode som mindre gode sager • inviter dem indenfor, når muligheden byder sig Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
19
1. Dyrk jeres relation til pressen • se dem som professionelle partnere • orienter dem om såvel gode som mindre gode sager • inviter dem indenfor, når muligheden byder sig • vær åben – ikke slesk Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
20
Når lokummet brænder … Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
21
2. Handl hurtigt Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
22
2. Handl hurtigt • det går sjældent over Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
23
2. Handl hurtigt • det går sjældent over • pressen venter ikke Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
24
2. Handl hurtigt • det går sjældent over • pressen venter ikke • hvis muligt: tag initiativet! Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
25
2. Handl hurtigt • det går sjældent over • pressen venter ikke • hvis muligt: tag initiativet! • tænk før I taler Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
26
2. Handl hurtigt • det går sjældent over • pressen venter ikke • hvis muligt: tag initiativet! • tænk før I taler • timingen er vigtigste faktor Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
27
3. Sæt holdet Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
28
3. Sæt holdet • saml straks alle relevante personer (hvem kan træffe beslutninger, og hvem har viden?) Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
29
3. Sæt holdet • saml straks alle relevante personer (hvem kan træffe beslutninger, og hvem har viden?) • del jeres viden og få styr på sagen Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
30
3. Sæt holdet • saml straks alle relevante personer (hvem kan træffe beslutninger, og hvem har viden?) • del jeres viden og få styr på sagen • hvem udtaler sig? Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
31
3. Sæt holdet • saml straks alle relevante personer (hvem kan træffe beslutninger, og hvem har viden?) • del jeres viden og få styr på sagen • hvem udtaler sig? • afvente - eller selv tage kontakt? Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
32
4. Saml viden – få styr på fakta Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
33
4. Saml viden – få styr på fakta • hvem har været involveret? Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
34
4. Saml viden – få styr på fakta • hvem har været involveret? • hvad ligger der af skriftlig dokumentation? Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
35
4. Saml viden – få styr på fakta • hvem har været involveret? • hvad ligger der af skriftlig dokumentation? • hvad er kronologien? Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
36
4. Saml viden – få styr på fakta • hvem har været involveret? • hvad ligger der af skriftlig dokumentation? • hvad er kronologien? • hvad er den aktuelle status på sagen? Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
37
5. Beslut hvad jeres budskab er Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
38
5. Beslut hvad jeres budskab er • hold jer til sandheden Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
39
5. Beslut hvad jeres budskab er • hold jer til sandheden • vær så åbne som muligt Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
40
5. Beslut hvad jeres budskab er • hold jer til sandheden • vær så åbne som muligt • prioriter jeres budskaber (hvad er det vigtigste?) Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
41
5. Beslut hvad jeres budskab er • hold jer til sandheden • vær så åbne som muligt • prioriter jeres budskaber (hvad er det vigtigste?) • afprøv jeres budskaber (holder de – og hvad er de mest indlysende mod-spørgsmål?) Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
42
5. Beslut hvad jeres budskab er • hold jer til sandheden • vær så åbne som muligt • prioriter jeres budskaber (hvad er det vigtigste?) • afprøv jeres budskaber (holder de – og hvad er de mest indlysende mod-spørgsmål?) • lav ”kontrakt” med journalisterne Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.