SALGSDAG 08 8.FEBRUAR 2008.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Læselyst Et læsetiltag på mellemtrinnet på Randersgades Skole, hvor eleverne læser 20 min. hver dag over en periode på to måneder. Randersgades Skole Randersgade.
Advertisements

Barrierer for solidaritet i velfærdssamfundet
Målgruppen, Konceptet og Kommunikationsplatformen af:
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Virtuel medarbejder eller konsulent
At bruge disse to ord rigtigt
Set i forældreperspektiv
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Scenografi og iscenesættelse Elektronisk Billedarbejde
? At sige NEJ Vrede uden autopilot Integritet & Samarbejde
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
Det svære liv i en sportstaske
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Fra en børneforkæmpers perspektiv. Børns sorg er et voksent ansvar OmSorg.
Mentaltræning Målsætning
Vi gennemførte en række interview ifm
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
Børn og sorg - og sprældøde døde
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Sprog/billeder på Internettet
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Fremtidens markedsføringsplatform
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Sine Vestergaard Johnsby
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Hverdagens Helte i Danfoss Floor Heating
Kommunikation / it.
Mindre grimt, tak.
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
Talentinternat modul 3..
Arlette Bentzen Rør dig! Sune Smith-Nielsen Dyrk talenterne med glæde.
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
mine observationer Filmanalyse af OK Gloser til filmen
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
En ganske from historie….
Kommunikationsplatform for SAS Danmark
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Hvordan passer jeg på mig selv ?
Projektlederens rolle(r)
SEO PÅ AU.
Session 16: Hvad forstår vi ved sundhed Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Procesværktøjer.
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
Vejlederens kommunikation
Unge og Kirke Hvordan virker vi sammen. Smittende tro… ”2010 har været et helt fantastisk år for mig. Jeg vil huske det igennem hele mit liv for at være.
DIT LIV Tænd for lyden og læn dig tilbage -.
Snak med din sidemand om dette et par min.
Reklame & Markedsføring
Business to Business På den JYSKe måde…...
Mennesker Værdier Resultater Sådan ønsker jeg at være i dialog med mine rådgivere Erik Ravn Schmidt.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Tommy Engedal Kronborg
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
SUCCES MED SALG 1.
Best practice i sociale medier
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.
Styrk foreningen Ledelse og udvikling – opgrader foreningen.
10 grunde til hvorfor en digital strategi er altafgørende
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Præsentationens transcript:

SALGSDAG 08 8.FEBRUAR 2008

Velkommen Dennis Pedersen, Direktør Wasabi Søren Steffensen, Direktør SATS Morten Kirckhoff, Kreativ direktør Advance

Agenda Velkommen Sådan kom SATS selv i form Sælger I online Sådan blev SATS klar til online salg Spørgsmål?

To budskaber i skal ta med hjem Før du er i stand til at sælge – skal du vide hvilke triggere og barrierer der er samt hvilket budskab/tilbud du skal gå til markedet med Sådan kan du skabe online salg

Om bureauet

ET STÆRKT SAMARBEJDE Spidskompetencer Fælles værdisæt Digital strategi On-line kommunikation Integrerede kampagner Fælles værdisæt Vi tror på tæt kunde involvering i hele processen Vi tror på gensidig udfordring og ærlig snak Vi tror kommunikation kun kan bringe kunden en del af vejen Iderigdom baseret på indsigt i målgruppen er kerneydelsen Kommunikation i produktet International kommunikation Menneskelig indsigt og adfærd

Trafik, websites, kampagner, strategi KOMPETENCER STRATEGI KOMMUNIKATION Research, positioning , Brand, kommunikation Integrerede kommunikations koncepter – implementeret på tværs af medier og markeder SALG Salgsbudskaber ONLINE Trafik, websites, kampagner, strategi

BUREAUKUNDER

INTEGRERET KOMMUNIKATION REKLAME BUREAU REKLAME BUREAU REKLAME BUREAU ON-LINE BUREAU KUNDE KUNDE KUNDE ON-LINE BUREAU ON-LINE BUREAU a. b. c. To bureauer med hver sin agenda. Kun en meget stærk kunde kan integrere Ideer fødes off-line og kan ofte ikke fungerer on-line En indgang en bundlinie betyder bedre koordination og problemafhængig medievalg

