Udviklende Læringsforløb for Lægesekretærer og øvrigt Administrativt personale med tæt kontakt til patientforløb ULLA Sektion for Rekruttering og beskæftigelsesfremme.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Overordnet målsætning:
Advertisements

KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Her kommer en gammel kinesisk fortælling…
Den er bare stor.... Nu kan den vist ikke dreje mere…
Arbejdsløs.
Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
Dialog og læring i klagesager
Prioritering.
Kompetenceudvikling gennem SPIDO-konceptet
Uskrevne Regler Modul november 2011.
Processuelle netværksmøder – et psykologisk perspektiv på samarbejde i praksis Af Rikke Kann, cand. psych. Speciale ved Institut for Psykologi, Københavns.
Mandag den 6. oktober 2008 VIP2 Jobpakkeambassadør kursus.
Vejgaard Østre Skole 29. august 2007
EN HELHEDSORIENTERET UNGEINDSATS? ERFARINGER FRA NULPUNKTSANALYSEN AF ROUTE 25 V/ANNE MØLGAARD, RAMBØLL Alternative title slide.
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
E-Læring Gruppe #3. Definition af E-læring Udgangspunktet med E-læring er, at læringsprocessen bliver individuel og der bliver taget højde for den enkeltes.
- gennem Marte Meo metoden
VEJLEDNING… … til brug af præsentationen:
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
Advisory board-møde, MDI, den 17. april 2013, Mathilde Hjerrild Carlsen, Holger Højlund Oplevelser fra felten.
Klik for næste billede eller vent 30 sek. Rando i skole!
Arbejdspladsudvikling
Børn og sorg - og sprældøde døde
Pigerne er blevet udfordret!! Susanne, med det nyeste forår’s tøj fra butikken. Tina har sat pigernes hår. Charlotte har lagt make up.
Master titel: Gill Sans 40pt (ALL CAPS) Brug under titel til: Præsentation holders navn (Gill Sans 19pt) Afdelingsnavn (Gill Sans 15pt) KØBENHAVNS KOMMUNE.
Kinesisk visdom er ikke at foragte!
Det autentiske menneske
Modul 5 Videndeling, visitering og virksomheder. Kvalificeringsforløbets opbygning Modul 1.Udfordringen og kendskab til hinanden Modul 2.Praktisk viden.
Refleksionsopgave Succesruten: Hvad har været motiverende for jer i denne proces? Hvad skete der? Hvem tog ansvar? Hvordan var humøret/stemningen? Hvordan.
Hvem kommer på Perron 3 Hvilken profil har de? Hvad har fået dem til at komme?
Overvældet af Jesu opstandelse!
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
FOKUSOMRÅDEUDFORDRINGBEDRE SERVICE Service på biblioteket Vi vil gerne se om kunderne synes vi giver en god service. Biblioteket får besøg af ca. 20 mennesker.
Vejledningsforløb med læringskontrakt
 Det jeg har gjort er, at jeg har lavet en tast der starter det hele (mellemrum), derefter har jeg sat nogle lyde ind, og fået dem til at gentage sig.
Kompetencegrupper i Danske Bank’s Koncernkundelinje Kompetenceudvikling i en hektisk hverdag v/Sannie Friis.
Konstruktiv dialog kan forebygge smerter i muskler og led
Procesværktøjer.
Midtvejsseminar den november Disposition  Kort om undersøgelsen  Psykisk sårbare og rygestop  Rygestoprådgiveren  Rygestopkurset som.
Kend din Kerneopgave Silkeborg September 2014
Vejlederens kommunikation
»En mand havde to sønner
Klik for næste billede eller vent 30 sek.. Tiden går og det er snart længe siden at jeg kom til mine to-benede i Herlev. Jeg vokser og vokser, og lysten.
Hvorfor netværk? Det er en udfordring for ledelsen at: -kunne give fagspecifikke råd -samle alle god erfaringer og give dem videre -Formidle alle aktiviteter.
Digital aflevering? Elektronisk eksamensforløb?.
Den fortabte søn »En mand havde to sønner. Den yngste sagde til faderen: Far, giv mig den del af formuen, som tilkommer mig. Så delte han sin ejendom imellem.
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder.
Virksomhedsservice og mentorprojekt for unge. Virksomhederne kommer ind her Virksomheder ringer til vores callcenter på Virksomhedsservice sidder.
Jeg vil starte med at fortælle om mit emne, og snakke lidt om min problemformulering Så vil jeg fortælle noget om min fremgangsmåde.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende Coachingforløb.
Sammenlægning af 2 institutioner
Uddannelse for udviklingshæmmede
”De bedste arbejdspladser” kan rekruttere, fastholde og kompetenceudvikle tilfredse medarbejdere – men hvordan? Personalepolitisk Messe 2010 – Bella Center.
Jesper Lundh1 Implementering Det at bringe ny viden og færdigheder tilbage til praksis.
Infomøde cand.selv – cand.mentor
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
Præsentation af resultaterne fra casestudie
Åbent Universitet på IT-Universitetet i København kompetenceudvikling for professionelle Mads Tofte, rektor.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende coachingforløb.
Arbejdsglæde Alexander Kjerulf. Chief Happiness Officer. Cand. scient. i datateknologi, Odense Universitet, Medstifter af IT-firmaet Enterprise.
Årsmøde 27. april Dagkirurgi og hjemmepleje v/ sundhedschef Annemarie S. Zacho-Broe Aarhus Kommune.
Projekt ”Unge med psykiske vanskeligheder – overgang fra barn til voksen” Vingsted den 18.marts 2015.
Klubledermøde - Syd 1. Juni Motion & Foreningsliv … 4 fokusområder i 2015 Klubudviklingsprojektet bliver en success Fastholdelse af unge I overgangen.
Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Velkomstbrevet TUP2011 Projekt Transfer i AMU.
Årskursus i Hjertemotion
Introduktion til det tværsektorielle samarbejde om kompetenceudvikling
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Præsentationens transcript:

Udviklende Læringsforløb for Lægesekretærer og øvrigt Administrativt personale med tæt kontakt til patientforløb ULLA Sektion for Rekruttering og beskæftigelsesfremme CPH Business, Lyngby Heidi Fjordvald – Sektion fra Rekruttering og Beskæftigelsesfremme og skal fortælle jer om et projekt, vi har lavet i samarbejde med Lyngby Erhvervs Akademi. Projektet er et efteruddannelsesprojekt som kom til at hedde ……. Startede med efterspørgsel fra et par hospitaler, hvor man godt kunne tænke sig at få noget efteruddannelse for lægesekretærer for på det tidspunkt (2008) var ikke rigtigt noget udover it eller at det kostede en hulens masse penge. Min kollega Anette Nielsson og jeg inviterede ledere, udviklingsafdelinger, uddannelsesledere for lægesekretæreleverne, HK og medarbejdere til et seminar. Brainstorm på indhold Nedsættelse af arb.gr og styregruppe /HK ULLA sammensat af behovet for uddannelse

Personlig udvikling og den anerkendende tilgang Består af 9 moduler Personlig udvikling og den anerkendende tilgang Samarbejde og professionel kommunikation Undervisningsplanlægning og præsentation Arbejdsgangsanalyse og kvalitet i opgaveløsningen, patientrettigheder Forandring som dynamisk proces, DRG Fra projekt til forandringer i virkeligheden Coaching som ledelsesværktøj Praktikvejledning og praktikvejlederens kommunikation For ledere – ledelse af kompetenceudvikling Fra starten af 6 moduler – nu 9 Modul 1 obligatorisk – de andre er valgfri efter behov 1 – 6 oprindelig 1 – 7 – 8 elevansvarlig 9 ledere – efterlysning fra kursister – ikke gennemført endnu, men oprettet et til foråret Ville ikke stå og lave en minutiøs gennemgang af indholdet på modulerne, men vil kort sige, at der er megen personlig udvikling i forløbet, fokus på det tværfaglige samarbejde, den anerkende tilgang, viden om hvad læring er, fagidentitet og fagstolthed, større viden om regionen, om DRG og mange andre ting. Afholdt 15 modul 1 med gennemsnitligt 22-23 kursister/modul Forløbet er gratis for deltagerne og det er også en væsentlig faktor for afdelingerne.

