Ejes af 23 større nordiske forsikrings-selskaber

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dr. Wenceslaus Kilama, Chairman, Malaria Foundation International
Advertisements

Inddrag nu Kick-off møde
Katastrofen – årsager og konsekvenser
Hvad er korruption? En kort introduktion
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
NOST Rigspolitiet, National Operations- og Beredskabscenter /LT.
Dansk Skovforenings foretræde for Folketingets Miljø- og Planlægningsudvalg 25. november 2009.
Styringsnetværk som middel til at skabe lokal og kommunal udvikling
Network Marketing En 2 til 5-års Plan Fremtidens Virksomhed
Vejen til TYRKIET Energi sektoren.
ScanSleep Privat søvnmedicinsk klinik Stiftet i 2001 af Jan Ovesen og Søren Berg Plan/vision 2011: Nordens førende søvnmedicinske klinik Diagnostik og.
AMICA - skaber et godt psykisk arbejdsmiljø bedre service og produktivitet 5. november 2008.
Vindmølle logistik – Forsikring Baranchemøde, den 24. Marts 2014.
Inddrag nu kredsformandsmøde den 8 marts 2011
Hvorfor involvere forskere i forretningsudvikling? Alexandra Instituttet A/S.
Hvad kan København som hovedstad?
Udvikling I landet bag motorvejen
Welcometo.dk Guldborgsund.
de sundhedsøkonomiske perspektiver
Terminal A - A no. 1 Ny lavpristerminal i Københavns Lufthavn, Kastrup
Lederforum Dagsorden: Velkommen og generel orientering Aftaler 2008
Dansk Selskab for Medicinsk Prioritering, 6-7 maj 2009 Privathospitalerne i fremtidens sygehusvæsen ved Nis Alstrup, formand for Brancheforeningen for.
Konsulent Heidi Buur Holbeck Afd. for Plan & Miljø.
Grunddataprogrammet.
Globaliseringsnetværket 13. marts 2008 Eksport Kredit Fonden.
-The Food and Agriculture Organization of the United Nations (FN’s fødevare – og landbrugsorganisation)
Intro september 2008 Vind eller forsvind - den nye globale virkelighed - introduktion John Klindt, adm. dir. Micotron A/S 1.
Infrastruktur som en vækstdriver for Danmark Københavns Lufthavne 9. marts 2011 Kan transportinfrastruktur skabe vækst? Niels Buus Kristensen 1.
Katastrofen – årsager og konsekvenser
Helle Ulrichsen Screening i et organisatorisk perspektiv Hvad er konsekvenserne af indførelse af screeningsprogrammer?
Kriminalforsorgen Elevdag 7. maj
Udvikling i landet bag motorvejen Workshop 3: Vilkårene for erhvervsudvikling i udkantsområderne Direktør Lars Enevold Pedersen.
Forretningsmodel.
Teknologi og samfund Den teknologiske udvikling 1 Samfundsudviklingen
BARRIERE FOR KOMMUNAL INNOVATION - og offentlig-privat innovations-samarbejde Jon Sundbo Professor Center for servicestudier, Roskilde universitetscenter.
Mandag 3. marts januar Borgmester Jannich Petersen, V Udbud og partnerskaber i Gribskov Kommune.
CARSTEN GREVE INTERNATIONAL CENTER FOR BUSINESS AND POLITICS COPENHAGEN BUSINESS SCHOOL Partneskaber mellem offentlige og private aktører.
Brugerne i centrum for træfsikre løsninger
IT- og Telestyrelsen Evaluering og Information på nettet.
Patientrettighedsdirektivet – baggrund, forhandlingsforløb, resultat og udfordringer Oplæg ved Asger Andreasen, Danske Regioner Konference.
Introduktion af Danmarks største jobmarked på Godkendt rådgiver for Selskabet.
Karen Marie Dalgaard & Jeanette Bech Kræftstyregruppen DASYS temamøde 13. november 2008 Historisk rids Kommissorium for Den Nationale Kræftstyregruppe.
▪ Dansk kvalitetsmodel på det sociale område Forberedende møder august 2008.
Turisme i Region Midtjylland. Potentialer Turismen kan give regional identitet og dermed sammenhæng, bosætning osv. Fælles problemstillinger i regionen.
DLF–TRIFOLIUM Græsfrøkonferencen 2008 Søren Halbye; Salgs- og marketingdirektør.
En ny strategi for transportforskning Workshop - Trafikdage i Aalborg 28. august 2006.
Befordring af småbørn og skoleelever. Mødets indhold Velkomst Om formalia Gennemgang af kontrakten Erfaringer og samarbejde Dialog med forældre. Erfaringer.
Stedet som indgang til digital forvaltning
1 Kulturseminar 2009 Det internationale kultursamarbejde.
STABILITET I EN FORANDERLIG VERDEN Hvordan skal itSMF udvikle sig fremadrettet Michael Imhoff Nielsen
Ny driftsstrategi for offentlige veje og parker i Københavns Kommune
Flere vækstiværksættere i Danmark Oplæg på rådgiverkonference den 20. november 2008 V/ Lars Nørby Johansen Formand for Danmarks Vækstråd.
KVIK Kvalitet og evaluering Centre selvevaulerer Dec. inst. i gang Centre forbedrer Øget fokus på resultater og dokumentation Centre selvevaulerer.
Implementering og brug af BPM i Lån & Spar Bank 24. september 2013, Get F'IT - Processer og IT Ved IT-Direktør Casper Gjerris.
Lauritz B. Holm-Nielsen, Rektor Oplæg for statslige topledere 2006 A A R H U S U N I V E R S I T E T Internationalisering af uddannelser.
Informationssamfundet Dansk Statistisk Forening 30. maj 2005.
1. December 2006KNV-fællesseminar. 1. December 2006KNV-fællesseminar Planlovsystemet 2007 Landsplanlægning Regionale udviklingsplaner Kommuneplaner Vækstfora:
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.
1 Baggrundsinformationer ”Politiets kontakt med lokalsamfundet skal styrkes via lokalpolitiet på de enkelte politistationer, ved etablering af kredsråd.
Oplæg til LO Torsdag den 30. august 2007 Bedre vejledning og rådgivning.
Samfundsmæssige betydning af klimaændringer indenfor landbruget Brian H. Jacobsen, FOI, KU (KVL)
A A R H U S U N I V E R S I T E T Universitets-Samvirket d. 23. maj 2007 Rektor Lauritz B. Holm-Nielsen Aarhus Universitet Et universitet i forandring.
Lauritz B. Holm-Nielsen, rektor Lederudvikling, 2. oktober2006 AARHUS UNIVERSITET Lederudvikling forventninger til ledelsen i universitetets strategiske.
DMU den 2. januar 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Aarhus Universitet 2007.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Aktuarens rolle Januar 2009, Malene Stadil. 2 Regler FIL § 108 bekendtgørelse nr. 60 af 8. februar 2008 om ansvarshavende aktuar vejledning nr
Flakkebjerg 2 marts 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Aarhus Universitet 2007.
Konference ”Tosprogethed” vejen til at lære det polske sprog den 27. september 2014 Tosprogede elever i Greve Kommune Vinie Hansen Pædagogisk konsulent.
Præsentationens transcript:

Ejes af 23 større nordiske forsikrings-selskaber SOS International – Skandinaviens ældste alarmcentral 650 ansatte 450 000+ sager årligt Op til 48% i Cost Management besparelser Omsætning 2,1 mia. DKK Grundlagt 1961 Skadeomkostninger 1,6 mio. DKK Key facts Ejes af 23 større nordiske forsikrings-selskaber 38 sprog Mere end 20 service- kontorer worldwide

Globalisering Den globale arbejdsfordeling Kommunikations- og informationsstrømme Produkter, konkurrence, kapitalens frie bevægelighed Rejser, rejselyst og risiko

Rejseintensitet Generel positiv økonomisk udvikling over de seneste 30 år Mere tid Øget mobilitet, teknologisk udvikling, nære og fjerne destinationer til attraktive priser Øget professionalisme i rejseindustrien Verden som arbejdsplads City breaks, wellness, behandlingsrejser osv.

Risikolandskabet Terror Klimaændringer -> Vejret, dyr, natur, planter Naturkatastrofer -> Tsunami, jordskælv, orkaner m.v. Epidemi/Pandemi -> SARS, HIV/AIDS, malaria TB, fugle- og svineinfluenza osv. EMF (Electro Magnetic Fields) -> Mobiltelefoner o.a. Andet?