Forretningsmodel, understøtter position/brand, interessentgrupper’ ONLINE PRODUKTER DIGITAL STRATEGI: Forretningsmodel, understøtter position/brand, interessentgrupper’ SEO/SEM: Google Adwords programmer og optimering til Søgemaskiner BASIS TRAFIK KAMPAGNE ON-LINE: Bannerkampagner, E-mailmarketing (lister), Seeding af film, Microsites, Sponsorater, Promotions, Events WEBSITE AFFILIATE MARKETING: Annonceringsprogramme via Tradedoubler etc OFF-LINE: Promotions, TV, Annoncer, Events, etc GENBRUG TRAFIKUDVEKSLING: Links mellem egne og samarbejdspartneres websites PRODUKTER OG PAPERLINIE: Promote adressen alle steder, hvor det er relevant PERMISSION MARKETING: Nyhedsbreve, newsalert og Podcast. DIFFUSION MARKETING:Tip en ven, ringetoner etc FLERE INDGANGE: RSS-feeds, WAP

Forretningsmodel, understøtter position/brand, interessentgrupper’ ONLINE PRODUKTER DIGITAL STRATEGI: Forretningsmodel, understøtter position/brand, interessentgrupper’ SEO/SEM: Google Adwords programmer og optimering til Søgemaskiner BASIS TRAFIK KAMPAGNE ON-LINE: Bannerkampagner, E-mailmarketing (lister), Seeding af film, Microsites, Sponsorater, Promotions, Events WEBSITE AFFILIATE MARKETING: Annonceringsprogramme via Tradedoubler etc OFF-LINE: Promotions, TV, Annoncer, Events, etc GENBRUG TRAFIKUDVEKSLING: Links mellem egne og samarbejdspartneres websites PRODUKTER OG PAPERLINIE: Promote adressen alle steder, hvor det er relevant PERMISSION MARKETING: Nyhedsbreve, newsalert og Podcast. DIFFUSION MARKETING:Tip en ven, ringetoner etc FLERE INDGANGE: RSS-feeds, WAP

Forretningsmodel, understøtter position/brand, interessentgrupper’ ONLINE PRODUKTER DIGITAL STRATEGI: Forretningsmodel, understøtter position/brand, interessentgrupper’ SEO/SEM: Google Adwords programmer og optimering til Søgemaskiner BASIS TRAFIK KAMPAGNE ON-LINE: Bannerkampagner, E-mailmarketing (lister), Seeding af film, Microsites, Sponsorater, Promotions, Events WEBSITE AFFILIATE MARKETING: Annonceringsprogramme via Tradedoubler etc OFF-LINE: Promotions, TV, Annoncer, Events, etc GENBRUG TRAFIKUDVEKSLING: Links mellem egne og samarbejdspartneres websites PRODUKTER OG PAPERLINIE: Promote adressen alle steder, hvor det er relevant PERMISSION MARKETING: Nyhedsbreve, newsalert og Podcast. DIFFUSION MARKETING:Tip en ven, ringetoner etc FLERE INDGANGE: RSS-feeds, WAP

Forretningsmodel, understøtter position/brand, interessentgrupper’ ONLINE PRODUKTER DIGITAL STRATEGI: Forretningsmodel, understøtter position/brand, interessentgrupper’ SEO/SEM: Google Adwords programmer og optimering til Søgemaskiner BASIS TRAFIK KAMPAGNE ON-LINE: Bannerkampagner, E-mailmarketing (lister), Seeding af film, Microsites, Sponsorater, Promotions, Events WEBSITE AFFILIATE MARKETING: Annonceringsprogramme via Tradedoubler etc OFF-LINE: Promotions, TV, Annoncer, Events, etc GENBRUG TRAFIKUDVEKSLING: Links mellem egne og samarbejdspartneres websites PRODUKTER OG PAPERLINIE: Promote adressen alle steder, hvor det er relevant PERMISSION MARKETING: Nyhedsbreve, newsalert og Podcast. DIFFUSION MARKETING:Tip en ven, ringetoner etc FLERE INDGANGE: RSS-feeds, WAP

