Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afMette Nøhr Redigeret for ca. et år siden
1
Virksomhedsforståelse og økonomi Pindene er kun eksempler – der skal indøves en tankegang – lad nogle af pindene være valgfrit. Det vil være individuelt hvad der er brug for
2
1a Struktur og opbygning
Eleven skal have forståelse for virksomhedens generelle struktur og bl.a. hvad det indebærer af arbejdsopgaver: Organisationsteori Swot-analysen Mål, vision, strategi Image Planlægningsopgave ud fra en given strategi/retningslinie Personalepolitikker
3
1b Forretningsgange Eleven skal have forståelse for effektiviseringer/optimering af arbejdsopgaver: Værdikædebegrebet Lean Udformning af nye retningslinier/arbejdsgange/politikker
4
1c Økonomiske begreber Eleven skal have forståelse for væsentlige økonomiske begreber der knytter sig til de administrative arbejdsopgaver: Cost benefit-analyser Balanced scorecard Løn Indkøbskalkulationer Budgettering Bogføring
5
Virksomhedskultur og kommunikation
Eleven har forståelse af egen rolle som en intern servicefunktion Kulturen i virksomheden Forståelse af ledelsesstile Forståelse af effekten af netværk – også på arbejdspladsen Personlighedstyper (”læringsstile”)
6
Virksomhedskultur og kommunikation
Eleven har kendskab til medarbejder-motivation, herunder fx medarbejdertrivsel og medarbejderudvikling Herzberg / Maslow Medarbejdertrivsel Medarbejderudvikling FISH Evt. en caseopgave
7
Virksomhedskultur og kommunikation
Eleven har forståelse af betydningen af egen skriftlig og mundtlig kommunikation i forhold til virksomhedens sprogbrug og evt. sprogpolitik Kommunikationsmodeller Transaktionsanalyse Skrivearbejde – forskellige øvelser Effekten af en sprogpolitik
8
Virksomhedskultur og kommunikation
Eleven har forståelse af betydningen af konflikthåndtering både internt og eksternt og eleven kan anvende grundprincipper for konflikthåndtering, herunder fx assertion, i forhold til kunder og kollegaer Sprog og fælles forståelse Kulturbegreber (fx sprog, handling og ritualer) Non violent communication
9
Kvalitet i virksomheden
Gruppeopgave Individuel opgave
10
Fælles optakt Kvalitet
Der tages afsæt i læst materiale Hvad er kvalitet Oplæg og diskussion Nå frem til et fælles begreb
11
Gruppeopgave Kvalitet i virksomheden
Gruppeopgave i kvalitet og planlægning
12
Gruppeopgave Kvalitet i virksomheden
Udgangspunktet er en case med en kort virksomhedsbeskrivelse og problemstilling Gruppen udvælger et indsatsområde på baggrund af beskrivelsen. Indsatsområdet skal relateres til modulets teoriområder
13
Gruppeopgave Kvalitet i virksomheden
Gruppen udarbejder selv: Definition af opgaven Delemner Mål Kontrolplan Gantt-kort Opgaven afsluttes med: Opponering med en anden gruppe Relateret til ”kommunikation i virksomheden” samt ”virksomhedsforståelse” Opgaven afleveres og der gives mundtlig og skriftlig tilbagemelding
14
Individuelt Kvalitet i egne arbejdsopgaver
Eleven udvælger et af sine egne centrale arbejdsområder Området defineres og beskrives Eleven udarbejder detaljeret plan for kvalitetsstyring på området
15
Individuelt Kvalitet i egne arbejdsopgaver
Præcisering af mål Beskrivelse af kontrol og milepæle Udarbejdelse af Gantt-kort Sparring med en eller flere kolleger Opgave rettes og der gives skriftlig tilbagemelding
Lignende præsentationer
© 2023 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.