Formål: Sikre endnu større kvalitet og fleksibilitet i løsningen af de administrative opgaver i relation til patientforløbene. Deltagerne får større indsigt i egne præferencer og samarbejdet med øvrige faggrupper. Der skabes øget arbejdsglæde og større faglig stolthed. Forløbet er tværregionalt så der skabes mulighed for erfaringsudveksling og vidensdeling på tværs af virksomhederne Øge fastholdelsen af lægesekretærer i Region Hovedstaden Ringet op af en leder

Metoder: - Læringskontrakt - JTI-test - Opgaveløsning - Anerkendende tilgang Gerne have at ULLA var forskellig fra andre kurser, hvor man var af sted på kursus, kom hjem og så blev det ligesom glemt. Læringskontrakten udfyldes af leder og kursist i fællesskab – bliver enige om hvad læringsmålene for modulet skal være og hvilken betydning dette skal have for den fremtidige virke i afdelingen. Hermed ved både medarbejder og leder præcist hvad der forventes at medarbejderen når hun har været på kurset. Læringskontrakten har også en opfølgende del, så lederen aktivt kan arbejde med kompetenceudviklingen i afdelingen. JTI-test: Alle deltagerne udfylder en JTI-test og denne bruges gennem hele forløbet – oplevet det har givet større selvindsigt og forståelse for andre. Udover at have reddet en del ægteskaber – historien med narkomanen. Opgaveløsning: Modulerne er opdelt i mindre dag á 2 – 3 dage af gange for at give mulighed for refleksion og afprøvning af det lærte og der er der på de fleste moduler en hjemmeopgave som har til formål at skabe sammenhæng mellem den teori der læres på forløbet og dagligdagen i afdelingen. Der er ingen krav til opgavens størrelse, så opgaven kan give mindre eller større læring alt efter den energi der lægges i det. Den overordnet pædagogiske tilgang er den anerkendende tilgang, hvor forskelligheder ses som en styrke og som potentiale til udvikling og læring

"Rigtig godt kursus med en meget engageret underviser "Rigtig godt kursus med en meget engageret underviser. Det har været rigtig godt, at kurset har taget så meget udgangspunkt i situationer fra hverdagen. Jeg har fået stor indsigt i min egen person og mit reaktionsmønster." ”Ja, så sidder jeg her som ledende lægesekretær på Gentofte og er bare så super glad for det arbejde vi satte i gang for et par år siden. Sikke en succes. De sekretærer jeg har haft af sted her er så fulde af engagement og flyver nærmest når de kommer hjem. Det er fantastisk at se. Nu vil jeg sende nogle flere af sted. Jeg vil bare give lyd fra mig og sige tillykke med det” ”Jeg er lige kommet tilbage fra ULLA kursus modul 1 og 3. Det har været nogle rigtig gode kurser, og jeg sad i går og ønskede, at du havde været til stede: Vi skulle vælge et emne i en 3-mands gruppe og forberede en præsentation på 10 min.. Der var 2 grupper, der havde valgt ULLA-kurset, og de var alle så begejstret for det, virkelig gode og ind levne præsentationer, og 2 af dem fortalte, at de nu havde fået mod på at tage initiativ til nye tiltag i deres afd. Og havde sagt ja til nogle arbejdsopgaver, som de ellers ikke havde turde sige ja til før :-)”