Håndtering af Henvendelser Trafikanalyse/Optimering BUILDING WEBSITES STRATEGI PRODUKTION TEST LANCERING DRIFT OPLÆG Analyse Målsætninger Målgrupper Kravspec. Stil og tone Trafik plan Brugerscenarier Sitemap Koncept Design Prototype On-line kamp. Html/flash Tekster Funktionaliteter Brugertest Teknisk test Optimering og rettelser SEO/SEM Banner Viral Permission Opdatering Håndtering af Henvendelser Trafikanalyse/Optimering

SATS positionering

SATS SATS er nordens største fitness-kæde Flest centre Flest produkter Markedsledende i flere markeder I DK er SATS gået fra en førerposition til en “struggling” 2’er Lidt uklart image Kampagneaktiviteter som ikke bygger brandet

Opgaven SATS ønsker en klar positionering, som troværdigt bygger på det gode i den nuværende leverance Mere slagkraftig og differentierende kommunikation Som samtidig understøtter salget

Road map - overblik og tidsestimat Fase 1 Analyse og positionering Fase 2 Kreativt koncept Fase 3 Implementering Strategisk afstemmelses- møde Kreativ briefing Udvikling og pro- duktion af kam- pagnematerialer Research Validering af hypoteser omkring brugerne Positionerings-retninger Udvikling af kreativt koncept Positionerings workshop Godkendelse og tilretninger Godkendelse af endelig positionering 2 uger 2-3 uger 8 uger

Medlemmer

Alsidig og rummelig S.A.T.S’ absolute styrke er i denne forbindelse det inkluderende fællesskab, der muliggør at medlemmerne kan slappe af, og være sig selv ”I SATS der meget mere almindelige mennesker, man behøver ikke det sidste nye tøj” ”I SATS kan man slappe af og være sig selv” ”Det er ikke venner jeg ser udover centeret, men det er super hyggeligt når man er der” ”Det er rart at blive genkendt og kunne nikke til folk derovre” ”Man kommer til at savne det hvis man er væk længe... skiftede tilbage fordi jeg bare ville se folk igen”

Det sociale fællesskab Fællesskabet opleves at være inkluderende og ligger i forlængelse af den værdi medlemmerne tilskriver S.A.T.S’ alsidighed ”Det er ikke venner jeg ser udover centeret, men det er super hyggeligt når man er der” ”Det er rart at blive genkendt og kunne nikke til folk derovre” ”Man kommer til at savne det hvis man er væk længe... skiftede tilbage fordi jeg bare ville se folk igen” ”Når man er i SATS er man ligesom en fælles gruppe, der motiverer hinanden”

Tilbuddet Prisen er ikke det væsentligste for etablerede medlemmer. Man er villig til at betale for ydelsen, og værdien af medlemskabet Der efterspørges dog større gennemsigtighed og transparens i prispolitikken. Det er derimod afgørende at det opleves at der leveres kvalitet for pengene

Den unikke leverance Medlemmerne er bevidste om at S.A.T.S underperformer på vedligehold og standarden af centrene - den faktuelle kvalitet - men er fortsat meget loyale Til gengæld oplever de at S.A.T.S leverer en unik værdi på to andre, og mere implicitte parametre - den emotionelle kvalitet: Alsidig og rummelig Fællesskab

Ikke medlemmer

Ikke medlemmer At starte med at træne forudsætter for de flestes vedkommende at en tærskel og en række umiddelbare barrierer overvindes: ”Min veninde var bange for at møde sin eks-kæreste, hun spurgte hele tiden hvordan hun så ud. Det kan jo ikke nytte noget at tænke sådan i et fitnesscenter - for man bliver jo vildt klam” ”Det er rart hvis der er alle aldersgrupper...det lægger lidt en dæmper på det hele...så de rigtigt fitte fyre ikke får lov til at tage over... det er vigtigt man bare kan få lov til at være der” ”

Positionen

Positioneringen af fitnessbrands i DK Positioneringen handler om hvilken specifik idé, der opstår i forbrugerens hoved om et mærke. Det er relevant da det ofte er en række ord, tanker og holdninger der karakteriserer et brand - især i forhold til konkurrenterne En tydelig position opleves som sandfærdig, nem at forstå, differentierende og mere attraktiv end konkurrenternes. Og i et marked, hvor det på overfladen ser ud som om at alle udbyderne af fitness/velvære kan det samme, og det er de samme ”virkemidler” der aktiveres, er det nødvendigt at se på hvilke faktorer der eller skaber en position...