Terror 2001 - USA, WTC 9/11 2005 - England, London 2006 - 69 hændelser; bl.a. Egypten, Mumbai, Thailand 2007 - 115 hændelser, bl.a. Irak, Tyrkiet, Rusland 2008 - 277 hændelser, bl.a. Egypten 2009 - 291 hændelser bl.a. Egypten, Filippinerne, Irak, Rusland 2010 - 103 hændelser bl.a. Rusland, Burma, Pakistan 2011 - Sverige, Stockholm

Naturkatastrofer m.m. 2004 – Tsunami Sydøstasien 2010 – Jordskælv Haiti 2010 – Jordskælv, Chile og askesky i Europa 2011 – Jordskælv New Zealand 2011 – Tsunami Japan m.v. Krig og urolige områder, eksempler Afghanistan, Sudan, Somalia, Pakistan, Egypten, Tunesien, Libyen m.fl. ”Politisk ukorrekte” destinationer, eksempler Cypern (den tyrkiske del), Burma, Nordkorea

Interessenter og samarbejde Det offentlige, ministerier, departementer, styrelser og direktorater og offentlige virksomheder, herunder eksempelvis forsvaret, flåden, politiet, retssystemet, regioner og sygehuse. Rejsebranchen, herunder interesseorganisationer som eksempelvis Dansk Rejsebureauforening (DRF) og Foreningen af Rejsearrangører i Danmark (RID) Forsikringsbranchen, herunder Forsikring & Pension (F&P) Alarmcentralerne Flyselskaber og lufthavne … med flere ! Det store spørgsmål: Hvordan og hvor godt arbejder vi sammen?

Eksempel på samarbejde Den Internationale Operative Stab (IOS): Etableret efter tsunamien 2004 med første officielle møde ved bombesprængningerne i London 2005 Deltagere: Forskellige ministerier (fx Udenrigs- Stats- og Forsvarsministeriet) samt ad hoc alarmcentraler, F&P/Forsikrings-branchen, lufthavnene, SAS m.fl. Aktiviteter: Email-gruppe etableret. Regelmæssig mødefrekvens. Kontaktnet- og fletværk. Udveksling af information.

IOS … Konklusion på IOS isoleret (set med SOS øjne); forbedret samarbejde på alle områder, eksempelvis omkring pirateri, terror og naturkatastrofer. Konkrete eksempler på samarbejdet: Jordskælvet i Chile 2010 med samkøring af navnelister mm. Uroligheder i Nordafrika (Egypten, Tunesien, Libyen) kontaktflader, risiko, evakuering, navnelister m.m. Og måske frem for alt vises evne, vilje og lyst til at samarbejde

Katastrofer er akutte… og god håndtering kræver forberedelse og viden Alarm-centralens eget set up 24/7-bemanding Sprogkompetencer (mindst 25) Speciallæger (kirurgi, ortopædi, intensiv, neonatalogi, psykiatri etc.) Akut forhøjelse og skalering af beredskab Erfaring Samspil ml. alarmcentraler Erfaring med overdragelse af sager Retningslinjer for kommandoveje og orienteringsniveau Ansvars- og opgavefordeling Samarbejde med danske myndigheder Retningslinjer Daglig erfaring med ambassader og konsulater Forventnings-afstemning Alarm-centralens internationale netværk World wide repræsentation Sikre af kvalitet Sikre akut leverance Retningslinjer for samarbejdet Sikre rette pris

... så, er vi forberedt og har vi husket alt ? Det daglige beredskab Har vi de nødvendige ressourcer på alarmcentralerne? Kan vi skalere? Har vi et stærkt netværk til hospitaler og flyselskaber? Gunstige prisaftaler? FØR katastrofen Tydelig og optimal opgavefordeling? Hvem har ansvar for hvad og gør vi hver især det vi er bedst til? Har vi modet til at udfordre værdikæden og f.eks. outsource? UNDER katastrofen EFTER katastrofen Before we start – who is going to pay for this? Blev beredskabs- niveauerne aktiveret hurtigt og effektivt? Er der en plan, kendte alle til den og blev den fulgt? Hvad med evaluering og læring ? Udnytter vi de samlede ressourcer (offentlige som private) optimalt ? Er koordineringen optimal? Er kommunikationen og informationen optimal? Kommunikation til borgerne