Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT3 01.11.12.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Advertisements

Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Større Skriftlig Opgave
Kandidatuddannelsen i Sygepleje
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
SRP på Faaborg Gymnasium 2013
Det Internationale Område Studieområde 3/
Censorformandskabets møde 25. oktober 2012
Almen studieforberedelse
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
AT-EKSAMENSOPGAVEN 2013 februar 2013 / MG & RO. Tidsplan UgeMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 5AT-opgaven udleveres IntrolektionVejledning om valg af emne.
Studieretningsprojektet (SRP)
Det Internationale Område
Velkommen til Bacheloropgaven! Dagens korte program: 1.Valg af linjefag og linjefagsvejleder 2.Opgavens rammer og prøveform 3.Temaer v. plenumkonferencer.
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
Drejebogen til eksamen på idræt B
Eksamen i KS -praktiske og gode råd samt eksempler på eksamensbilag
BA-projekt 2014 Krav før I går i gang Tidsfrister Eksamensbestemmelser
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Synopsis VIP3/2012.
Insidere og outsidere – den danske models rækkevidde Eksamensform og tips til eksamen og opgaver Steen E. Navrbjerg Dias 1.
Store IT- Innovationer TØ Uge 6 Josephine Thomsen 2. oktober 2013.
Temadage i kulturområdet Studieområdet del 1: 3 områder: Det samfundsøkonomisk/samfundsfaglige - område Det erhvervsøkonomiske område Sprog- og kulturområdet.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Studieretningsprojektet (SRP)
Praksisopgave 1 Intro til praksisopgave 1 2. Dag 1.
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
Generel introduktion til EC
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Praktikvejleder træf Tirsdag den 28/
Tidsplan for eksamen 40s umd
Dagens program Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse:
Formalia ved opgaveskrivning
Eksamen.
Fordybelse og formidling. Udvælge, inddrage og anvende. Overskue, bearbejde, disponere, sammenfatte og formidle.
Synopsis VIP13 HH3.
DUN-konferencen 2008, Hanne Nexø Jensen, IFS, 20. juni 2008 Dias 1 BA-projekt intro, 26. nov v/ HNJInstitut for StatskundskabInstitut for Statskundskab.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Kulturstudier S1+LT Introduktion. Præsentation og forventningsafstemning Hvem er vi? Hvad skal vi?
Det Internationale Område
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Det Internationale Område DIO  En samling materialer – udarbejdet individuelt eller i gruppe -, der dokumenterer din læreproces, din faglige udvikling,
Obligatorisk selvvalgt opgave
Almen Studieforberedelse Orientering tirsdag den 29. januar 2013.
2. sem. Valgkursus Formidling af faglig viden – om at forstå og formidle faglige tekster v./ Bo Gerner Nielsen & Martin Thellefsen.
Specialisering 271 UMD.
EKSAMEN OG PRØVER.
- Formål - Emne & produktkrav - Tidspunkt - Aflevering - Sygdom & snyd - Pjecen.
KNÆK KODEN Opgave 1. Erhvervsøkonomiske område opgave 1 Med udgangspunkt i en af dig valgt virksomhed skal du udarbejde en økonomisk analyse af den valgte.
Bachelorprojekt Forår og efterår2016 International virksomhedskommunikation Professionsbachelor i engelsk og it-baseret markedskommunikation.
Mette Vedelsby & Leif Vejbæk Haslevseminarium 2008 Hvad er et matematikprojekt i.flg. studieordningen I studieordningen for matematik på Haslev Seminarium.
INFORMATIONSMØDE OM 4. SEMESTER PÅ SIV Forår
Først: Uddannelsesspecifikt fag Senere: Grundforløbsprøve Kontor, Handel eller Detail.
Almen sTudieforberedelse 2017
”Global sundhed, civilsamfundsstøtte og bæredygtig udvikling”
Skriveperiode (synopsis)
”Global sundhed, civilsamfundsstøtte og bæredygtig udvikling”
SSO - Større skriftlig opgave
Naturfag.
SSO - Større skriftlig opgave
Hvordan laver man gode aftaler omkring skriftelige opgaver og logbog?
Studieretningsprojektet
Infomøde om synteseopgaven
Informationsmøde om erhvervsområde og erhvervsområdeprojekt i tekniske eux-forløb Bjørn René Hansen, Erik Engel og Rasmus Schou Christensen Styrelsen.
Bachelorprojekt Forår og efterår2016
Sso på Fredericia gymnasium 2018/19
Større Skriftlig Opgave
Større Skriftlig Opgave
Præsentationens transcript:

Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT

Dagsorden – Intro til kursus. – Gennemgang af studieordning og formalia (eksamen) – Forventninger og krav. – Om problemformulering og disposition. – Pitch med feedback.

Kurset Opgaveforberedende forløb i kultur- og branchestudier skal understøtte afslutningen af faget mht. emnevalg, problemformulering, disposition, fremstilling etc. Foregår som: -Klasseundervisning (fredag kl , uge ) -Individuel vejledning (parallelt med undervisning og efterfølgende).

Eksamen Studieordningen: ”I løbet af 5. semester udarbejder den studerende en selvvalgt, skriftlig opgave med udgangspunkt i kulturelle eller kommercielle fænomener i musiklivet. Opgaven kan enten tage afsæt i den studerendes egen professionelle praksis eller i en case af mere generel karakter.” Opgave afleveres 8. januar. Mundtlig eksamen 15. januar. Hhv. Torben Eik og Mikkel Vad eksaminerer og er censor.

Hvad lægger vi vægt på i bedømmelsen? -Evnen til at udvælge og formulere en relevant problemstilling. -Analyse af og refleksion over denne problemstilling ift. bredere samfundsmæssige forhold og musik- og kulturliv generelt, og/eller ift. egen kunstneriske praksis. -Evnen til at forholde sig kritisk til forskellige aspekter af denne problemstilling, således at flere sider af sagen belyses. -Evnen til at præsentere og formidle dette i et godt, klart og tydeligt sprog.