PROGRAM Kort præsentation af Tangkær Årsag til ønske om projektet

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Fordybelsesdag med fokus på konflikter
Advertisements

Finsenscentret den 25. marts 2014
Værktøjer/tips og tricks - til implementering af ændringer i egen organisation Hvorfor benchmarking/evaluering Er der nogen, der ved, hvorfor vi laver.
Anne K. Lützhøft Projektkoordinator i Thisted Kommune Fysioterapeut på Trænings- og Rehabiliteringsafdelingen.
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Lederudvikling.
Projekt 5 i 12 Laboratorium 9: 26. februar 2013 ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag” ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag”
Introduktion til Sprogpakken
Arbejds- og Udviklingsgruppe Udviklingsseminar 1
Humanistisk fagsprog Humanistiske fag – dansk, engelsk, tysk, historie mfl. Udgangspunk i ”tekster” Forståelse og fortolkning er overordnet karakteristisk.
Jørn Nielsen klinisk psykolog ph.d.
Sundhed på arbejdspladsen
27. november 2003Konference for kulturforvaltere Kulturpolitiske strategier Rationel styringstænkning Netværksstyring Kompetencer på tværs.
Inklusion i Børneinstitution Højme
Socialpædagogisk læringsspil Udviklingsseminar I Christian Engel Brund Jeppe Sønderby Christensen
Velkommen til kursus 3: Få dit projekt i mål!. 2 Program Dag •Plenum:Godmorgen og velkommen •Plenum:Udfordringer fra praksis med at få projektet.
Det bevidste Menneske! Bevidst Lederskab Velkommen til:
Helhed og sammenhæng i arbejdet med børn og unge Fra ord til handling
at arbejde med ledernes psykiske arbejdsmiljø?
Den professionelles 3 handlingsdomæner Humberto Maturana
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
At udforske sin egen praksis
Hans Jørgen Limborg & Hans Hvenegaard
Velkommen til SKJOLDHØJ FORSAMLINGSHUS. Historien om Mahmoud Hvordan var det engang……
Læremiddelkultur I Folkeskolen
. Præsentation af Handicapområdets udviklingsproces.
Humanistisk fagsprog og læringsstile Dagens program
Dansk Magisterforenings mentorordning
Hvad er en god evaluering?
UDVIKLINGSFORLØB FOR LEDERE Kriminalforsorgen Midt- og Nordjylland Modul 1 Ved brug af materialet og yderligere information kontakt: Jens Linder, Chefkonsulent,
Videoanalyse efter VIKOM´s principper:
Akademiuddannelse i Ledelse Februar 2010
’Jeg sætter ord på og udvikler mig’
Lederseminar 2014 Varde Kommune
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Pædagogik & kompetenceudvikling i SPIDO-forløbene Knud Erik Jensen, konsulent og underviser på SPIDO
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Konsultative praksisformer i PPR
Ledelse på vej Gentofte Kommunes uddannelse af ledelsestalenter Personalepolitisk Messe Bella Center, 12. januar 2010.
Inklusion og inkluderende processer
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
SAMlær Hvad gjorde vi og hvad lærte vi?. Konstruktionen - samlet.
Om at spørge.
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Fælles fagligt fundament ”nye briller i det pædagogiske arbejde
Kompetenceudvikling og Teamsamarbejde Projekt ”Fælles Værdier – Fælles Fodslaw” - når vejen dertil er gennem vores pædagogiske praksis.
Vision og mål for Aalborg Kommunes skoler
Spørgeskema som evalueringsværktøj for ledelsen Nordvestskolen Tommy Sørensen©
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING At evaluere læring.
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
Kerneopgaven i forandring XX arbejdspladse – den xx.xx.201x.
GOD HÅNDTERING AF SYGEFRAVÆR OG FASTHOLDELSE Program * Kulturens betydning for sygefravær og forebyggelse * Praktisk etik som kulturredskab * Kort over.
Helsingør Kommune Standardskabelon Center for Politik og Organisation, Strategi, HR og Kommunikation Værdi- og målsætningsproces Espergærde Skole Oplæg.
Muligheder og perspektiver1 Indledning. Muligheder og perspektiver2 Processen – formål # 1 Den forestående 2-årige proces har som mål: 1. At brancheskolerne.
Regionshospitalet Randers/Grenaa Det er ok at være syg – og ok at ledelsen forholder sig til det Oplæg ved personalechef Mette H. Dehlendorff, november.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Den røde tråd i ledelse Kirsten Agerskov Niels Jørgen Rønje
Uddannelse i sygefraværshåndtering
Faglig Udvikling i Praksis Teknologi
Velkommen til temadagen om Trivselshjulet og SDQ
SUF - gevinstrealisering
Kompetenceudvikling – fokus på forberedelse og effekt
Værdi- og målsætningsproces Espergærde Skole
SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling
25. december 2018 Nationale retningslinjer til forebyggelse af voldsomme episoder på botilbud samt på bosteder for hjemløse ”Først og fremmest handler.
En stærk pædagogprofession i bevægelse BUPL’s nye professionsstrategi
RELATIONS KOMPETENCE SOM LEDELSESGREB I BØRNEFORTÆLLINGEN
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Præsentationens transcript:

PROGRAM Kort præsentation af Tangkær Årsag til ønske om projektet Præsentation af projektet Eksempler på praksisøvelser Hvordan måles succesen Hvad er årsagen til at projektet lykkes

MEDARBEJDERE LEDERTEAM 01.01.09-01.06.09 01.0.09-01.12.09 01.12.09-01.05.10 Medarbejder og medarbejder Fokus på det vi gør – fordi vi gør det godt Observationerrefleksioner over egen praksis prøvehandlinger Kommunikationstræning Medarbejder og bruger Medarbejder og leder Med udgangspunkt i det lærte fra rød, rettes fokus i indholdet af læringsrunderne mere og mere mod beboernes hverdag. nyorientering Samarbejde på tværs Ny handleplanspraksis Læringspointer fra rød og gul fase inddrages i den daglige praksis. MEDARBEJDERE Implementering Forankring Lederteamet klædes på til facilitator-rollen Teambuilding i lederteam Indhold i læringsgrupper afprøves på egen hånd - ”tage egen medicin” Lederteamet udfordres Leder overtager facilitator- rollen. Bytter rolle med konsulenterne. Konsulenter deltager delvis og giver feedback Fortsat læring i lederlæringsgrupper Lederteamet mestrer ledelse i processer Læringspointer fra rød og gul fase inddrages i den daglige praksis. LEDERTEAM

”Grisen” Lille barn Slagter Muslim Landmand

Maturanas domæneteori Produktionsdomæne Hvem Hvad Hvor Årsag/virkning Maturanas domæneteori Æstetikkensdomæne Refleksionsdomæne Undersøge Perspektiver Mange måder/sandheder Mangfoldigheder Meninger/historier Værdier Handlinger Etik og moral

Iagttagelse Oplevelse Tolkning Praksisøvelse Iagttagelse Oplevelse Tolkning

Hvordan måles succesen i projektet? Antropologundersøgelser på tilsvarende bosted. Sygefravær og fraværets årsag. Statistikker på overgreb beboer/personale og beboer/beboer. APV ved projektet start og slut.

Tangkær www.tangkaer.rm.dk