Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afCaspar Henriksen Redigeret for ca. et år siden
1
AMICA - skaber et godt psykisk arbejdsmiljø bedre service og produktivitet 5. november 2008
2
Kort om Nykredit Etableret i 1851 Under navnet Nykredit siden 1985 4.500 medarbejdere Tre brands: Nykredit, Totalkredit og Forstædernes Bank Største realkreditudbyder i Danmark – markedsandel på 40% Koncernens samlede udlån (bank og realkredit) udgør 26% af samlede udlån i Danmark Egenkapital 54 mia Resultat 2007 4,4 mia En af Danmarks førende finanskoncerner Realkredit Bank Forsikring Pension Ejendomsmæglere
3
•Ønske om løbende at tage temperaturen på det psykiske arbejdsmiljø i Nykredit •Understøtte visionen om Nykredit som den finansielle medarbejders foretrukne arbejdsplads •Ønske om at benchmarke Nykredit op mod samfundet og på sigt sektoren •Overenskomstparterne (FA og Finansforbundet) har øget fokus på arbejdsmiljøområdet – generel samfundstendens •Lovmæssigt krav at inddrage en afdækning af psykisk arbejdsmiljø i arbejdspladsvurderingen – forebyggende indsats •Efterleve vores kerneværdier: Indsigt - Vi kendes på vores professionelle tilgang Indlevelse - Vi er ordentlige og ansvarlige Indsats - Vi skaber værdier for kunderne, investorerne og Nykredit Hvorfor arbejde med psykisk arbejdsmiljø
4
Koncernens resultat
5
Opsamling enhederne /stabe uge 1-9 2008 Opsamling enhederne /stabe uge 1-9 2008 Fortolkningsmøde uge 40-52 2007 Fortolkningsmøde uge 40-52 2007 Undersøgelse uge 37-39 2007 Undersøgelse uge 37-39 2007 Opsamling på koncernen uge 9 – 13 2008 Opsamling på koncernen uge 9 – 13 2008 Koncern Handlingsplan 31.03.2008 Koncern Handlingsplan 31.03.2008 Lederuddannelse uge 41-43 2007 Lederuddannelse uge 41-43 2007 Handlingsplan afdelinger 31.12.2007 Handlingsplan afdelinger 31.12.2007 Handlingsplan Stabe/Enheder 28.02 2008 Handlingsplan Stabe/Enheder 28.02 2008 Resultaterne offentliggøres 24.10.2007 Resultaterne offentliggøres 24.10.2007 Am - organisationen følger op på handlingsplaner på deres årlige besøgsrunder Am - organisationen følger op på handlingsplaner på deres årlige besøgsrunder 2008 Procesplan
6
Fraværsdage/år Mænd Kvinder Antal = 3517 lønmodtagere Tilfredshed med arbejdet Tilfredshed med arbejdet og fravær Kortlægningen af danske lønmodtageres psykiske arbejdsmiljø 2005
7
Fraværsdage/år Mænd Kvinder Antal = 3517 lønmodtagere Forudsige- lighed (relevante informa- tioner) Kortlægningen af danske lønmodtageres psykiske arbejdsmiljø 2005
8
0,65 Socialt fællesskab Teambuildin g Social støtte fra overord- nede Støtte og hjælp 0,80 Belønning (anerken- delse ) Anerkendels e, respekt 0,79 Mening Sammenhæn g, formål 0,49 Ledelseskvalite t Forudsige- lighed Relevante informatione r 0,71 Indhold i god ledelse
9
Sammenhængen mellem ledelseskvalitet og tilfredshed i arbejdet i Nykredits afdelinger
10
Social støtte fra overordnede Sammenhængen mellem forudsigelighed og ledelseskvalitet i Nykredits afdelinger
11
Resultat fra 48 centre salgsresultat (Gennemsnitlig placering) Ledelses- kvalitet (points) (4)(24)(14)(6) Antal centre God ledelse og salgsresultat i Nykredit
12
Call-center projekt Mål •Bedre produktivitet/indtjening •Mere tilfredse kunder •Mere tilfredse medarbejdere
13
Forretningsmæssige resultater Kundetilgængelighed +15% Gennemført salg +12% ’03: 70% < 30 sek. ’05: 80% < 25 sek. Salgsleads til resten af organisationen +40% Kundetilfredshed +7%
17
•Fokus og vilje fra Ledelsen •Bestem målet •Få styr på organisationen •Varm organisationen op •Sørg for uddannelse •Sørg for at der er hjælp til lederne •Handlingsplaner i ses i sammenhæng med drift •Følg op på arbejdet – handlingsplaner •Kommunikation •Understøt processen Hvad skal der til for at det lykkes
Lignende præsentationer
© 2023 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.