De primære aktører

Fitness barrierer Fitness for alvor Tab 5 kilo Sofa fitness kropslig fokusering - fitness som livsstil Tab 5 kilo fordomme om fitness - utryghed - fitness i en helhed Sofa fitness har ikke lyst/tid - er langt fra fitness

Kommunikationen i markedet

S.A.T.S og Fitness.dk Fitness.dk’s kommunikation og tone-stil passer langt bedre til den opfattelse, der eksisterer om S.A.T.S brandet: S.A.T.S Fitness.dk

Det menneskelige center Et menneskeligt center betyder at jeg kan føle mig veltilpas og afslappet, selvom jeg skal præstere. Derfor kan jeg alene fokusere og koncentrere mig om træningen Hos SATS møder vi dig med en menneskelig attitude - vi er der for at hjælpe dig Deri ligger også en forpligtigelse Stemningen er uhøjtidelig, og dog alligevel kompetent.

Vores løfte “Hvis jeg vælger at træne hos SATS, frem for hos Fitness dk, så får jeg både glæde af træningen, og oplever træningsglæde, fordi jeg hos SATS bliver mødt med en menneskelig attitude, og kan slappe af og være helt mig selv.”

SATS’ positionering i markedet liv Munter Dristig Legesyg Glad Kreativ Energisk Venlig Varm Afslappet Hyggelig Overlegen egoisme fællesskab Velkendt Autoritær Omsorgsfuld Beroligende Prestigefyldt Unik Pålidelig Intelligent Trygt Ligetil Sofistikeret Struktureret Pragmatisk funktion

Kommer der aldrig andet en kedelige tekst slides….?

Fedmerabat Teaserkampagnen lancerer SATS nye fedmerabat allerede i julen, hvor der er fuld gang i julefrokosterne og fed julemad. Vi gør det modsatte af alle andre. Vi fortæller folk, at de ikke behøver at have dårlig samvittighed.

Fedmerabat Teaser-event I metroen.

Fedmerabat Vi gør op med det traditionelle fitness-univers, hvor man hylder den slanke og lækre krop. Kampagnen åbner op for at også almindelige mennesker altid er velkomne - uanset livsstil og udseende.

SATS ONLINE Se online elementer her: www.wasabi.dk/fedmerabat

Så meget om positionen og kampagnen ?

NÅ nu er det tid for at I kommer på banen…….

Hvordan ser det ud for jer? Hvor mange af jer har en unik position sammenlignet med konkurrenterne? Hvor mange af jer arbejder med at profilere jeres virksomhed? Hvor mange af jer har et website? Hvor mange af jer sælger online? Hvor mange vil gerne sælge online?

En lille øvelse Du møder tilfældigt en potentiel kunde til en reception på vejen op i elevatoren. Han overvejer hvordan han finder en ny leverandør – hvad siger du til ham for at overbevise ham om at han skal vælge din virksomhed/dine produkter ? Du har 20 sekunder……

Sådan blev SATS klar til online salg

Formål Skabe online salgskanal (flere medlemmer) Større trafik: Sikre permanent tilstedeværelse online, for potentielle medlemmer der søger, læser eller udviser interesse for træning Større konvertering af besøgende: Effektivisere salgsproces – omsætte flere besøg til flere medlemmer Skab kontakt/dialog til besøgende på sats.com Brande SATS

24 / 7 “SALGSMASKINE”

SALGSPROCES

SALGSPROCES

SALGSPROCES

SALGSPROCES

SALGSPROCES WASABI Målet er at opbygge markeder Produkt-, salgs- og serviceforbedringer er motoren i brandudviklingen Kernekompetencerne er: Salg, marketing, online og kommunikation Online er tænkt ind fra starten

BASISTRAFIK WEBSITE KAMPAGNER

EVENT

EKS.: KAMPAGNESIDE

BLIV MEDLEM

BASISTRAFIK WEBSITE KAMPAGNER

GOOGLE / SØGEORDSOPTIMERING

EKS.: SØGEORDSOPTIMERING

BLIV MEDLEM

BASISTRAFIK WEBSITE KAMPAGNER

BANNER

KAMPAGNESIDE

24 / 7 “SALGSMASKINE”

Tak for i dag….. ?