Planlæggeruddannelsen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
v/ afdelingsledelsen VELKOMMEN!
Advertisements

3. seminar om afklaring og vurdering af realkompetencer 20.maj 2010 Silkeborg Ulla Nistrup Velkommen.
Virksomhedsforståelse og økonomi Pindene er kun eksempler – der skal indøves en tankegang – lad nogle af pindene være valgfrit. Det vil være individuelt.
VEJLEDNING… … til brug af præsentationen:
Erfaringer med frasalget af SES’ Driftsafdelinger v/Driftschef Erik Als.
Værdi gennem intelligente beslutninger. SalgMarketing Kunde Service Intelligente beslutninger gennem moduler Tilføjer værdi til eksisterende systemer.
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Velkommen til workshoppen Blindgyde eller karrierevej - kundecentret som en integreret del af koncernen Drivsel – drift og trivsel i call centre konference.
Erhvervsakademiet Aarhus
Skabelon til strategisk plan
Fokus LedelsenBestyrelsen Klar til skolelivet Andelen af skolestartere, der ikke har behov for særlige sprogstøttende foranstaltninger (herunder modtageklasser)
Kurser Kundecenter forståelse. Kundecenter forståelse (modul 1) Kundecenter forståelse Modul 1 (3 dage) Opgave: Vi starter et kundecenter Deltagere: Personer.
Kommunikation i projekter
Dagens program  Præsentation af os  Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)  Øvelse:
Almen sTudieforberedelse - AT
18. April 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
Vicedirektør Susanne Poulsen, Bornholms Hospital
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
- Gør jeg det godt nok som leder. - Gør mine ledere det godt nok
Microsoft / Multidimensionel marketing til Small Business Fra multidimensionel segmentering til multidimensionel marketing - En analyse af SME markedet.
Brug af IT redskaber og -systemer i den administrative stilling
Kompetencegrupper i Danske Bank’s Koncernkundelinje Kompetenceudvikling i en hektisk hverdag v/Sannie Friis.
Center for Undervisningsmidler PowerPoint Kursus 1.
Roller og ansvar i forandringsnetværket
Kommune: Længde af undervisningen: Målgruppe af frontpersonale:
UDVIKLINGSFORLØB FOR LEDERE Kriminalforsorgen Midt- og Nordjylland Modul 1 Ved brug af materialet og yderligere information kontakt: Jens Linder, Chefkonsulent,
Det Sociale Kapitel
Akademiuddannelse i Ledelse Februar 2010
Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)
Dagens program Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse:
IBC Kurser Ole Høyer 1 VVU Akademiuddannelse i Ledelse Lederskab Dag 3.
Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.) Præsentation.
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Arbejdsmiljøløsninger i callcentre drevet af benchmarking og videndeling i netværk Velkommen til afslutningskonference i AMICA-projektet Bedre arbejdsmiljø.
Velkommen til Lægedage
Læring, kommunikation og samarbejde
Kurser Introduktionskursus. Introduktionskursus (modul 0) Du lærer: Sammenhænget mellem kundens ønske til tilgængelighed og din arbejdstid. At tolke performancedata.
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
Præsentation Improve your business. Strategi At være en af de førende partnere af Microsoft Dynamics løsninger At specialisere os i logistik, produktion,
Uddannelseskommissorium Intention med uddannelse er at skabe konsensus i DAI. Konsensus skal forankres, videreføres og forøges i DAI’s grene.
6. sem. valgkursus Informationsvidenskabens teorier og metoder v./ Martin Thellefsen.
September 20031KUP - Projektstyring Formålet med projektstyring Formålet med projektstyring er at planlægge og styre et udviklingsprojekt, således at projektet.
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Seminar 6 – Arbejdsmiljøledelse
Workshop om evaluering 19. januar FORMÅL OG PROGRAM Blive klædt lidt bedre på til at planlægge og gennemføre evalueringer Udgangspunkt i akkrediteringskravene,
Målrettet biblioteks-betjening Integreret borgerservice
UDEFITNESS. TRÆNING FOR ALLE o Udspringer fra crossfit o Alle kan være med o Konkurrence.
Miljøcertificering på IBOS
ROLLEBESKRIVELSER SAPA. Om rollebeskrivelserne Rollebeskrivelserne er generiske beskrivelser af roller, dvs. opgaver og kompetencer, der er brug for i.
DSB UddannelsesCenter Vagtmand I Kommunikation I 1 december 2010 I version 1.00 I 1 I Kommunikation
Introduktion Nationale retningslinjer - for rehabilitering til borgere med svære spiseforstyrrelser april 2016.
Workcyclus Mere end 10 års erfaring Facilitering, rådgivning og gennemførelse af APV og trivselsundersøgelser m.m. Private og offentlige virksomheder.
…………Skal blive så dygtige som de kan
Online arbejdsmiljøuddannelse
Uddannelse i sygefraværshåndtering
Kvalitative og kvantitative undersøgelser
Velkommen til undervisning af arbejdsmiljøgrupper
Selandia Medarbejdere: Martin Dilling-Hansen,
Introduktion til SPV-kursus
Virksomhedssamarbejde
Planlægning og forberedelse
Rollebeskrivelser i Synergi
Nyt administrationssystem
Træneruddannelsen Trænerrollen bliver mere kompleks og krævende, efterhånden som spillet udvikler sig, og kvalitetstænkning spiller en stor rolle i dagens.
Velkommen til fagligt samspil
Interne survey som ledelsesværktøj
Præsentation af UUL analyse
– hvordan får vi de ansatte med?
Statens HR – Implementeringskoncept
Vurderingsramme for vagtplanlægning på sygehuse
Præsentationens transcript:

Planlæggeruddannelsen Kurser Planlæggeruddannelsen

Kundecenter forståelse (modul 1) og Planlæggeruddannelse (modul 2-4) Modul 1 (3 dage) Modul 2 (3 dage) Modul 3 (3 dage) Modul 4 (3 dage) Opgave: Vi starter et kundecenter Deltagere: Personer med ledelses- ansvar for kundecentre eller planlægning. Personer der beskæftiger sig med: Forecast Planlægning Statistik Driftskoordinering Teamledelse Tillidsfolk Opgave: Vi ”drifter” et kunde- center Deltagere: Personer der beskæftiger sig med: Forecast Planlægning Statistik Driftskoordinering Opgave: Vi konsoliderer statistik, laver business rationale og estimerer det frem- tidige bemandingsbehov Deltagere: Personer der beskæftiger sig med: Forecast Planlægning Statistik Driftskoordinering Opgave: Vi arbejder med mål, multiskilling, shrinkage, bindinger og præsen- tation af muligheder. Deltagere: Personer der beskæftiger sig med: Forecast Planlægning Statistik Driftskoordinering Afsluttende med certificering

Kundecenter forståelse (modul 1) og Planlæggeruddannelse, udvidet (modul 2-4) 4 x 3 dages undervisning i kundecenter discipliner. Uddannelsen er opgave- og handlingsbaseret Et kursus for alle der ønsker bredere kompetencer indenfor kundecentre, borgerservice, call centre, telemarketing og relaterede virksomheder med flere ansatte Modul 1 er et grundlæggende kursus i kundecenter forståelse. Modul 2-4 er beregnet til personer der har ansvar for planlægning og driftskoordinering. Modulerne har tiltagende sværhedsgrad Kurset er systemuafhængigt. Alle øvelser laves i Microsoft Excel Kursisterne bliver på modul 4 certificeret Kurserne henvender sig til forecasteren, planlæggeren, supervisoren, teamlederen, controleren og driftskoordinatoren

