PRODUKTER – DEL 1. Ledergruppen • Melde ærligt ud og slå ihjel – i både drift og udviklingsprojekter gennem ledelsesmæssige prioriteringer • Skabe motivation.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Social Kapital – rig på relationer
Advertisements

Værdigrundlaget i Greve
Prioritering.
V ELKOMMEN TIL FÆLLES P- AFTEN I G L. B RABRAND DAGTILBUD Fællesskab skaber vi sammen Mangfoldigt fællesskab.
Hans Jørgen Limborg Arbejdsmiljøkonferencen 2005
Forandring, forankring og fælles fokus
Hvordan kan du arbejde med meningsfuldhed?
Instituttet for Blinde og Svagsynede, Rymarksvej 1, 2900 Hellerup, T: , W: Kompetenceudvikling.
Hvordan kan man arbejde meningsfuldhed i forandringsprocesser?
Det udvidede klasserum
UDVIKLINGSTRÆ PÅ EN UDDANNELSESINSTITUTION
- Et interaktivt kursus i forandringsledelse
På toppen af krisen og klar til fremtiden DI Hovedstaden Erhvervstræf 19. marts 2009.
Kontakt forældre møde 12. Oktober 2011.
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Efter selvevalueringen Tovholderens rolle og opgaver 22. august 2007.
Title slide TILBAGE TIL DEN ÆRLIGE DIALOG OM DEN NØDVENDIGE INNOVATION I BIBLIOTEKERNE.
Kort statusopgørelse til styregruppen Efterår 2013 Projekttitel: Innovation i 1. linje – Praksisnær Lederuddannelse Navn på institution: VEU Center Øst.
Talentets fornemmelse - for ledelse
Ledelse af innovative medarbejdere
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
Implementeringsudfordringen 4 faldgruber – 4 svar Nye løsninger på ældre- og sundhedsområdet Socialstyrelsen 19. april 2012.
Implementeringsudfordringen Fra projektjungel til koodineret udvikling
Tillid Temadag for AMIR
Det handler om at følges med nogen og skabe resultater.
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
Ledelse i Praksis Domstolene i det sydlige Jylland 5. Lektion 3. Februar 2014.
- Hvad kan I forvente som forældre?
Biblioteket som læringssted: Nye bibliotekarroller – nye biblioteksydelser Handelshøjskolens Bibliotek Århus Odense 15. maj 2002 Fra et bibliotek i bevægelse.
Kodeks for offentlig topledelse
Virksomheders hverdagsstrategier Jørgen Gulddahl Rasmussen FIRM gruppen Institut for Erhvervsstudier Aalborg Universitet.
Medalje til Høje-Taastrup
John Andersen Empowermentbegrebet
Den professionelle projektorganisation. Projektorganisationenen Udfordringer i 1999  Manglende overblik over opgaverne  Ineffektiv udnyttelse af ressourcerne.
Innovationskultur i Aarhus Kommune Hvorfor nu det der opfinder-noget? -Fortællingen om arbejdet med innovation og effektivisering af kommunens drift……
Det Folkelige Forum Brugerundersøgelse. Hvem er jeg? Studerende på Syddansk Universitet i Odense Studentermedhjælper i Horsens Sund By fra september 2009.
Summemøde Er der et dialogisk rum i den organisation I er leder for? Er det stort eller lille? Er det tilgængeligt eller bag lås og slå? Kommer i der selv?
Ledelse i forskellige retninger
Randers Kommune. 2 Stabene i Randers Kommune - 2 Møde gruppen af stabsledere – Velkommen v. Klaus Christiansen - Introduktion til arbejdsprocessen.
Akutafdelingen På vej mod DNV Oplæg til gruppearbejde: Hvad gør vi først? Hvad gør vi siden?
RADAR i projektarbejdet 12. okt C2E netværk.
National konference den 3. november 2009 Røgfrihed for alle Tobaksforebyggelse blandt socialt udsatte v/projektleder Helle Stuart.
Koncern HR, Organisation og Ledelse Fra ledelsesevaluering til lederudvikling WORKSHOP 5 God ledelse i Region Midtjylland.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
KVIK KvalitetsVærktøj til udvikling af Innovation og Kompetence
UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT I ucl.dk I UNIVERSITY COLLEGE LILLEBAELT Arbejdsmøde den 8. november 2011.
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
Lederkonferencen 9. juni 2010
INSPIRATION TIL MULIGE FOKUSPUNKTER BORGERORGANISATIONTEKNOLOGIØKONOMI MålgruppePersonaleFunktionImplementering Behov Ønsker Motivation Funktionsevne.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Mål- og resultatstyring
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
17. – 25. august Kl : Velkomst Kl – 17.00: Orientering og dialog om aktuelle forhold og politiske indsatser v/ Dorte Andreas og Claus.
Hvad er Velfærds-LAB? 1. Leder- og medarbejderønsker til BV Medinddragelse og medindflydelse Fælles tilgang til arbejdet med borgeren Understøttelse til.
1 Vision Region Syddanmark har en HR-funktion, som via initiativ, dialog og samarbejde understøtter forretningsområdernes behov for HR ydelser HR sætter.
Forandringskompasset. Program 9:00- 9:15Velkommen og formål med dagen 9:15- 10:00Introduktion til kompassets forandringsfaser + mini øvelse 10:00-10:15Pause.
Kommune 3.0 Teknik og Miljø. Kommunen er mere end 6000 medarbejdere Det er borgere!
- Med fokus på konkrete eksempler fra arbejdet i FU
Handleplaner for Mad og måltider
SUF - gevinstrealisering
INSPIRATION TIL MULIGE FOKUSPUNKTER
DELTAGELSE I SAMARBEJDE
Hvem og hvad bestemmer, hvad der udvikles?
Mette Rosendal Darmer, Centerchefsygeplejerske
Arbejdsmiljøgruppens ansvar, etik og samarbejde
Forandringsagenter.
PRODUKTER – DEL 1.
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
TILBAGE TIL DEN ÆRLIGE DIALOG OM DEN NØDVENDIGE INNOVATION I BIBLIOTEKERNE Title slide Title slide.
Præsentationens transcript:

PRODUKTER – DEL 1

Ledergruppen • Melde ærligt ud og slå ihjel – i både drift og udviklingsprojekter gennem ledelsesmæssige prioriteringer • Skabe motivation gennem forståelse – For nødvendig innovation, og at det handler om overlevelse og rationaler • Massere den indre og ydre nødvendighed – For forandring i hele organisationen – det kan betale sig • Forandringsledelses – ledelsesforandring – og skabe forandringsKULTUR • Klare mål om gevinstrealisering – i aktiv dialog

Innovatør-gruppe 1 •Viden om innovation, metoder og værktøjer er udbredt og anerkendt i hele organisationen (personale og ledelse) • Åbenhed og ærlighed i organisationen, hvor alle tør at stille irriterende og svære spørgsmål der ondt • Klare formål og strategier, så der er enighed i hvilke udfordringer der skal løses • Ledelsens opbakning med økonomi og tid skal være på plads, det skal prioriteres (innovatør netværk) • Ærlig evaluering, som ikke kun handler om at klappe os selv på skulderen, men ser på hvad der virker og ikke virker og hvorfor Innovatør-gruppe 2 •Dristige dialoger på tværs af biblioteker, med brugerne, og ikke mindst med politikerne og alle de andre der ikke er søbet ind i informationsfaglige kompetencer! •Forstå at biblioteket ikke længere er for alle, men for det enkelte menneske! •Gensidig forpligtigelse mellem ledere og medarbejdere! •Have a dream! •Metodiske og innovative tilgange til håndtering af ledelsen!