Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet."— Præsentationens transcript:

1 MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet

2 MCB opstartskursus Arbejdsform Oplæg Forum Workshop KPI

3 Model

4 Agenda Strategi Webstatistik Masterpiece (løbende) Tekster
Merchandising Billeder Etc.

5 Agenda Marketing SEO: søgeord (find dem), ranktjek, hvad gør man PPC
Nyhedsbreve Sociale medier Andet (blogs, pr, banner, affiliate) Løbende optimering Konverteringsoptimering Usability

6 Grundlaget for al arbejde
Strategi Grundlaget for al arbejde MCB Workshop 2011

7 Læg en strategi Hvad er formål med jeres site?
Tiltrække besøgende til websitet / Facebook siden Er I de bedste, billigste, bedste kundeservice Har I en løsning på et problem? Hvorfor har I lavet sitet? Omtale Omsætning Online brochure Hvorfor skal jeg “handle” med jer? Hvad er jeres holdning til Pris, sortiment, oplevelser,

8 Læg en strategi Det handler ikke om teknik!
Lav en målsætning for alle “produktområder” Ned på pladser, varegrupper, linjer, etc. Indsatsområder Hvem er primær & sekundær målgruppe? Kunder, elever, abonnenter, campister etc. Beslutningstagere, forældre, etc. Hvilke kanaler bruger målgrupperne? Hvordan bruger jeg dem Kompetencer Intern vs. ekstern Er jeres site trimmet 100% til ovenstående??? Udfør – mål – opfølg Hvad er godt / skidt i dag på sitet? Det handler ikke om teknik! UD AF MASTERPIECE – IND PÅ JERES SITE

9 Vær jeres egne kunder På med kundebrillerne, og ind på sitet!
Få hjælp fra kunder, venner, familie Indsatsområder Hvor får du bedst ROI Trafik x konvertering x gennemsnitlig ordre = omsætning Nyhedsbreve Site optimering Marketing kanaler Lavest hængende frugter Ej FB hvis 100 fans, etc.

10 Forstå din trafik - optimer!
Google Analytics Forstå din trafik - optimer! MCB Workshop 2011

11 Målsætning Forstå Google Analytics Opsætte mål
Lær mere om jeres besøgende Opfølgning Overvågning Tracking på kampagner/indsatsområder

12 Hvad er det? Webstatistik Information om: Trafik Besøgende
Hvorfra, søgeord, etc. Besøgende Demografi, loyalitet, etc. Brug af website Sider, stier, dårlige sider, etc. Meget mere!

13 Rapportering KPI / nøgletal Opsæt rapporter Besøgende P/I
Afvisningsprocent Søgeord Kilder Opsæt rapporter

14 Opsætte mål Tilmeld nyhedsbrev Kontakt formular Send til en ven
Bestil materiale Download information Etc.

15 Månedsrapport Få tilsendt månedsrapport med nøgletal
Opdater med med SERP Hvordan ligger du på søgeord Marketing kanaler Indsats Resultat Omkostninger

16 Google Analytics Er sat op u/b Få lavet en analyse efter x måneder
Rapport med indsatsområder Hvad er godt? Hvad bør forbedres? Hvilke tal skal der fokus på?

17 Daglige / ugentlige rutiner
Tjeklister Forside banner ok? Varegrupper tekster opdaterede Nyhedsbreve klar til udsendelse Overholder vi kundeservice mål Marketing plan? = tingene bliver gjort!

18 Daglige / ugentlige rutiner
Tjeklister KPI tal Se sitet med brugers øjne Nemt at finde en varegruppe Nemt at komme til produktside Læg i kurv? Personligt site Kontakt info Ud af Masterpiece -> Ind på sitet!

19 Optimer Konverteringsoptimer Guide brugere mod mål
Test hvad der virker Farver, tekster, knapper, etc.

20 Marketing SEO Adwords Nyhedsbreve Sociale medier Affiliate


Download ppt "MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google