Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

AARHUS UNIVERSITET 19. JUNI 2013 ANALYTICS 19. JUNI 2013 HVORDAN FÅR DU NOGET UD AF GOOGLE ANALYTICS.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "AARHUS UNIVERSITET 19. JUNI 2013 ANALYTICS 19. JUNI 2013 HVORDAN FÅR DU NOGET UD AF GOOGLE ANALYTICS."— Præsentationens transcript:

1 AARHUS UNIVERSITET 19. JUNI 2013 ANALYTICS 19. JUNI 2013 HVORDAN FÅR DU NOGET UD AF GOOGLE ANALYTICS

2 AARHUS UNIVERSITET ANALYTICS 19. JUNI 2013 BLIV OPRETTET › Din lokale AU-KOM TYPO3 supporter kan lukke dig ind i Google Analytics. › Du kan også få tilsendt månedlige rapporter fra den sektion du er interesseret i. › Udarbejdelsen af analyser på baggrund af tallene er bestemt ikke en standardydelse. › Så hvordan får du noget ud af værktøjet? 2

3 AARHUS UNIVERSITET ANALYTICS 19. JUNI 2013 STATISTIK ER ÈN SIDE AF HISTORIEN › Pageviews, visitors, referrers, browser versions, keywords, sources, search terms, visitor flow etc. › Hvad betyder alle termerne? › Online guides Online guides › Hvordan ved jeg så om det er ‘gode’ tal? 3

4 AARHUS UNIVERSITET ANALYTICS 19. JUNI 2013 DU SKAL SPØRGE DIG SELV OM: › Hvorfor har jeg en hjemmeside? › Hvilke målsætninger understøtter den? › Har jeg mulighed for / mandat til at lave de fornødne ændringer? › Hvad er et succesfuldt besøg på min hjemmeside? 4

5 AARHUS UNIVERSITET ANALYTICS 19. JUNI 2013 KONKRETISER DIT BEHOV › Vil det have en effekt at jeg sletter det her link? › Vil mine nyheder blive læst mindre hvis jeg laver om på forsiden? › Hvad vil jeg gerne have at de besøgende skal gøre på den her side? › Og hvordan vil jeg måle på om det rent faktisk sker? › Statistikken fortæller dig ikke hvad du skal gøre. Men om dine ændringer har en effekt. 5

6 AARHUS UNIVERSITET ANALYTICS 19. JUNI 2013 LEKTIEN 1. Din analyse er kun noget værd, hvis du laver ændringer på baggrund af den. 2. Derefter måler du på adfærdsændringen og holder den op i mod din overordnede målsætning. 6

7 AARHUS UNIVERSITET ANALYTICS 19. JUNI 2013 5 HURTIGE › Analytics kan ikke måle fil downloads. › ”Do not track” er en stigende trend. › En besøgende er kun en cookie. › En kort besøgstid er som regel godt! › Søgeordsanalyse giver et direkte indblik brugernes forventninger. 7

8 AARHUS UNIVERSITET ANALYTICS 19. JUNI 2013 LINK TIL AT KOMME I GANG › http://medarbejdere.au.dk/administration/kommuni kation/web/google-analytics-webstatistik/ http://medarbejdere.au.dk/administration/kommuni kation/web/google-analytics-webstatistik/ 8


Download ppt "AARHUS UNIVERSITET 19. JUNI 2013 ANALYTICS 19. JUNI 2013 HVORDAN FÅR DU NOGET UD AF GOOGLE ANALYTICS."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google