Modul 1 Overordnet gennemgang af planlægnings- og ledelsesmæssige udfordringer i et kundecenter Målgruppe for modul 1 Chefer, teamledere, planlæggere, forecastere, supervisorer, controlere og driftskoordinatorer Formål med modul 1 Deltageren vil få en grundlæggende forståelse for ledelse og organisering af kundecentre Deltageren får viden om forskellen mellem produktivitet og effektivitet. Denne viden vil give deltageren mulighed for balancering mellem kvalitative og kvantitative mål. Herunder muligheden for at lave en mere optimal vagtplan til gavn for både medarbejdere og virksomhedens kunder Deltageren vil være i stand til at målrette sin ledelse efter virksomhedernes KPI’er og mål

Modul 2 Detaljeret gennemgang af planlægningsudfordringer i et kundecenter Målgruppe for modul 2-4 Planlæggere, forecastere, supervisorer, controlere og driftskoordinatorer Formål med modul 2: Deltageren opnår forståelse for drift af et kundecenter. Deltageren vil efter kurset kunne lave en nøjagtig nettotimeberegning, der kan styrke planlægningsprocessen. Deltageren forstår hvilke data der ligger til grund for en god vagtplan. Deltageren vil kunne håndtere de daglige driftsudfordringer i commandcentret.

Modul 3 Business rationaler, fremtidigt bemandingsbehov og konsolidering af statistikker Formål med modul 3 Deltageren vil få en grundlæggende viden omkring de data, der ligger til grund for en holistisk betragtning af performance Deltageren vil være i stand til at træffe beslutninger ud fra faktuelle betragtninger og underbygge sine hypoteser ud fra fornuftige rationaler Deltageren vil forstå sin rolle og være opmærksom på, hvad der forventes af planlægningsområdet Deltageren vil kunne estimere bemandingsbehovet og lave langsigtede prognoser.

Modul 4 Opsætning af mål, multiskilling, shrinkage, bindinger og præsentation/konsekvensanalyser Formål med modul 4 Deltageren formår at kommunikere kort og kontant med vægt på det væsentlige Deltageren vil kunne præsentere planer på en professionel måde Deltageren vil forstå kompleksiteten omkring multiskilling Deltageren vil være i stand til at opsætte løsningsmodeller indenfor rammen af de bindinger virksomheden er underlagt Deltageren vil kan opsætte mål for Backoffice arbejde Modulet afsluttes med certificering

Indhold i modul 1 Forecasting Kaldsfordeling Produktivitet contra effektivitet Nettotimeberegning Planlægning Fordeling af vagter Adherence Pausestyring Statistik Coachrapporter Opsætte mål Driftskoordinering/commandcenter Handlingsmatrix Ansvar og roller Information Etik ved telefon og Backoffice arbejde Øvelser, øvelser og øvelser

Indhold i modul 2 Gennemgang og refleksion over hjemmearbejde Forecasting Forecasting niveauer Forecasting præcision Detaljeret nettotimeberegning Planlægning Kontrakttyper Åbningstider Planlægning af fremtidige aktiviteter Statistik KPI’er og mål Gennemgang af egne statistikker Driftskoordinering/commandcenter Handlingsmatrix Øvelser, øvelser og øvelser

Indhold i modul 3 Gennemgang og refleksion over hjemmearbejde Forecasting Forecast typer Forecast i forhold til salg og CRM data Customer interaction centre Planlægning Prioritering Ikke telefoniske aktiviteter Fremtidigt bemandingsbehov Statistik KPI’er og mål Konsolidering af statistikker Gennemgang af egne statistikker Driftskoordinering/commandcenter Kommunikation og præsentation Business rationaler Øvelser, øvelser og øvelser

Indhold i modul 4 Gennemgang og refleksion over hjemmearbejde Forecasting Forecasting i forhold til andre parametre Planlægning Overenskomst og andre bindinger Multiskilling Shrinkage Statistik KPI’er og mål Gennemgang af egne statistikker Driftskoordinering/commandcenter Mål for Backoffice arbejde Øvelser, øvelser og øvelser Certificering